Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

@mindflow: Kolla in denna bugrapport. Problemet verkar vara att skärmen roteras när Cinnamon känner av att datorn roteras, vilket kan vara lite buggigt. I nyare versioner av Cinnamon går det att stänga av i inställningarna, annars får man använda gsettings.

Den lösningen verkar fungera. Tack.

Men då uppstod ett annat problem, wifi vill inte komma igång igen, har testat att reparera iwlwifi utan resultat. Trådbundet fungerar som det ska. Märkte även att FN + Fkey's inte fungerar. Tänkte först att jag kommit åt och stängt av wifi den vägen.

Testat med:
iwconfig
No wireless extensions

Vilket jag tycker är konstigt då wifi snurrat och gått senast igår kväll..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Detta får jag fram via lspci -v

2:00.0 Network controller: Intel Corporation Wireless 3165 (rev 81) Subsystem: Intel Corporation Dual Band Wireless AC 3165 Flags: fast devsel, IRQ 42 Memory at fea00000 (64-bit, non-prefetchable) [size="8K"] Capabilities: [c8] Power Management version 3 Capabilities: [d0] MSI: Enable- Count=1/1 Maskable- 64bit+ Capabilities: [40] Express Endpoint, MSI 00 Capabilities: [100] Advanced Error Reporting Capabilities: [140] Device Serial Number dc-53-60-ff-ff-88-d2-a9 Capabilities: [14c] Latency Tolerance Reporting Capabilities: [154] L1 PM Substates Kernel modules: iwlwifi

Men kan inte riktigt peka ut vart felet sitter, men såg detta.

Memory at fea00000 (64-bit, non-prefetchable) [size="8K"]

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.