Playerunknown's Battlegrounds slår rekord – 2,5 miljoner samtidiga spelare på Steam

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds slår rekord – 2,5 miljoner samtidiga spelare på Steam

Den populära onlineskjutaren Playerunknown's Battlegrounds har nu slagit sitt tidigare rekord på Steam, där antalet samtidiga spelare nu uppgått till 2,5 miljoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Men Pc plattformen var ju död när det kommer till spel..ingen spelar på datorn längre?

Det säger de ialf på alla konsolforum..och på Youtube..och på de flesta socialmedia hemsidor..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Men Pc plattformen var ju död när det kommer till spel..ingen spelar på datorn längre?

Det säger de ialf på alla konsolforum..och på Youtube..och på de flesta socialmedia hemsidor..

Dom som sagt det förlitar sig enbart på aaa produktioner och har egentligen noll koll.
Det som släpps på konsol släpps i många fall på pc.också och är ofta den överlägsna versionen. Fast ibland krävs det nån patch

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Men Pc plattformen var ju död när det kommer till spel..ingen spelar på datorn längre?

Det säger de ialf på alla konsolforum..och på Youtube..och på de flesta socialmedia hemsidor..

japp PC som plattform är helt död
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/11/10/nvidia...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Men Pc plattformen var ju död när det kommer till spel..ingen spelar på datorn längre?

Det säger de ialf på alla konsolforum..och på Youtube..och på de flesta socialmedia hemsidor..

Senast jag hörde något säga det var nog ca 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Men Pc plattformen var ju död när det kommer till spel..ingen spelar på datorn längre?

Det säger de ialf på alla konsolforum..och på Youtube..och på de flesta socialmedia hemsidor..

Ta du åt dig? Fattar inte vad du vill komma..

Eller är du en som ska bevisa motsatsen bara för att?
Antagligen är en sådan som har bakgrunden "maser race PC" samt en T-Shirt med samma..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Senast jag hörde något säga det var nog ca 2012

Jag hör det nog en gång i veckan, eller så läser jag det på olika forum. ''Ingen spelar på datorn numera'' Sen hör man en massa dåliga ursäkter pga okunskap.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Ta du åt dig? Fattar inte vad du vill komma..

Eller är du en som ska bevisa motsatsen bara för att?
Antagligen är en sådan som har bakgrunden "maser race PC" samt en T-Shirt med samma..

Nopp, försöker bara göra så att massan slutar vara så blinda åt ett håll och sluta sprida dynga.

Enligt de flesta så har inte ens PC HDMI eller ''TV stöd''

Som sagt, okunskap och då ska de inte heller få sprida skitsnack..det gör mig så ledsen i själen att folk inte har kommit längre i utvecklingen idag..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Tveeggat det där med att göra om PC-spel till konsol... Oftast får man en bättre kod och spelen kraschar inte lika ofta. Dock brukar spelmekaniken också oftast bli förenklade för att passa konsol och handkontroll och då känns spelen inte lika utmanade och vips försvann typ hela spelarbasen (denna gång också..).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ta du åt dig? Fattar inte vad du vill komma..

Eller är du en som ska bevisa motsatsen bara för att?
Antagligen är en sådan som har bakgrunden "maser race PC" samt en T-Shirt med samma..

Vad fan snackar du om? PC är Master Race!! You 30fps scrub!!!

/jk

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Vad fan snackar du om? PC är Master Race!! You 30fps scrub!!!

/jk

HAHA
Kör både och, varför nöja sig med en bara?

Jag har plats..

Har ju två, så får väl 240FPS.. you 60fps scrub!!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

@AxxT: Jag har också bägge. Ibland är det skönt att slinka ner i soffan och lira med en kontroll med en kompis eller två.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Dem har också rekord i att vara det sämsta optimerade spelet någonsin . Om dem bara kunde optimera spelet innan dem släpper nya features hade det varit bra .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Streamers på Twitch ger bra reklam för detta verkligen skit dåliga spel.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ta du åt dig? Fattar inte vad du vill komma..

Eller är du en som ska bevisa motsatsen bara för att?
Antagligen är en sådan som har bakgrunden "maser race PC" samt en T-Shirt med samma..

Fast han har rätt
Sen är det ju faktiskt PC master race, inte "maser race PC"

Permalänk
Inaktiv

Det enda spelet, tillsammans med H1Z1, där jag vill rage quitta varje match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Streamers på Twitch ger bra reklam för detta verkligen skit dåliga spel.

Skitdåligt att du inte tycker det är kul eller skitdåligt optimerat? Folk verkar ju minst sagt tycka om spelet

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Det enda spelet, tillsammans med H1Z1, där jag vill rage quitta varje match.

Det bästa är att du nickar "unknown" med

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Streamers på Twitch ger bra reklam för detta verkligen skit dåliga spel.

2,5 miljoner användare och du skriver "skit dåliga spel"... Hur tänker du?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hznn:

Det bästa är att du nickar "unknown" med

Haha jag misstänker det blir skottpengar på den stackaren som kallar sig unknown i dom spelen från och med nu
Gillar spelet, men tycker det blir konstigt när man konstant blir one-shot headshottad varje match. Någon gång borde man bara bli skadad. Känns lika fusk fritt som CS.

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt mycket folk som spelar. Spelet är ju roligt, oavsett hur dåligt optimerat det är.
Min favvo-bugg är när man fastnar med sin fallskärm i luften tio meter över marken och inte kan komma ner på en stund. Folk kan bara komma fram och få en gratis kill eller peka och skratta åt ens noobighet. Och skulle man komma ner så kastar spelet iväg en tjugo meter med en massa skada som följd.
Roligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

2,5 miljoner användare och du skriver "skit dåliga spel"... Hur tänker du?

Det är skit, flyter inte alls och finns mer buggar än vad jag har hårstrån på huvudet. Men med det sagt är det ju inte ens färdigt så vi får se. Spelet i sin nuvarande form är inget annat än ett roligt koncept änsålänge dåligt utfört.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: är ju enbart du aom drar in den tradiga o ihjälsparkade hästen här. Nej pc är inte dött och lär inte bli. Kan vi gå vidare nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

2,5 miljoner användare och du skriver "skit dåliga spel"... Hur tänker du?

Jag tänker att det är skit, som sagt ta det inte personligt. Spelet är värdelöst.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det går snart över. Kommer snart något annat på vår kära Early Access som blir nya innegrejen.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag tänker att det är skit, som sagt ta det inte personligt. Spelet är värdelöst.

Jag kan inte heller se vad som är så kul med det där spelet. Du tänker rätt enligt mig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

baken är delad..

Jag tycker det är roligt och har inte några större problem med att det inte flyter. Någon bug här och där ibland men man skrattar mest åt dom. Självklart finns det matcher som man är frustrerad, men då är det mest på ens kamrater som är så loot kåta så man dör av det.

Vän - Är det ett plan som kommer
Jag - Ja
Vän - Droppar den?
Jag - Ja
Vän - är det nära?
Jag - Ganska
Jag - Men det är nog bättre att åka vidare...
Vän - MEN KÖR DÅ KÖÖÖÖÖR!!!!! TA LÅDAN

30 sec senare vid lådan så är man död.. Inne i lådan låg en m249 och inget annat.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken , gillar man inte spelet, fine, måste man sparka på dom som faktiskt gillar spelet?

Själv har jag +400 spelade timmar och har fortfarande kul , oavsett om jag spelar själv eller med polarna.

Om man köpte spelet när det kom , tyckte att det var buggigt och dåligt och sedan baserar hela sin bild av spelet på det så borde man testa det igen.
MYCKET har hänt sedan early access släpptes och spelet blir bättre för varje patch som släpps.

Det är nästan lite läskigt hur offended folk blir om man säger att man gillar PUBG, som att man äter barn och dyrkar satan.

Ser verkligen fram emot nya banorna också!

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Dem har också rekord i att vara det sämsta optimerade någonsin . Om dem bara kunde optimera spelet innan den släpper nya features hade det varit bra .

Spelet är ju Early Access och det innebär ju att man får ha lite överseende. Test versionen för 1.0 releasen som de just släppte flyter på mycket bättre än nuvarande live versionen dock. Jag har i princip alltid över 100 fps på test versionen och mycket av de konstiga lagg skott man dör av ibland på live är fixade.

Jag var väldigt skeptisk att de skulle lyckas få ihop spelet tills December men de verkar ha sparat på mycket av de stora förändringarna tills själva 1.0 releasen. Givetvis en massa buggar att fixa, men senaste test versionen gav ett bra intryck.