Gigabyte presenterar Radeon RX Vega Windforce 2X

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte presenterar Radeon RX Vega Windforce 2X

Den senaste tillverkaren att visa egna varianter av Radeon RX Vega blir nu Gigabyte, med två nya modeller i företagets Windforce 2X-serie.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Gott om anslutningar i alla fall. Ja nu när DVI porten är på väg att slopas från de flesta nyare grafikkorten så gör det väl plats för fler hdmi portar. Det gillas.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Kul! Konstigt bara att de skulle dröja så förbenat länge med partnerkorten.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut men ...priset...?

Permalänk
Medlem

Kan det här ses som ett tecken på att tillgången håller på att bli bättre? Var väl så tidigare att partnerkort saknades för att AMD helt enkelt inte kunde leverera kretsar rill sina partners.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det är lite svårt att motivera tredjepartskorten om priset blir dyrare än referens då kylarna inte direkt ger mer överklockningspotential. Visst, de är förmodligen en bra bit tystare men är det värt att stiga upp i en prisklass för det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Kan det här ses som ett tecken på att tillgången håller på att bli bättre? Var väl så tidigare att partnerkort saknades för att AMD helt enkelt inte kunde leverera kretsar rill sina partners.

Miners sitter redo med att köpa lastpallar efter lastpallar så vi ''gamers'' får vänta tills det blir litet överskott på dessa Vega grafikkort.

Jo, jag har en liten grudge mot de som bryter digital valuta..inget illa menat, men enligt mig är de giriga svinpälsar..och nej, det är inget fel på att tjäna lite pengar, men lämna lite grafikkort i mellanklassen åt oss dödliga också.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Spännande med en backplate som faktiskt ser ut att göra något, Skulle vilja se tester utan den monterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Miners sitter redo med att köpa lastpallar efter lastpallar så vi ''gamers'' får vänta tills det blir litet överskott på dessa Vega grafikkort.

Jo, jag har en liten grudge mot de som bryter digital valuta..inget illa menat, men enligt mig är de giriga svinpälsar..och nej, det är inget fel på att tjäna lite pengar, men lämna lite grafikkort i mellanklassen åt oss dödliga också.

Lite så jag sitter och hoppas på ett vettigt 56 också.

Vi behöver kursras i mining... så folk paniksäljer sina riggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Miners sitter redo med att köpa lastpallar efter lastpallar så vi ''gamers'' får vänta tills det blir litet överskott på dessa Vega grafikkort.

Jo, jag har en liten grudge mot de som bryter digital valuta..inget illa menat, men enligt mig är de giriga svinpälsar..och nej, det är inget fel på att tjäna lite pengar, men lämna lite grafikkort i mellanklassen åt oss dödliga också.

Jag tycker inte heller om Miners som köper spelkort. Det är inte det som korten är till för och det driver upp priserna för en gimmick-grej tycker jag. Om det var sådan god tillgång på GPU's att båda kunde leka fritt så visst men.. Nu känns det lite som att köpa bröd att mata ankorna med när vissa inte har mat för dagen. Dessutom är bröd dåligt för ankor och de kan få sjukdomar av det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Miners sitter redo med att köpa lastpallar efter lastpallar så vi ''gamers'' får vänta tills det blir litet överskott på dessa Vega grafikkort.

Jo, jag har en liten grudge mot de som bryter digital valuta..inget illa menat, men enligt mig är de giriga svinpälsar..och nej, det är inget fel på att tjäna lite pengar, men lämna lite grafikkort i mellanklassen åt oss dödliga också.

Vad jag förstått utan att ens själv gå djupare in på saken så är varken Vega 56 eller 64 väldigt bra för mining rent ekonomiskt?

Miners skiter nog i om det är referenskylare eller inte, priset är väl enda som avgör, dessa kommer kosta mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Det är lite svårt att motivera tredjepartskorten om priset blir dyrare än referens då kylarna inte direkt ger mer överklockningspotential. Visst, de är förmodligen en bra bit tystare men är det värt att stiga upp i en prisklass för det?

Finns inget värre än referenskort! Högljudda, varma och throttlar utan någon oc. Så ja, det är alltid värt lite mer cash för bättre kylare

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

När det finns partnerkort att köpa så är väl Nvidia redan ute med Volta.

Nej kom inte och dra något fanboysnack för det har blivit det värsta ordet jag vet efter att ha hängt här på forumet men allt dröjande ifrån AMD börjar bli så tröttsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

När det finns partnerkort att köpa så är väl Nvidia redan ute med Volta.

Nej kom inte och dra något fanboysnack för det har blivit det värsta ordet jag vet efter att ha hängt här på forumet men allt dröjande ifrån AMD börjar bli så tröttsamt.

Alltså Volta blir det ju ej. Det skulle ej släppas för konsumenter, utan det blir i så fall nästa arkitektur som heter Ampere. Möjligen att Nvidia ändrar sig om AMD lyckas med Navi, men Nvidias VD har väl mer eller mindre inlindat sagt att Vega är så dålig att de kommer fortsätta med Pascal tills AMD kommer med något som på riktigt utmanar dem, så vi får nog finna oss i att 10-serien lever ett bra tag till.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av warmerspy:

Gott om anslutningar i alla fall. Ja nu när DVI porten är på väg att slopas från de flesta nyare grafikkorten så gör det väl plats för fler hdmi portar. Det gillas.

Nej, gör vi av med DVI porten ska vi ha fler DP, inte fler HDMI.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker inte heller om Miners som köper spelkort. Det är inte det som korten är till för och det driver upp priserna för en gimmick-grej tycker jag. Om det var sådan god tillgång på GPU's att båda kunde leka fritt så visst men.. Nu känns det lite som att köpa bröd att mata ankorna med när vissa inte har mat för dagen. Dessutom är bröd dåligt för ankor och de kan få sjukdomar av det.

kryptovalutor är ju knappast en niche-grej, folk köper ju faktiskt varor med de, är ju trots allt en valuta.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Nej, gör vi av med DVI porten ska vi ha fler DP, inte fler HDMI.

Ah jo men bättre det än inget. Vissa tillverkare slopar ju DVIn helt och sätter inte dit något alls.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dom kommer snart. Har strul med mitt R9 380 Kort.

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Vad jag förstått utan att ens själv gå djupare in på saken så är varken Vega 56 eller 64 väldigt bra för mining rent ekonomiskt?

Miners skiter nog i om det är referenskylare eller inte, priset är väl enda som avgör, dessa kommer kosta mer.

Vega 56 och 64 är tyvärr de kort som för tillfället är absolut mest lönsamma på vissa cryptovalutor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker inte heller om Miners som köper spelkort. Det är inte det som korten är till för och det driver upp priserna för en gimmick-grej tycker jag. Om det var sådan god tillgång på GPU's att båda kunde leka fritt så visst men.. Nu känns det lite som att köpa bröd att mata ankorna med när vissa inte har mat för dagen. Dessutom är bröd dåligt för ankor och de kan få sjukdomar av det.

Om det du säger stämmer, har jag många oskyldiga ankliv på mitt samvete...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Om det du säger stämmer, har jag många oskyldiga ankliv på mitt samvete...

Skickades från m.sweclockers.com

Dör gör de nog inte, men det är inte nyttigt för dem http://mama.nu/artiklar/darfor-ska-du-inte-mata-ander-med-bro...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av warmerspy:

Ah jo men bättre det än inget. Vissa tillverkare slopar ju DVIn helt och sätter inte dit något alls.

Har jag personligen aldrig sett? Länka senaste 2-slot kortet som har 3 portar och ingen DVI/VGA. De flesta har ju minst 4 portar och när de slopar DVIn brukar de kasta på DP eller HDMI

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Miners sitter redo med att köpa lastpallar efter lastpallar så vi ''gamers'' får vänta tills det blir litet överskott på dessa Vega grafikkort.

Jo, jag har en liten grudge mot de som bryter digital valuta..inget illa menat, men enligt mig är de giriga svinpälsar..och nej, det är inget fel på att tjäna lite pengar, men lämna lite grafikkort i mellanklassen åt oss dödliga också.

När det finns hundratusentals kronor att tjäna så… nä

Skrivet av serverfel:

Om det du säger stämmer, har jag många oskyldiga ankliv på mitt samvete...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ozzed:

Dör gör de nog inte, men det är inte nyttigt för dem http://mama.nu/artiklar/darfor-ska-du-inte-mata-ander-med-bro...

I slutändan så dör de ju av undernäring om de knappt äter något annat, det har faktiskt hänt. I Malmö gick kommunen för några år sedan ut med information om att sluta brödmata ankor av just den anledningen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

I slutändan så dör de ju av undernäring om de knappt äter något annat, det har faktiskt hänt. I Malmö gick kommunen för några år sedan ut med information om att sluta brödmata ankor av just den anledningen.

Tänkte inte på det, men det kan nog stämma. I större städer är det ju såpass många som matar dem att det finns risk att de helt slutar leta käk själva, och det är ju... Obra Jag älskar ankor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tror ni det är värt att spara in ca 900:- på att köpa Gigabytes Vega 64 istället för Sapphire Nitro+?
Kommer man gräma sig över ljud, värme, coilwhine eller annat?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N