Thermaltake lanserar gamingstol med inbyggd kylning

Permalänk
Medlem

Bara jag som vill ha VÄRME i stolen, inte kyla. Hur tänkte de där? På aussie gamers?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Jag är förvånad att ingen ha nämnt sladden som man måste dra till stolen och kommer köra över stup i kvarten. För det räcker ju inte med hörlurarna...

Tänkte inte ens på sladden innan du nämnde det men du har rätt.
Lite lustigt att Thermaltake inte har en enda bild på sladden på sin sida om stolen, inte ens när de talar om fläktstyrningen.
Kan det vara så att de själva märkt att sladden är ivägen hela tiden tro 'wink' 'wink'

Permalänk
Medlem

Saknas bara plats för att montera ett aktivt kolfilter i sitsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Tänkte inte ens på sladden innan du nämnde det men du har rätt.
Lite lustigt att Thermaltake inte har en enda bild på sladden på sin sida om stolen, inte ens när de talar om fläktstyrningen.
Kan det vara så att de själva märkt att sladden är ivägen hela tiden tro 'wink' 'wink'

Så är det säkert. Batterier hade ju inte varit särskilt smidigt till 4 12volts fläktar...

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Låter som kidzen på Swec inte svettas. Dags att börja bygga lite muskler så ni genererar mer värme?

Skrivet av theo0019:

Jag är förvånad att ingen ha nämnt sladden som man måste dra till stolen och kommer köra över stup i kvarten. För det räcker ju inte med hörlurarna...

Skaffa sladdar som är hårdare och inte böjer sig så lätt. Aldrig haft problem med dessa, däremot mjukare "sleeve"kablar lyckas dra sig under hjulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Tanken är väl att fläktarna ska trycka tillbaka fisarna i röven på en?

Rofl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft några problem med för varm stol. Däremot för varmt rum några dagar om året. Resten av året har det varit värme som saknats. Men båda problemen regleras lätt med anpassning av kläderna. Till er som sitter i blöta underkläder å får eksem, köp kläder anpassade för idrott.

Permalänk

Fläktar den bara baken..? Förväntade mig att ryggen var i fokus när jag såg nyheten. Alla gillar inte att lukta sina fisar.. Vilket skämt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

Kan ju börja med att inte använda billigt fejkläder. Då får man ner klibbigheten ännu mer. Tyg vore bättre. Så dålig produkt så det känns som ett skämt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Bara jag som vill ha VÄRME i stolen, inte kyla. Hur tänkte de där? På aussie gamers?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill då verkligen inte ha värme i stolen. Man vet ju dock att viss hårdvara blir varmare än annan och sitter man rätt nära en dator med OC 7700K och Fury-X SLI som pumpar ut värme kanske det är annorlunda jämfört med en g4560 och ett 1050ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felmet:

Har aldrig haft några problem med för varm stol. Däremot för varmt rum några dagar om året. Resten av året har det varit värme som saknats. Men båda problemen regleras lätt med anpassning av kläderna. Till er som sitter i blöta underkläder å får eksem, köp kläder anpassade för idrott.

Kanske eventuellt prova på lite idrott ibland också och lämna datorstolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Jag vill då verkligen inte ha värme i stolen. Man vet ju dock att viss hårdvara blir varmare än annan och sitter man rätt nära en dator med OC 7700K och Fury-X SLI som pumpar ut värme kanske det är annorlunda jämfört med en g4560 och ett 1050ti.

Jag märker då inte av nån skillnad på när jag matar mitt 1080 fullt och 7700k fullt. Utsuget är bakom datorn. Utsuget står inte mot mig direkt

Iaf nu på vinterhalvåret kurar jag in mig i en pläd i stolen. Lite värme hade inte vart fel.

Vi har en ganska bra isolerad bostadsrätt, så vi sätter nästan aldrig på elementen på vintern, men ibland kan det ju bli lite kyligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

@xcluzive: Har själv en 7700K+1080 i datorhörnan. Utblåset är förvisso inte mot mig, men den står i ett hörn och man märker tydligt att det blir lite varmare där. Beror väl på hur burken står kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Har kört genom Mojaveöknen utan kyld stol, och det var inga problem. Allt som behövdes var en rejäl AC. Eftersom att värmen i kroppen stiger så vill man ju framför allt kyla ner huvudet. Värme är däremot mysigast när det kommer från ända och svank. Ser ingen riktig poäng i att kyla ner röven av alla ställen. Har du någonsin känt under en riktigt varm dag att det skulle vara trevligt att kyla ner röven? Det kanske inte är den del som står högst upp på listan, men däremot ansiktet och överkroppen är ju underbart att kyla ner en varm dag. Köp en stol i ett material som andas så slipper du rövsvett. En temperatursänkning på 1.5°C kommer nog inte att göra någon direkt skillnad. Däremot så kommer 5100 RPM att märkas av.

Dessutom en ganska markant skillnad mellan en bil och en lägenhet. Inte ofta man sätter sig i en 60c+ varm gamingstol hemma i huset efter att huset stått i solen halva dagen en sommar. Men håller med dig. Kan aldrig säga att jag någon sin saknat möjligheten att kyla ner röven.

Permalänk
Medlem

Den har ingen shitbucket som jag behöver när vannila wow kommer 1/10 kommer inte att köpa

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async