Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

2 ms vs 4 ms

Tjena, Är sugen på att köpa en ny skärm och har hittat: https://www.inet.se/produkt/2212281/aoc-27-agon-ag272fcx-144h..., Har just nu en benq xl2410t.

Är det skillnad mellan 2 ms och 4 ms? Spelar bara cs och pubg.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

4ms är ungefär dubbelt så mycket som 2ms.

Ubuntu, Matlab och Latex, vad mer behövs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Gräs-Mannen:

4ms är ungefär dubbelt så mycket som 2ms.

Ja men är det nåt man märker ingame eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Jag vet inte men det är en Freesync skärm och du har Nvidia grafikkort idag?, vilket innebär att du ej kommer kunna dra nytta av Freesync...om jag inte är helt ute och cyklar.

Om det har någon betydelse för dig vill säga.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av bärplockaren:

Jag vet inte men det är en Freesync skärm och du har Nvidia grafikkort idag?, vilket innebär att du ej kommer kunna dra nytta av Freesync...om jag inte är helt ute och cyklar.

Om det har någon betydelse för dig vill säga.

Jo jag såg det också, Ska eventuellt byta tbx till amd när detta grafikkortet dör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Dec 2012

2ms är mycket svårt att upptäcka i skillnad mellan två system vid ett blindtest, så jag antar - Nej. Du kommer inte märka ngn skillnad mellan dem.

(finns olika sätt att mäta på också så det kan diffa från det som anges, ganska komplex topic.)

Skärmen i sig verkar väl OK, är inte proffs på bild. Bättre att ha Freesync, än ingen sync alls om du köper ny skärm. G-Sync lägger på en del på priset, tyvärr. Funderar du på ett AMD kort som nästa kort så go for it, verkar OK enligt mig.

[1700X] [B350 mITX] [16GB DDR4@3200MHz] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Antonheeh: Skillnaden mellan 2 och 4 ms är en skillnad på papper. Det är siffror som en marknadsavdelning kokar ihop. Ställer du två skärmar bredvid varandra där ena beskrivs "2 ms" och den andra kallas "4 ms" kan det vara världens skillnad. Men det har inte med siffrorna på ett papper att göra utan beror på att du har två helt olika produkter bredvid varandra.

Den faktiska responstiden, den tid det tar för kristallerna att ställa om sig är ett spann av tider som kan vara allt från 2 till 40 ms eller oavsett vad som står i specen.

Går igenom detta i bildskärmsguiden, avsnitt 19
https://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-t...