Permalänk
Medlem

Får inte in antennkabeln?

Hejsan.

Köpte en LG 55C7 idag. Allt funkar bra förutom att jag inte får in antennkabeln, lär köra med den tills jag får tillgång till Digitaltv eller liknande. Hade en äldre Lg platt-tv innan där kabeln passade. Men nu tar går den jättetrögt, får in ungefär halva sen tar det stopp.

Har testat med 2 st olika, ingen av dom är ny, ca 10-12 år gamla, men ska det påverka något, är själva pinnen mindre idag?

Edit: https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/ant...

Sådär ser nuvarande kabel ut. Men det är inte specifikt den kabeln men samma kontakter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej det är vanlig iec standard, ska bara vara att stoppa in. Vissa kan vara tröga, kan vara en tajt hona i tvn och hanen har svårt att penetrera, nog bara trycka till om kontakterna ser oskadade ut. Ta rätt hål bara!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Nej det är vanlig iec standard, ska bara vara att stoppa in. Vissa kan vara tröga, kan vara en tajt hona i tvn och hanen har svårt att penetrera, nog bara trycka till om kontakterna ser oskadade ut. Ta rätt hål bara!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar. Tog i så mycket jag vågade nästan till plasten började flexa. Tänkte ut till nån butik om det finns med smalare pinne.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har stött på några antennkablar som varit precis på gränsen för stora, bara vissa specifika, troligtvis en sämre kabel du har med en kontakt som kanske inte blev helt rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian