Ipad pro VS surface pro 4 vilken är de rätta valet?

Permalänk
Medlem

Ipad pro VS surface pro 4 vilken är de rätta valet?

Hej! jag är en student och är kluven över vilken jag ska välja, efter ha sökt i timmar på google blir jag inte klokare! Jag behöver nåt där jag kan föra anteckningar via keyboard och en viss del använda stylus. Ration mellan skriva med penna och tangenter kanske är 80% tangent 20% pennan. jag har just nu en macbook. Vilken bör jag köpa??

Permalänk
Medlem

@scylla1: Jag tycker inte du ska välja någon av dem. En Microsoft Surface Book tycker jag e bättre pga det e ett riktigt tagentbord och mer en "riktigt Laptop än Surface Pro 4 och iPad Pro

Visa signatur

DESKTOP:
AMD Ryzen 5 2600X @ 4.4 GHz - RX 590 8GB - 16GB DDR4
LAPTOPS:
Razer Blade 14 - i7 4720HQ - GTX 970M - 16GB DDR3L
Macbook Pro Early 2015 - i5, 8GB DDR3L

Permalänk
Inaktiv

Håller med ingen av dem, de är alldeles för dyra för vad man får för de flesta studenter. Visst vissa har mer pengar än andra, men generellt så klarar man sig med billigare saker.
Det är ju inte så att kurvan vad man får och vad det kostar är linjär.

Dessutom tycker jag det är ett knepigt val, då de har olika användningsområden. Jag tycker man först borde välja arbetsområde. därefter diskutera vilken platta som bäst är för denna.

Det finns billigare windowsplattor/hybriddatorer än surface och det finns betydligt billigare enkla surfplattor än iPad.

Permalänk
Medlem

Som redan sagts, ingen av dem. Tror det var MKBHD som sa det ganska bra; att 2 in 1 är antingen en halv dålig platta eller halv dålig laptop. Har flera i klassen som kör surface men som enbart används laptops och då är de ganska dåliga. Kass prestanda, stödet går inte att använda i knäet, dåligt tangentbord osv. Om du har en macbook idag förstår jag inte varför du ska byta.