Öppna Asus g20bm garanti??

Permalänk
Medlem

Öppna Asus g20bm garanti??

Hej har en liten snabb fråga som någon här kanske kan svara på! det är så att min flickvän har en asus G20bm med väldigt dålig hårdvara med tanke på vad datorn kostade. men min tanke är att smälla i en ssd samt ett lite bättre grafikkort (eller iallafall en ssd).

min fråga är då om det garantin försvinner helt i sånt fall? vet att vissa tillverkare brukar låta en öppna och expandera minne, hårddisk osv medans vissa gör det inte.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag kan säga att Asus är ganska schyssta när det kommer till att sätta in annan hårdvara. Jag har på mitt jobb varit i kontakt med dem när en kund vill köpa mer RAM-minne till sin dator. Det var helt okej sa dem.

Det absolut bästa du kan göra är att ta kontakt med deras support och fråga om du kan öppna datorn och slänga in lite annat i den. Om du får det bekräftat kan det alltid vara bra och få det skriftligt som du kan hänvisa till om det skulle behövas tas in på verkstad eller liknande.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpO0KIe:

Tjena!

Jag kan säga att Asus är ganska schyssta när det kommer till att sätta in annan hårdvara. Jag har på mitt jobb varit i kontakt med dem när en kund vill köpa mer RAM-minne till sin dator. Det var helt okej sa dem.

Det absolut bästa du kan göra är att ta kontakt med deras support och fråga om du kan öppna datorn och slänga in lite annat i den. Om du får det bekräftat kan det alltid vara bra och få det skriftligt som du kan hänvisa till om det skulle behövas tas in på verkstad eller liknande.

Lycka till!

Yes hade tänkt göra det men man ska ha tiden mellan jobb och barn också ^^ men blir nog att överraska henne med en bättre begagnad dator istället

Visa signatur

here we go!