Vart & när kommer Acer 48.5" EB490QK??

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Att döma av bilderna på monitorn verkar Acer iaf slagit sitt eget rekord när det gäller att bygga fula stativ, detta måste vara någon slags rekord

https://www.komplett.se/img/p/800/b50ba303-1887-4c86-8790-e1b3cbd563f6.jpg

Väggmontera säger ni? Inte en given succe med höj och sänkbart skrivbord

Edit:
Dom verkar iaf ha skippat den vita "kanten runt kanten", alltid något

Vad ska du använda den till isåfall? 49" är biografstorlek!

Är det inte orolig att pixeldensiteten blir för låg?

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datocc:

Vad ska du använda den till isåfall? 49" är biografstorlek!

Är det inte orolig att pixeldensiteten blir för låg?

Det blir den inte, har en 55" idag på skrivbordet och det är inget problem. Dock är det ett jäkla bök när man inte har DisplayPort och tvingas förlita sig på HDMI via olika adapters.

Kanske ska tillägga att jag arbetar med systemutveckling (bland annat) och har MÅNGA samtida fönster, kör 4-5 virtuella skrivbord förutom skärmstorleken då (eller upplösningen snarare,4K är ju 4K oavsett skärmstorlek men sen kan man ju zooma i programmen också). Skulle nog inte rekommendera en normal användare att kliva över 40".

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det blir den inte, har en 55" idag på skrivbordet och det är inget problem. Dock är det ett jäkla bök när man inte har DisplayPort och tvingas förlita sig på HDMI via olika adapters.

Kanske ska tillägga att jag arbetar med systemutveckling (bland annat) och har MÅNGA samtida fönster, kör 4-5 virtuella skrivbord förutom skärmstorleken då (eller upplösningen snarare,4K är ju 4K oavsett skärmstorlek men sen kan man ju zooma i programmen också). Skulle nog inte rekommendera en normal användare att kliva över 40".

Det förstår jag - jag har köpt min 40" för jobbsyfte & då en del programmering. 49" är lockande då jag ser mycket rörlig media via datorskärmen.

IPS är ju bäst för professionella ändamål, VA annat. Jag får köpa den vid rea eller en OLED som datorskärm när prisen bli runt 8K-10K.

PS: jag jobbar inte som systemutvecklare men har ett års utbildning i det

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datocc:

Det förstår jag - jag har köpt min 40" för jobbsyfte & då en del programmering. 49" är lockande då jag ser mycket rörlig media via datorskärmen.

IPS är ju bäst för professionella ändamål, VA annat. Jag får köpa den vid rea eller en OLED som datorskärm när prisen bli runt 8K-10K.

PS: jag jobbar inte som systemutvecklare men har ett års utbildning i det

Kör en OLED nu faktiskt men svårt säga hur bra det är för ändamålet när man begränsas av "bildsignalen" (444 eller 30 Hz verkar det vara utan DP). Men det är väl en diskussion för en annan tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://actualinfo.website/2017/11/28/relax-and-work-at-49-inches/

Permalänk
Medlem

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&ie=UTF-8...

Min ryska är lite rostig men som jag förstår det är det som Google översätter till Glow inte IPS Glow utan reflektioner, dvs hur blank skärmen är.

Permalänk
Medlem

Beställde en för att testa, håller på att bli knäpp på allt strul med DP => HDMI som krävs med nuvarnade TV lösning. Även om en 55" OLED på skrivbordet har sina fördelar också (och nackdelar).

Permalänk
Medlem

Nä, det där blev ingen succe. Fast då inte för att det var något fel på skärmen utan för att Posten lyckades tappa bort den under leveransen så jag aldrig fick den Funderar på om jag ska beställa igen men samtidigt är jag inte helt övertygad om att den verkligen kan trumfa 55" OLED:en. Får nöja mig med 30 hz i 4K då min jobblaptop inte har HDMI 2.0 och 4:4:4 är ett krav för att få skarp text och liknande.

Men för typiskt kontorsbruk så tycker jag inte det gör så mkt med 30 hz. Jag gissar, utan att riktigt veta, att det heller inte gör så mkt när det gäller ögontrötthet och liknande och att det då är panelen snarare än matningen som avgör det (typ PWM och liknande), rätt?

Permalänk
Medlem

Fortf otroligt lite recensioner uppe tycker jag. Har beställt denna nu iaf från Inet.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Hur är det med färgerna på den här skärmen?
Läste "Täcker 72% av NTSC färgspektrumet."
Det låter mindre bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lingon37:

Hur är det med färgerna på den här skärmen?
Läste "Täcker 72% av NTSC färgspektrumet."
Det låter mindre bra.

Det är ungefär som de allra flesta LCD skärmar idag, den siffran är inget att haka upp sig på.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |