Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2014

LG UJ65 eller LG SJ80?

Hej!
Jag funderar på att köpa en ny tv och efter att jag tagit mig ur tv-djungeln står det mellan LG UJ65 och LG SJ80.
Då SJ80 är 3000kr dyrare är min fråga ifall det är värt att gå på den istället för UJ65:an?

Kollar mycket netflix och sport om det är av betydelse.

Någon som är sugen på att ge råd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001

UJ651V använder RGBW-subpixelstruktur där bara en av fyra pixlar kan visa alla färger som tänkt, så den kommer inte direkt att visa all information som finns i bilden. Ibland är det viktigare än i andra fall, när det bara gäller video så spelar det inte så himla stor roll i.a.f. om färgerna inte måste vara korrekta. Alla LGs "Super UHD" kör med vanlig RGB-pixelstruktur. SJ-linjen är alltså det som gäller innan vi kommer upp i deras OLED-skärmar. Vet inte riktigt vad som skiljer de olika SJ-modellerna (SJ800V, SJ810V, SJ850V, SJ950V) åt däremot, så kan inte säga mycket där.

Panelen är hur som helst det som utgör den stora skillnaden dessa modeller åt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Petterk:

UJ651V använder RGBW-subpixelstruktur där bara en av fyra pixlar kan visa alla färger som tänkt, så den kommer inte direkt att visa all information som finns i bilden. Ibland är det viktigare än i andra fall, när det bara gäller video så spelar det inte så himla stor roll i.a.f. om färgerna inte måste vara korrekta. Alla LGs "Super UHD" kör med vanlig RGB-pixelstruktur. SJ-linjen är alltså det som gäller innan vi kommer upp i deras OLED-skärmar. Vet inte riktigt vad som skiljer de olika SJ-modellerna (SJ800V, SJ810V, SJ850V, SJ950V) åt däremot, så kan inte säga mycket där.

Panelen är hur som helst det som utgör den stora skillnaden dessa modeller åt.

Stryk det, SJ800V och SJ810V verkar köra RGBW också.