Granne kör drönare i bostadsområde.

Permalänk

Det är snart 2018 och folk pratar fortfarande om privatliv dags att väcka dessa personer, verkligheten knackar på dörren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S-OD:

Kan du speca vika som haft dessa ideer?

Ehm.. Amazon drönare Amazon in i hemmet leverans. I andra länken så nämns också Walmart (som inte finns i sverige, såklart) Gissar att det var detta du sökte? Blev lite osäker.

Skrivet av DaBone:

Visst om någon flyger in på ens tomt på 5-10 meters höjd och uppsåtligt filmar någon som solar näck eller in genom ett fönster, då kan det ju rubriceras som ofredande eller något. Drönare går under PUL nu och det är en bra lag för personens integritet.

http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/2017/nya-regler-...

"- Att använda drönare på badplatser eller för att filma in i någons privata bostad eller trädgård är exempel på filmningar som kan vara kränkande i lagens mening. Det är givetvis kränkande att filma någon med en drönare i syfte att förfölja eller skandalisera personen ifråga."

Angående luftballongen så behöver det ju inte vara grannen det handlar om, utan random trädgård som flygs förbi.. Personen som åker med ser en nakensolande brutta nedanför och plockar fram teleobjektivet. Hon lär ju varken höra eller märka om bilden tas..

Kan säga att det enda jag skulle störa mig på är just ljudet.. Själv är jag oftast bara uppe i 6-8min på varje ställe, där jag tar bilder från olika vinklar. Så man stannar ju till och hovrar över någons trädgård ibland några sekunder och ibland längre om det är något moln som tillfälligt skuggar, medan man komponerar utsnittet och tar bilderna.
Men drönarna låter som en svärm arga bålgetingar som kommit på besök...

Jo, men det är lite poängen. Du måste lita på att ingen har sådan avsikt, och ifall du har otur.. Ja då måstedu först ha god koll nog att veta när och i vilken utsträckning det skett/sker, samt polisanmäla någon du kanske inte ens har sett. Det blir inget utav det.
Om alla drönare måste vara reggade, så att myndigheter vet precis vilken drönare som flyger var och när, så hade jag personligen blivit glad. Då har du ett hyggligt bevis. Även om det då också blir ord mot ord, och inte aktuellt med någon husransakan för att få bort intima bilder.

Hhahaha, du fortsätter med luftballongen du. Jo visst, men chansen är väl inte så stor. Tror att du har bättre lycka att leta med google earth Men visst, om man ska oroa sig oändligt mycket så bör väl även dessa störa en. Där har du helt rätt.

Yff.. Ja.. Ljudet verkar lagom störande.. Men men, får se hur jag känner när jag möter en sådan. Troligen får jag mest se dem i form av reklam

Permalänk
Medlem

Hehe var tvungen att se om någon hade byggt någon snygg anti-drönare lösning och givetvis är det de.
Spola till typ 8:10 för att se det färdiga resultatet xD

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

Hehe var tvungen att se om någon hade byggt någon snygg anti-drönare lösning och givetvis är det de.
Spola till typ 8:10 för att se det färdiga resultatet xD
mi3Ed-paCE4

Underbar! Den där skulle nog nästan gå att använda. Med lite dämpande material inbakat så kanske drönaren klarar sig? Varsego att bygga biljondollar idèn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palestrina:

Här kan man läsa lite info:

Kameraövervakningslag (2013:460)

Förarbeten: Prop 2012/13:115 En ny kameraövervakningslag
Prop 2016/17:182 Kameraövervakningslagen och möjligheterna att använda drönare

Rättsfall: Förvaltningrätten i Malmö målnr 1323-15

HFD 2016 ref 71 En kamera som är monterad på en drönare har ansetts utgöra en övervakningskamera som kräver tillstånd enligt kameraövervakningslagen (I) medan en kamera som är monterad på vindrutan i en bil eller på ett cykelstyre inte har ansetts utgöra en sådan kamera (II).

Du får uppdatera dig med den nya lagen som gäller från 1:a augusti i år:
http://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/ka...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GarfieldPower:

Så trist med människor som dig, tror du verkligen att din granne är ute för att filma just dig?

Kan vi på se på en live stream av hela din lägenhet/hus? Eftersom ingen är ute efter att titta på vad du gör så är det inga problem att det finns på internet. Om ingen tittar finns det inget att skämmas för.

Borde fan vara åldersgräns på sweclockers för att få skriva kommentarer. Jag föreslår 9 år till att börja med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flexiblus:

Det är snart 2018 och folk pratar fortfarande om privatliv dags att väcka dessa personer, verkligheten knackar på dörren.

Hoppas att du saknar ett "/s" där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

Antar att du själv aldrig flugit eller sett hur en drönare fungerar, då du tar till privatlivs-greppet... men, men.. Bättre att tro illa om alla, som gör något du är rädd för.

Ja, man får flyga i bebyggt område.. Händer det något är det pilotens ansvar, om det nu inte är någon som är så dum att den skjuter ner drönaren.

Det är ju känt att piloterna tar massa ansvar. Från flygplatser till kraschade drönare i huvudet på folk, de bara springer fram och erkänner att det var deras fel...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flexiblus:

Det är snart 2018 och folk pratar fortfarande om privatliv dags att väcka dessa personer, verkligheten knackar på dörren.

Kan du utveckla det du säger lite mera? 1654, 1867, 1424 så knackade verkligheten på dörren också. Jag känner bara destruktivitet i det du säger.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Du får uppdatera dig med den nya lagen som gäller från 1:a augusti i år:
http://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/ka...

Självklart, det är inte så att jag inte känner till det men tänkte att det är inte ointressant att ange gamla rättsfall och förarbeten då dessa talar om hur man resonerat och hur man tidigare tolkat gällande rätt. En helt ny lag eller en omskrivning av en existerande lag är heller inte säkert att det blir det utfallet man tänkt sig så kanske behövs en dom i HFD för att se om det blir den tolkningen av ändring som lagstiftaren tänkt sig. Ber om ursäkt för min otydlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Absolut fast det är det inte så kul att man ska behöva bli filmad i sitt eget hem hur han än gör för att flyga så kommer han flyga förbi fönster.

Menar du att han flyger runt med sin drönare inne i ett bostadsområde på 1,5-2m höjd (fönsterhöjd) ? Gör han det så hade jag omedelbart sagt ifrån.

Nu tror jag ju inte han gör det utan du stör dig bara (som alla andra svenskar) på att någon annan har roligt.

Jag har också en DJI phantom 3 som jag brukar lyfta med från min tomt, flyger sedan upp på 15-30m höjd och leker lite. I mina filmer ser man min egen tomt när jag lyfter och sedan en massa hustak. Antar att du inte har några hemligheter för dig uppe på taket?

Nej, fy va trist det kan vara...

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Kan vi på se på en live stream av hela din lägenhet/hus? Eftersom ingen är ute efter att titta på vad du gör så är det inga problem att det finns på internet. Om ingen tittar finns det inget att skämmas för.

Borde fan vara åldersgräns på sweclockers för att få skriva kommentarer. Jag föreslår 9 år till att börja med.

Så du drar jämförelsen med att en drönare som har en extremt vidvinkel kamera är samma som att man filmar precist med en videokamera, åldersgränsen passar för folk som dig. Man filmar ju omgivningen med en drönare, inte enstaka personer, filmar man något specifikt flyger man nära. Så om inte TS har en drönare ett par meter ifrån sig så kan du lägga ner. Du låter bara efterbliven.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Kan vi på se på en live stream av hela din lägenhet/hus? Eftersom ingen är ute efter att titta på vad du gör så är det inga problem att det finns på internet. Om ingen tittar finns det inget att skämmas för.

Borde fan vara åldersgräns på sweclockers för att få skriva kommentarer. Jag föreslår 9 år till att börja med.

Det är väl ändå inte riktigt samma sak?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Nu tror jag ju inte han gör det utan du stör dig bara (som alla andra svenskar) på att någon annan har roligt.

Har absolut inga problem med att nån har roligt men kan man inte ha roligt på platser där man inte stör omgivningen? Finns en perfekt fotbollsplan eller skog 5 min bort att flyga i där man slipper köra förbi fönster eller tomter.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Är det verkligen ok att göra det? Inte så kul när nån flyger runt och filmar.

ja,det är helt ok så länge ni inte bor i Stockholm där det är totalt flygförbud pga flygplatser...
är det någon enstaka gång eller flera? kan ju vara för att filma huset vid ev. försäljning. många som gör så idag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Hoppas att du saknar ett "/s" där.

Skratt, sarkasm? Inget av det är applicerbart, tror jag. Privatlivet har folk gett bort för längesedan, vi är automatiskt övervakade, alla transaktioner vi gör, loggas, och lagras, och ovanpå det är de flesta igång och matar in sina egna uppgifter i en aldrig tidigare skådad hastighet. Det staten och företagen vet om oss i dag, hade gjort KGB, och SS alldeles glansiga i ögonen om de haft tillgång till samma information...
Vår enda tröst är att data inte samkörs, åtminstone officiellt. Men det är bara en fråga om när...

Skrivet av AxF:

Antar att du inte har några hemligheter för dig uppe på taket?

Jag har solterass på garagetaket, och pool med nakenbad i trädgården.
Rätt säker på att du inte vill filma en lönnfet gubbe, men när jag har underhållning på plats är det inte säkert att de vill bli filmade. De vet att jag respekterar dem nog för att inte springa runt och prata om det som händer, men vad du lägger ut på Facebook är svårare att veta... Och kameran på en DJI Phantom 3 är utan vidare bra nog för att ta film och bild på vad som händer här, utan att vi ens vet att det hänt. Visst, vi är distraherade, men det är snarast att vänta...

Missförstå mig rätt... Jag bryr mig inte om var eller när folk flyger sina drönare. Men jag har full förståelse för de som är bekymrade.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att en telefon med vissa appar övervakar folk mer än en random person som flyger ute med drönare.

Var det inte instagram appen som som med hjälp av wifi trafik i området från andra telefoner kunde profilera och skicka ut reklam baserat på vad andra gör med sina telefoner även till din egna telefon ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Banco:

Det är väl ändå inte riktigt samma sak?

Vadå då? Han har väl inte något att gömma eller? Om han har inga problem med att filma andra vart ligger problemet i att bli filmad med? Privat livet är borta och alla andra idiot ursäkter som folk kör med...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GarfieldPower:

Så du drar jämförelsen med att en drönare som har en extremt vidvinkel kamera är samma som att man filmar precist med en videokamera, åldersgränsen passar för folk som dig. Man filmar ju omgivningen med en drönare, inte enstaka personer, filmar man något specifikt flyger man nära. Så om inte TS har en drönare ett par meter ifrån sig så kan du lägga ner. Du låter bara efterbliven.

Vet du vad skillnaden är mellan en drönare med vidvinkelkamera och en med teleskoplins? Ingen. Det ser identiska ut. Precis som du skulle förmodligen klaga om din granne hade teleobjektiv riktat mot dina fönster. Sedan kommer han och säger att han inte spanar in vad du gör utan växtlivet på din fönsterbräda. Det är jävligt lätt att pissa på andras rättigheter men jag har märkt att det blir betydligt andra bullar när ens egna rättigheter blir påpinkade.

Vill du filma omgivningen gå till skogen eller flygplatser där folk med modellflygplan håller till på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Vet du vad skillnaden är mellan en drönare med vidvinkelkamera och en med teleskoplins? Ingen. Det ser identiska ut.

Tack för att jag fick ett ordentligt skratt, så här på kvällen..

Det säger ju en del om din kunskapsnivå och att du borde ta reda på fakta innan du nämner något mer i saken, eller vara tyst.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Vet du vad skillnaden är mellan en drönare med vidvinkelkamera och en med teleskoplins? Ingen. Det ser identiska ut. Precis som du skulle förmodligen klaga om din granne hade teleobjektiv riktat mot dina fönster. Sedan kommer han och säger att han inte spanar in vad du gör utan växtlivet på din fönsterbräda. Det är jävligt lätt att pissa på andras rättigheter men jag har märkt att det blir betydligt andra bullar när ens egna rättigheter blir påpinkade.

Vill du filma omgivningen gå till skogen eller flygplatser där folk med modellflygplan håller till på.

LUL

Tror du seriöst att drönare flyger med telezoom??

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

@GarfieldPower: lmao, denna tråden asså. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Skratt, sarkasm? Inget av det är applicerbart, tror jag. Privatlivet har folk gett bort för längesedan, vi är automatiskt övervakade, alla transaktioner vi gör, loggas, och lagras, och ovanpå det är de flesta igång och matar in sina egna uppgifter i en aldrig tidigare skådad hastighet. Det staten och företagen vet om oss i dag, hade gjort KGB, och SS alldeles glansiga i ögonen om de haft tillgång till samma information...
Vår enda tröst är att data inte samkörs, åtminstone officiellt. Men det är bara en fråga om när...

Jag har solterass på garagetaket, och pool med nakenbad i trädgården.
Rätt säker på att du inte vill filma en lönnfet gubbe, men när jag har underhållning på plats är det inte säkert att de vill bli filmade. De vet att jag respekterar dem nog för att inte springa runt och prata om det som händer, men vad du lägger ut på Facebook är svårare att veta... Och kameran på en DJI Phantom 3 är utan vidare bra nog för att ta film och bild på vad som händer här, utan att vi ens vet att det hänt. Visst, vi är distraherade, men det är snarast att vänta...

Missförstå mig rätt... Jag bryr mig inte om var eller när folk flyger sina drönare. Men jag har full förståelse för de som är bekymrade.

Fan va skönt! Med nakenbad och solterass på garagetaket menar jag... Enjoy! Lovar att inte lägga ut dig eller ditt sällskap på fejjan :0)

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

LUL

Tror du seriöst att drönare flyger med telezoom??

https://petapixel.com/assets/uploads/2015/08/dronespy.jpg

Tror en Phantom hade blivit smått framtung med ett Canon 70-200 hängandes :0)

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

LUL

Tror du seriöst att drönare flyger med telezoom??

https://petapixel.com/assets/uploads/2015/08/dronespy.jpg

Japp, men inte pojkspolingen till granne som flyger över kvarteret..

Dock verkar det som om DJI fått in ett flertal drönare som har bränt motorerna av någon lustig anledning..

De som använder tele på drönare är oftast de som jobbar med inspektioner av fastigheter, master eller liknande.. Har själv gjort några takbesiktningar med min och har skaffat ett något större objektiv..
Men det är inget man enkelt kan byta ut på vanliga konsument-drönare som Svensson köper..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Japp, men inte pojkspolingen till granne som flyger över kvarteret..

https://www.youtube.com/watch?v=6cTBcTeJyU4

Dock verkar det som om DJI fått in ett flertal drönare som har bränt motorerna av någon lustig anledning..

De som använder tele på drönare är oftast de som jobbar med inspektioner av fastigheter, master eller liknande.. Har själv gjort några takbesiktningar med min och har skaffat ett något större objektiv..
Men det är inget man enkelt kan byta ut på vanliga konsument-drönare som Svensson köper..

Jag vet att drönare kan ha telezoom men inte hans granne

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Jag vet att drönare kan ha telezoom men inte hans granne

Beror ju förstås på vart han bor.. Kanske har någon stenrik granne, som ger sin unge en drönare för 50-80000kr.. Vem vet??

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

@GarfieldPower: lmao, denna tråden asså. haha

Haha jag vet.

Skrivet av DaBone:

Beror ju förstås på vart han bor.. Kanske har någon stenrik granne, som ger sin unge en drönare för 50-80000kr.. Vem vet??

Hehe, drönare med sådana kameror är ju mer för professionellt bruk, inte ofta privatpersoner använder sådan utrustning.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Kan vi på se på en live stream av hela din lägenhet/hus? Eftersom ingen är ute efter att titta på vad du gör så är det inga problem att det finns på internet. Om ingen tittar finns det inget att skämmas för.

Borde fan vara åldersgräns på sweclockers för att få skriva kommentarer. Jag föreslår 9 år till att börja med.

Du tycker det är samma sak? Tror du får uppdatera dig hur en övervakningskamera fungerar vs drönare. Då pratar jag inte bara optik, som i sig själv borde göra att du själv fattar du pratar skit.

Ja är du över 9 då?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Detta är en typisk grej som ingen ens kommer att reflektera över om några år.

Kommer ni inte ihåg hur folk tittade och störde sig på folk med mobiltelefoner för 25-30 år sedan? Eller hur folk som pratade "rakt ut i luften" med handsfree ansågs som helt galna fridsstörare på bussen.

Samma sak med hur folk störde sig enormt när någon tog fram en smartphone på en restaurang eller hemma hos någon. Det gör folk fortfarande, men inte alls i samma utsträckning nu när varje måltid först måste dokumenteras av 100 % av deltagarna i 5 minuter via Instagram.

Det kommer att flyga runt hundratals autonoma drönare över dig varje minut om 10 år, och du kommer att skita totalt i det.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."