Permalänk
Medlem

Roku Ultra 4K

Tjena

Jag har varit sugen på en Roku ett längre tag nu. Dock är jag osäker på om jag kan använda C-more , viaplay, HBO Nordic på denna. Skulle gärna få svar på detta då det är det enda som hindrar mig från att köpa.

Sen undrar jag om det finns svenskt språk på den?

Permalänk
Medlem

Gillar du Kodi så se dig om efter nåt annat för det kan du inte köra på den här.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

@MatteN: Vi har mest tänkt streama från Netflix, C more och andra svenska streaming tjänster.

Men vi vill även kunna synka telefonen till tvn.

Kodi är väl till för filmbiblioteket man har hemma om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Kodi är väl till för filmbiblioteket man har hemma om jag inte minns fel.

Inte enbart nej, det finns tonvis med addons för live-tv, playkanaler, undertexthämtning, film & musik från Google Drive, övervakningskameror, mm, mm.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Tjena

Jag har varit sugen på en Roku ett längre tag nu. Dock är jag osäker på om jag kan använda C-more , viaplay, HBO Nordic på denna. Skulle gärna få svar på detta då det är det enda som hindrar mig från att köpa.

Sen undrar jag om det finns svenskt språk på den?

Varför inte en Nvidia shield tv som officiellt säljs i Sverige?
Nog den bästa boxen för att strömma media som säljs just nu.
Att den är en förvånandsvärt kompetent konsol är bara plus i kanten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Inte enbart nej, det finns tonvis med addons för live-tv, playkanaler, undertexthämtning, film & musik från Google Drive, övervakningskameror, mm, mm.

Vet du någon som stödjer både Android och iOS samt har 4k stöd?

Skrivet av Sweex:

Varför inte en Nvidia shield tv som officiellt säljs i Sverige?
Nog den bästa boxen för att strömma media som säljs just nu.
Att den är en förvånandsvärt kompetent konsol är bara plus i kanten.

Skickades från m.sweclockers.com

De stödjer inte HBO Nordic , Cmore m.m Annars såg de bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Vet du någon som stödjer både Android och iOS samt har 4k stöd?

De stödjer inte HBO Nordic , Cmore m.m Annars såg de bra ut.

HBO Go verkar finns, vad det nu är. Sen går det ju alltid att lösa genom att tillfälligt Casta till den, båda har sagt att de jobbar på en ATV app

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Finns det inget som stödjer både Android och iOS och kan köra det svenska utbudet av streaming tjänster?

Vill att det ska klara av 4k också

Permalänk
Medlem

Varför köper du dig inte bara en Apple TV 4k?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: För att jag har en Samsung. Min sambo har en Iphone o det hade varit skönt att slippa köpa 2 stycken enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

@220volt: För att jag har en Samsung. Min sambo har en Iphone o det hade varit skönt att slippa köpa 2 stycken enheter.

Jag förstår. Men det enda du egentligen går miste om är väl Air-Play med din Samsung, navigera i Apple TV gör du enkelt med den medföljande fjärrkontrollen. Såg även att det fanns en app för det till Android, dock inte en officiell app.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: mjo, men jag hoppades på att hitta något som fungerar. Air play är något vi båda kommer använda flitigt.

Vet du om det finns en app som stödjer Apple på en Chromecast ultra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

@220volt: mjo, men jag hoppades på att hitta något som fungerar. Air play är något vi båda kommer använda flitigt.

Vet du om det finns en app som stödjer Apple på en Chromecast ultra?

Beror på vad du vill ha möjlighet att göra. Att styra Chromecast från en iPhone är inga problem, det är bara klicka på "cast" ikonen och välja din Chromecast. Det enda man inte kan göra är nog att spegla telefonen till den, vad jag vet finns det ingen app för det.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: Ja detta är nog det bästa alternativet jag fått hittills. Men kommer nog bli att vi skaffar både Apple tv och Chromecast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

@220volt: Ja detta är nog det bästa alternativet jag fått hittills. Men kommer nog bli att vi skaffar både Apple tv och Chromecast?

Börja med en Chromecast skulle jag säga. Borde räcka tycker jag..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Hej,
Kanske sent svar, beklagar.

Jag har äger en Roku 3 sen 3-4 år tillbaka. Det är verkligen en underbar lite mediespelare med ett fantastiskt GUI, en liten smart fjärrkontroll med inbyggd hörlursutgång. Men som du antyder är ett problem att den inte är så vitt spridd i Europa, vilket gör att t.ex. svenska playtjänster är ganska få och Viasat, HBO m.fl. finns inte. Jag har SVT-play och en del andra kanaler via Plex (där jag också kan visa mitt mediebibliotek). Det är svårt att få Kodi att fungera på Kodi, även om det ska finnas en "clunky" work-around. Chromecast fungerar för allt, men man måste ha mobilen; jag gillar Roku bättre, men använder CC när jag ser på HBO t.ex.