Firefox börjar varna användare för webbplatser som utsatts för intrång

Permalänk
Cyberman

Firefox börjar varna användare för webbplatser som utsatts för intrång

Mozilla arbetar nu på ett ny funktion för Firefox med namnet Breach Alert, vilken ska varna användaren när denne besöker en webbplats som utsatts för intrång.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Hur långt bak i tiden går dom?

Permalänk
Medlem

ypperligt bra funktion för den vanlige omedvetna användaren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av crew seven:

Precis min tanke. Spännande att se hur de tänkt och hur de löst det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Den varnar iaf för Dropbox-intrånget 2012.

Permalänk
Medlem

Betyder det att varje hemsida man går in på kommer skickas till deras servrar??. Trevlig loggning av användarna isåfall

Permalänk
Inaktiv

Med andra ord kommer jag bli varnad varje gång jag besöker Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Betyder det att varje hemsida man går in på kommer skickas till deras servrar??. Trevlig loggning av användarna isåfall

Med tanke på att det är Mozilla som ligger bakom, och HIBP används som källa kan jag tänka mig att Firefox laddar hem en lista med kända breaches, och sedan bara verifierar mot den lokala kopian.

Permalänk
Medlem

Bra funktion men jag vill ha mindre pop-ups inte mer

Permalänk
Inaktiv

Det borde vara en funktion som man kan aktivera. Med tanke på att det är Mozilla som är i farten, så är jag inte alls orolig att något loggas utan bara checkas mot en lista och sedan glöms bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Med tanke på att det är Mozilla som är i farten, så är jag inte alls orolig att något loggas utan bara checkas mot en lista och sedan glöms bort.

Om det ändå vore så väl:

https://www.reddit.com/r/firefox/comments/756s0f/an_index_of_...

https://www.reddit.com/r/privacy/comments/750vsm/firefox_devs...

Kortfattat, de skickade nyligen med adware som loggade alla URLer som folk besökte för ungefär 1 % av användarna, och tystade all kritik runt beslutet.