Permalänk

Reservdelar till Samsung Plasmatv 50"

Någon som vet var man kan få tag på reservdelar till Samsung Plasmatv i Sverige el som längst bort typ Tyskland?
Antennuttaget har naturligtvis lossat och på detta kretskortet sitter alla HDMI och övriga in & utgångar. Tv fungerar perfekt i övrigt, så om man kunde hitta detta kretskortet någonstans hade det varit perfekt, då kan jag använda den tills LG's Oled gått ner lite i pris! Har även en 50"Hitach led men föredrar plasman alla dagar i veckan.
mvh Pierre

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vill helst beställa inom Västeuropa, sist jag beställde på Alibaba tog det 4mån att få paketet
Hittade några sidor där man kunde gör requests iaf, få se vad dom säger.
Det är alltså rf-board jag behöver, tcksm för tips då jag inte hittar själv. Har gjort en förfrågan på Reserver men det är typ det. Mvh Pierre
Står att dom svarar samma dag på kontorstid, modellen är en Samsung 50" Plasma med modellnr: PS50B430P2W om det finns någon mer kunnig här?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är alltså moderkortet med alla anslutningar också kallad RF- board.
Ingen som vet någonstans dom lagar plasmor i Göteborg?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Pierre232:

Köp en box istället, lär vara billigare och säkrare så inget annat går sönder vid bytet. Är det Com Hem?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Bildexpert 📺

@Pierre232: Fungerar alltså HDMI-anslutningarna? I sådana fall är rådet @joeldeluxe ger exakt det råd jag också skulle ge.

Jag har haft en handfull Samsung-plasma-kalibreringar genom åren. Det är bildmässigt väldigt bra apparater, men det verkar tyvärr också som de går sönder lite väl snabbt efter lite väl få år av användning. Skulle inte råda någon att ge sig på komplexa och dyra fixar med svåråtkomliga reservdelar när det finns enklare vägar runt problemet.

Ifall det alltså endast är mottagaren som är trasig. Hela HDMI-kretskortet? Då kanske det är värt en fix.

Permalänk

@laxpudding
Det finns begagnade moderkort (rf-board) att beställa från Danmark för ca 400kr. Tror jag beställer ett ändå.
Har redan haft loss MB't en gång och det tog ca 5min och svårighetsgraden är1 för en okunnig, sitter i stort sätt bara 3-4 kort när vi lossat 30 skruvar för att få av bakstycket. Jag
Just nu kör jag mest via Chromecasen, då jag inte betalar för ComHems utbud.
såag har bara dom fria kanalerna via just antennkabeln.
Så det är nog värt att beställa ett och byta. Har hittat 2st varav på den ena sidan står det att dom skickar hit(SWE), fast dom är 299kr dyrare,har mailat supporten på det andra företaget igår men inte fått svar ännu. Fråga är om man skall beställa därifrån då?
Ska ringa på måndag och prata med dom, förmodligen någon ensam gammal tvreparatör som kanske inte kollar mailen varje dag.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Behöver ett mainboard/rf-board till en 50"Samsung Plasma

@inet Ni har hjälpt mig förr i konstiga sitsar, och behöver hjälp igen så min älskade Samsung Plasma börjar ge upp. Jag undrar om ni kan beställa ett sådant nytt eller begagnat spelar ingen roll!! Modellen är
Samsung P50B430P2W Plasma, jag vet att den är gammal men lägger gäller ett antal hundralappar och använder den tills någon vettig LG Oled gått ner i pris. Har även en Hitachi 50"led 2år gammal med smartfunktioner, men den går inte ens att jämföra bildkvaliteten sagt!!
Så den får stanna i pojkens rum som spelskärm till PS4'n.

Permalänk

Reservdel till 50" Samsung Plasma

@wehallen
Ställer samma fråga till er som till Inet
Behöver ett mainboard/rf-board till en 50"Samsung Plasma

Ni har hjälpt mig förr och jag behöver hjälp igen då min älskade Samsung Plasma börjar ge upp. Jag undrar om ni kan beställa ett sådant nytt eller begagnat spelar ingen roll!! Modellen är
Samsung P50B430P2W Plasma, jag vet att den är gammal men lägger gäller ett antal hundralappar och använder den tills någon vettig LG Oled gått ner i pris. Har även en Hitachi 50"led 2år gammal med smartfunktioner, men den går inte ens att jämföra bildkvaliteten sagt!!
Så den får stanna i pojkens rum som spelskärm till PS4'n.

Permalänk
Inet

@Pierre232:

Hej!

Vi tar och hör med Samsung!

Återkommer om vi får nys om något.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Är det ett sådant här du söker?

Finns några stycken på Ebay i sådana fall.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Hedersmedlem

@Pierre232 *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3 i forumreglerna*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne).

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inet

@Pierre232:

Hej igen,

Fick svar från Samsung och vi kan tyvärr inte få tag på den via dem, utan hänvisades till deras återförsäljare för reservdelar.
Inte heller där hittade vi den reservdelen, men du får gärna undersöka själv om du har art.nr.: http://www.samsung.com/se/support/newsalert/57550

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

@Inet: Tackar för svaret,, har hittat ett beg i Danmark för 500kr. Mvh Pierre

Permalänk
Inet

@Pierre232:

Hej igen,

Härligt att höra att det löste sig!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram