Telia Fri surf-annonser på SweClockers

Permalänk
Medlem

Telia Fri surf-annonser på SweClockers

Hallå,

När jag nu surfade på SweClockers fick jag upp annonser för Telia med deras fri surf-kampanj för utvalda sociala tjänster. I och med alla diskussioner om nätneutralitet just nu undrar jag, har SweClockers rätt att välja bort annonser från att visas som ni tycker är olämpliga? Skulle det kännas rimligt att denna skulle vara en sådan? Jag tänker att SweClockers är en ganska stor annonsplats för operatörer som Telia när det gäller att ta sig ut till en yngre kundkrets och ni skulle därför kunna ha en viss påverkande effekt.

Vad tycker ni? Överdriver jag problemet med Telia?

Hälsningar

Permalänk
Geeks
Säljchef

Hej,

Du överdriver inte frågan och den är viktig. Vi har alltid rätt att både selektivt välja annonsörer, ställa krav på dessa och välja bort.

Hittills väljer vi systematiskt bort allt som har med betting, gambling och alkohol att göra, styr hårt mot teknik / datorer och ställer krav om att annonserna ska tillföra communityt något. Speciellt med annonsörer jag jobbar nära.

Andra saker diskuterar vi löpande i och med att vi som företag har värderingar och sätter communityt i centrum. Det här är en sådan sak där vi följer och diskuterar utvecklingen.

Annonser är en del av innehållet och bör diskuteras löpande. Berätta gärna mer vad du tycker om just Telias tjänst. Ser inte deras annons som olämplig idag men det kan ju förändras

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Hej,

Du överdriver inte frågan och den är viktig. Vi har alltid rätt att både selektivt välja annonsörer, ställa krav på dessa och välja bort.

Hittills väljer vi systematiskt bort allt som har med betting, gambling och alkohol att göra, styr hårt mot teknik / datorer och ställer krav om att annonserna ska tillföra communityt något. Speciellt med annonsörer jag jobbar nära.

Andra saker diskuterar vi löpande i och med att vi som företag har värderingar och sätter communityt i centrum. Det här är en sådan sak där vi följer och diskuterar utvecklingen.

Annonser är en del av innehållet och bör diskuteras löpande. Berätta gärna mer vad du tycker om just Telias tjänst. Ser inte deras annons som olämplig idag men det kan ju förändras

Track för svar!

Det känns viktigt att visa att det beslut PTS tagit är något som Telia inte kan ignorera. Att visa att vi som konsumenter värderar ett fritt internet och att deras kampanj går direkt emot dessa värderingar. Någon form av markering eller protest helt enkelt. Sen får vi ju se hur frågan utvecklas förstås. Men vi har fortfarande en möjlighet att visa vår åsikt under processen.

Hälsningar

Skickades från m.sweclockers.com