Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2012

Black Friday - Ny TV?

Tjenare.

Tänkte se över vad man kan lyckas komma över för TV (65") under Black Friday, budgeten är ganska tight och hamnar på ca 10kkr. Lyckades hittade denna Philips 65 4K UHD alternativt denna kanske LG 65SJ800V, är inte jätte insatt i vad som är bra/dåligt i TV världen. Men 4K UHD måste ju vara bättre än den vi har idag som endast har HD.

TVn kommer främst att användas för serier/film.

Har ni kanske några andra tips?

Mvh Ecual.

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

SONY
KD55XE8096 UHD-TV fick den för 6500kr på hifi klubben Tror de kan ha varit den bästa dealen på blackfriday

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2012

@Marko123 Såg ju trevlig ut! Tyvärr har jag redan 55", samt att den var slut i lager redan... Skulle du vilja kika på min andra TV som jag hittade? Tänker att 200hz borde vara bättre än 60hz.

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

@Ecual: Skicka så kikar jag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Du har samma problem som jag hade innan jag hitta min LG, vill du ha lite bättre bild och kanske liiiite bättre färger så tar du LGen fast är det verkligen värt dem extra tusen lapparna? Enligt mig nej. Jag har en plasma just nu 40 tum och ja klagar då fan aldrig på nå färger eller svärta eller om de är IPS panel. Det ända man ska tänka på är storleken tbh sen visst finns de en del bajs modeller men köper du från samsung philips lg eller sony kommer du bli nöjd om du inte är den största tv nörden i Sverige. Se över din budget och se över om du verkligen vill ha lite extra rött i 2 sekunder när james bond dödar någon för 5000kr. Absolut inte värt enligt mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Ecual:

@Marko123 Såg ju trevlig ut! Tyvärr har jag redan 55", samt att den var slut i lager redan... Skulle du vilja kika på min andra TV som jag hittade? Tänker att 200hz borde vara bättre än 60hz.

50-60hz är vad allt material har som mest. Allt över det är skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Ecual:

Fusk 200hz - allt content du nyttjar på antingen 50, 60 eller 24hz (film).

Oavsett så har marko rätt - så länge du väljer ett "bra märke" aka lg, samsung, sony, eventuellt phillips så kommer du inte bli missnöjd så länge produkten inte är defekt från start.

Sedan får man väl tänka lite hur länge man planerat ha TVn - och hur framtiden ser ut - kanske är det bättre att lägga 10k istället för 15k
för att få en marginellt bättre bild idag om du tänkt byta om några år (3-5 år kanske?) när OLED har färre barnsjukdomar och bättre priser. Visst - det kan ju vara svårt att spara pengarna till just nästa TV - men du kan iaf spendera mellanskillnaden på något roligare - en weekend till london eller dylikt?