Permalänk
Medlem

Ny bildskärm, men vilken?

Tjo. Har länge varit sugen på att byta datorskärm, mest för att jag vill ha en större. Alternativt köra två skärmar. I nuläget sitter jag med en Benq G2222HDL på 21,5". Funkat fint de sex åren jag ägt den.

Spanade på denna nu under black weekend. Men det blev aldrig av, mest för att det var så fattigt med recensioner/omdömen på prisjakt.

Mina krav är egentligen endast att skärmen ska gå att vinkla upp/ned och att den (helst) ska vara utan högtalare. Sistnämnda är egentligen en petitess då de ändå går att avaktivera. Samt att den ska vara större än vad jag har i nuläget, såklart.

Prismässigt så tänker jag mig ett tak på 1800 kr. Så jag behöver verkligen inte UHD upplösning eller 144Hz etc. Den jag länkat ovan ligger fortfarande rätt bra i pris, 300 kr mer än vad den kostade förra helgen. Men då är frågan fortfarande huruvida bra eller inte den faktiskt är.

Sen bör väl mitt grafikkort (se sign) kunna leverera två skärmar utan att det ska lagga eller dylikt?

Mvh arvidh

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Finns en del och välja mellan.

Du har AOC E2770SH (27") som man kan hitta för en billig peng, ca. 1800.
Sen har vi ASUS VP247H (23.6") som ligger där vid samma pris, kan dock vara slut på den på olika ställen då den troligtvis är på väg att utgå. Annars finns ASUS VP247QG som, vad jag tror, är ersättaren till föregående. Samma tum och så, sedan har den AMD FreeSync om det kommer till nytta. Dock ligger den sistnämnda lite dyrare, närmare 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpO0KIe:

Finns en del och välja mellan.

Du har AOC E2770SH (27") som man kan hitta för en billig peng, ca. 1800.
Sen har vi ASUS VP247H (23.6") som ligger där vid samma pris, kan dock vara slut på den på olika ställen då den troligtvis är på väg att utgå. Annars finns ASUS VP247QG som, vad jag tror, är ersättaren till föregående. Samma tum och så, sedan har den AMD FreeSync om det kommer till nytta. Dock ligger den sistnämnda lite dyrare, närmare 2000.

Thanks! Ska ta en titt på dessa

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001