Outcast Second Contact

Permalänk
Medlem

Outcast Second Contact

Nämen har ni sett!? Ett nytt Outcast 18år efter första!

Spelade Outcast väldigt mycket i mina yngre dagar och har klarat ut det flera gånger.
Det här spelet ser verkligen ut som det första och dom verkar ha gjort ett otroligt bra jobb!
http://store.steampowered.com/app/618970/Outcast__Second_Cont...

Någon som har köpt det och spelat? Vad säger ni om liret?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lingon37:

Nämen har ni sett!? Ett nytt Outcast 18år efter första!

Spelade Outcast väldigt mycket i mina yngre dagar och har klarat ut det flera gånger.
Det här spelet ser verkligen ut som det första och dom verkar ha gjort ett otroligt bra jobb!
http://store.steampowered.com/app/618970/Outcast__Second_Cont...

Någon som har köpt det och spelat? Vad säger ni om liret?

http://cdn.edgecast.steamstatic.com/steam/apps/618970/extras/Outcast_STEAM_GIF_04.jpg?t=1510671910

Ett av mina gamla favoriter, hade inte koll på att det kommit ett nytt men man blir kanske tvungen att prova på det ....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Det är lite utav en remake på första spelet med massa nytt material och nya unika platser.
Deras plan är att göra en trilogi och därför gjorde dom om första spelet för storyns skull.
Dom har hela storyn klar och ska bara göra spelen, första spelet är klart nu.

Jag förstod inte riktigt vad utvecklaren sa men det verkade som att dom alltid haft tanken att göra en trilogi av Outcast men att det bara blev ett spel, tills nu.
Tror det kan bli jättebra med en trilogi av det här spelet!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lingon37:

@mrqaffe: Det är lite utav en remake på första spelet med massa nytt material och nya unika platser.
Deras plan är att göra en trilogi och därför gjorde dom om första spelet för storyns skull.
Dom har hela storyn klar och ska bara göra spelen, första spelet är klart nu.

Jag förstod inte riktigt vad utvecklaren sa men det verkade som att dom alltid haft tanken att göra en trilogi av Outcast men att det bara blev ett spel, tills nu.
Tror det kan bli jättebra med en trilogi av det här spelet!

Då är den klar om 40 år ...
Hoppas de ökar takten lite så man inte hinner dö av ålder innan det är klart. Första spelat hade ju en del tekniska nyheter så man får se om de fortsätter på det spåret, jag har cdn stående i hyllan, man ska kanske leta reda på en cdspelare också och pilla lite med datorn så det går att köra...

.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Hehe, får hoppas det blir något av detta. Spelet är värd en uppföljare, om inte det blir någon sådan så iallafall en remaster. Voxelgrafiken är inte lika het idag som den var för runt 20 år sedan förstås.

Skrivet av mrqaffe:

Då är den klar om 40 år ...
Hoppas de ökar takten lite så man inte hinner dö av ålder innan det är klart. Första spelat hade ju en del tekniska nyheter så man får se om de fortsätter på det spåret, jag har cdn stående i hyllan, man ska kanske leta reda på en cdspelare också och pilla lite med datorn så det går att köra...
https://www.pixeltopic.com/files/2017/11/fiszvmpszdzrtu.jpg .

Härligt att du har kvar din, sålde tyvärr min för runt 10 år sedan. Underbart spel och köpte om spelet så fort det släpptes på GOG. Senaste genomspelningen gjordes inte för så länge sedan, förra året eller om det var 2015. Håller rätt bra även om den tekniska utvecklingen gått långt. Men första gången jag såg spelet.... jäklar vad bra det såg ut mot för vad som fanns då.

Permalänk
Inaktiv

Oj, jag hade missat att det inte bara var ett nytt projekt relaterat till Outcast utan att spelet faktiskt är klart. Råkade se Eurogamers recension i eftermiddags. Blir att skaffa så fort jag får tid/möjlighet tror jag.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-11-16-outcast-second-c...

Permalänk
Medlem

Utvecklaren sa att dom trots att Kickstartern inte riktigt nådde målet så har dom efteråt lyckats lösa finansieringen av Outcast. Dom var tvungna att köpa tillbaks rättigheterna till spelet väldigt dyrt av deras tidigare utgivare och det ska ha varit det som stoppat spelet under flera år.
Jag vet inte om han då räknade in att hela Outcast trilogin är finansierad och ska göras eller om det bara var den här första delen.

Om tillräckligt många gamla fans köper det så kan dom med säkerhet fortsätta i alla fall!

Permalänk
Medlem

Jag hade en aningen för långsam PC 1999 men körde spelet en del ändå men det gick ganska kasst (var tyvärr inte 3Dfx-accelererat). Köpte det för ett par år sedan från GOG och körde några privata patchar men det var liksom aldrig riktigt stabilt.

Nu kommer jag definitivt köpa nya versionen så fort jag spelat igenom de pågående projekten.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO