Fulkultur om TV-spel på språng

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fulkultur om TV-spel på språng

I veckans avsnitt av Fulkultur avhandlas TV-spel på språng och det bjuds på diskussioner om såväl gamla som nya spelmaskiner, samt speltips från de medverkande.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Ett mycket underhållande avsnitt. Det var var dock inte Gameboy Advance och inte SP som såg ut som det ni talade om.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 850 250GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ CM Storm Quickfire, Cherry Blue ■ Logitech G403
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Dreijer:

Ett mycket underhållande avsnitt. Det var var dock inte Gameboy Advance och inte SP som såg ut som det ni talade om.

Det jag pratade om var GBA SP, men jag minns ärligt talat inte om jag och Ida kan ha pratat om olika enheter. Jag får lyssna på avsnittet igen jag också

https://goo.gl/images/onwgwz

Skickades från m.sweclockers.com

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av loevet:

Det jag pratade om var GBA SP, men jag minns ärligt talat inte om jag och Ida kan ha pratat om olika enheter. Jag får lyssna på avsnittet igen jag också

https://goo.gl/images/onwgwz

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, okej. Tyckte hon talade om en enhet med kontrollerna "på sidan av skärmen" och instämde med att det var GBA SP, men jag kan ha missuppfattat situationen. Det var en bagatell, trots allt. Trevligt avsnitt. Det var kul att höra om Gizmondo igen, haha.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Dreijer:

Ah, okej. Tyckte hon talade om en enhet med kontrollerna "på sidan av skärmen" och instämde med att det var GBA SP, men jag kan ha missuppfattat situationen. Det var en bagatell, trots allt. Trevligt avsnitt. Det var kul att höra om Gizmondo igen, haha.

Måste vara vanliga gba.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av jOnÄTÄn:

Måste vara vanliga gba.

Ja.

BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Apr 2008

Det liret alltså.... mitt första spel ever, 149kr kostade det 1982. Fick köpa det själv när jag fyllde 11. Åhléns i Gävle. Satt på bussen hem och fingrade på det....

Peter Holm
IT-konsult

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2008

Yesss.. hittade igen min Game & Watch som jag trodde hade försvunnit! Den behöver lite lätt restaurering innan man kan testa den igen.

Batterierna som satt i var tillverkade i Västtyskland. Det är nog dags att byta ut dom.