Asus Rog Swift PG258Q "Blinkar till"

Permalänk
Medlem

Asus Rog Swift PG258Q "Blinkar till"

Hejsan, jag har gått och köpt en Asus Rog Swift PG258Q och jag måste säga shit 240Hz vilken grym skärm! Jag har nu testat den i typ 16 timmar sedan ja köpte den igår då. Fullt nöjd är jag! men ja har ett litet problem med den!

Jag har lagt märke till är att skärmen utan anledning den blinkar till "i svart" och så tänds den igen. Detta sker varje gång jag slår av och på en vanlig skrivbordslampa så jag börja ana att någon ting är knas här!

Så nu kan man ju börja spekulera i vad problemet är.

Detta är min rigg för den som vill veta vad det är:
GPU: GeForce GTX 980 => Gainward Phantom 1x Dual Link 3x Mini-Display port.
CPU: Intel i7-4790K 4.00GHz
16GB Ram.

följande spel: CS:GO, World of Warcraft, Pubg och Starwars BF

Från Huvudjacket i väggen så är det en förgreningsdosa som min flickvänns rigg sitter och yttligare en förgreningsdosa där då min rigg sitter i (vi har samma rigg typ) jag har något starkare PSU. 750W tror hon har 650W.

Min felsökning + teorier.
teori 1: Lampan.

Då jag la märke till att lampan gjorde så att skärmen blinka till (oftast då jag slog av lampan) så börja jag fundera. Är det lampan som är orsaken och kan det va så att den står för nära skärmen och att den på något vis stör ut skärmen?

Jag trasslade ut skärmens Nätkabel och flytta den en bit från ifall det hade med något med avstånd att göra vilket det inte verkade vara.

Jag prova också att frigöra dp-kabeln så mycket som möjligt då jag har läst lite om hur dom kan bete sig. Dock är detta inte någon certifikat kabel! Men fortfarande så verkade lampan vara orsaken så jag bestämde mig för att rycka ut den.

Detta funkade då hyffsat i någon timme men sen så kom det en liten Blink till och så kunde det också bli 3x Blinkningar någon gång hipp som happ. så det är inte lampan som är boven i dramat!

Så nu behöver jag forumets hjälp! vad kan de va? eller är detta "RMA confirm?"