Ni som spelar har ni spelen på en SSD eller mekanisk hårddisk?

Permalänk

Kör spel som jag spelar väldigt mycket på SSDn. Kör jag ett mmorpg hamnar den alla dagar i veckan på SSDn pga laddningstiderna. Ett annat spel man nästintill måste ha på SSDn är ju PUBG. Vet inte vad det är med PUBG men har man det på en mekanisk disk så händer det att man landar och husen ser ut som modellera. Antagligen är det väl för att spelet inte hinner ladda texturerna eller något. Dem kanske har fixat det nu men ett tag var det så i alla fall.

Annars kör jag de andra spelen på den mekaniska disken. Hade man haft pengarna hade man ju garanterat kastat ut de mekaniska diskarna och bara kört SSD hela vägen.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk

Själv kör jag numera endast ssd, men fram tills jag bytte min dator för någon månad sen körde jag battlefield och gta v på SSDn och resten på min HDD.

Numera har jag snabbare nätverk hemma och en väldigt bra SSD så jag ladda ner ifall något saknas på datorn istället för att ha 30+ spel lagrade på disken.

Se min signatur för modell och övrig hårdvara i datorn

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

@landahl:

beror på jag har både SSD och Mekanisk i min dator

steam har en just setting som låter dig flytta spel mellan två olika hårddiskar lätt
denna funktion använder jag flitigt.

det spelet som jag spelar mest ligger på SSD övriga på HDD.
skulle jag bli sugen att spela något annant så spelar jag det på HDD men i övrigt är SSD så mycket snabbare.
när jag bytar favorit spel .. tjoff flytta det gamla till HDD och flytta in det nya på SSD efteråt.

skulle jag köpa nytt idag då skulle jag köra på

2TB HD och en 400+GB SSD alt en 120GB (system drive) SSD och en 240+GB SSD för just spel

varför jag vill ha en mekanisk HDD är för den är per GB/kr väldigt billig även om den inte är snabb funkar bra för lång lagring.

OS + diverse program hamnar snabbt runt 80GB rent krasst ska du ha 20% av din system hårddisk ledigt för att säkerställa att det funkar optimalt.

Permalänk
Medlem

Har CS:GO på SSD:en, får inte plats med mer just nu. Resten av alla spelen ligger på en svingammal HDD från Samsung.

Verkar vara en förjäkla bra HDD dock, då jag har misshandlat den i många många år. Inga fel ännu.. Peppar peppar.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Kör uteslutande SSD för spel, har NAS för medielagring/backup.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]