Google backup & sync?

Permalänk

Google backup & sync?

Är det bara jag som inte får google drives nya program att funka?
Installationen går bra men sedan händer det inget när man försöker starta programmet! Måste man vara inloggad som admin för att det ska funka, eller?

Arbetar alltid som användare på datorn!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Min slutar också uppdatera. Jag brukar stänga ned och starta som admin och då brukar det gå igång igen.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Tycker då faller hela programmet, vill inte vara inloggad som admin!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Skrivet av swenorth1:

... vill inte vara inloggad som admin!

Då måste jag fråga dig, varför?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

@Airikr: Säkerhetsskäl

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Är det bara jag som inte får google drives nya program att funka?
Installationen går bra men sedan händer det inget när man försöker starta programmet! Måste man vara inloggad som admin för att det ska funka, eller?

filestream? mappar den upp driven åt dig?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

filestream? mappar den upp driven åt dig?

Fattar inte vad du menar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Fattar inte vad du menar?

"google drives nya program "

Google kommer att börja ersätta den gamla vanliga "drive klienten" med google drive file stream, men då du låter så frågande så antar jag nu att det inte är google drive file stream du nyttjar.
(kanske iofs bara gäller gsuite for business/edu)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

"google drives nya program "

Google kommer att börja ersätta den gamla vanliga "drive klienten" med google drive file stream, men då du låter så frågande så antar jag nu att det inte är google drive file stream du nyttjar.
(kanske iofs bara gäller gsuite for business/edu)

Google backup & sync är googles nya backup program för google drive! Vet inte vad du pratar om?
https://www.google.com/drive/download/backup-and-sync/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Google backup & sync är googles nya backup program för google drive! Vet inte vad du pratar om?
https://www.google.com/drive/download/backup-and-sync/

https://support.google.com/a/answer/7491144?hl=en

Men kanske bara än så länge finns för gsuiteanvändare

Visa signatur