Surfplatta 8"+, Andriod 5+, med "skal" för den aktiva livsstilen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Surfplatta 8"+, Andriod 5+, med "skal" för den aktiva livsstilen?

Jag fick en förfrågan över lunchbordet i dag, som jag helt enkelt inte hade en aning om hur jag skulle svara på...
Lastbilschaufförer som dels behöver anpassas efter lagstiftning, och dels efter önskemål från deras uppdragsgivare, letar efter en surfplatta med "telefonfunktion" och blåtand för snigel på örat, (babelfisk?) så de kan ta emot signaturer för godsleveranser, prata i telefon utan att hålla i den (Lag-krav på handsfree efter nyår, tydligen? Mer än jag visste.) och den ska tåla att kastas, tappas, och gärna köras över med trucken, så något skyddande skal känns obligatoriskt.

Men jag har ingen jäkla aning om var man ens börjar leta efter sådana skal till en surfplatta. Prisjakt klumpar ju bara ihop alla "skal" till en kategori, silikon "skydd" till ipad, Griffin survivor till samsung, och speck iGuy är i deras ögon samma sak.

För att mjukvaran ska fungera är det iOS 10.x, och nyare, eller Android 5.x. Jag misstänker att det blir billigare med android, och eftersom det var ett av önskemålen... Tips på 8" eller större, surfplattor med Android 5, eller nyare, som går att köpa ett skydds-skal som gör telefonen helt odödlig, för så lite pengar som möjligt?

Tack på förhand...

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag fick en förfrågan över lunchbordet i dag, som jag helt enkelt inte hade en aning om hur jag skulle svara på...
Lastbilschaufförer som dels behöver anpassas efter lagstiftning, och dels efter önskemål från deras uppdragsgivare, letar efter en surfplatta med "telefonfunktion" och blåtand för snigel på örat, (babelfisk?) så de kan ta emot signaturer för godsleveranser, prata i telefon utan att hålla i den (Lag-krav på handsfree efter nyår, tydligen? Mer än jag visste.) och den ska tåla att kastas, tappas, och gärna köras över med trucken, så något skyddande skal känns obligatoriskt.

Men jag har ingen jäkla aning om var man ens börjar leta efter sådana skal till en surfplatta. Prisjakt klumpar ju bara ihop alla "skal" till en kategori, silikon "skydd" till ipad, Griffin survivor till samsung, och speck iGuy är i deras ögon samma sak.

För att mjukvaran ska fungera är det iOS 10.x, och nyare, eller Android 5.x. Jag misstänker att det blir billigare med android, och eftersom det var ett av önskemålen... Tips på 8" eller större, surfplattor med Android 5, eller nyare, som går att köpa ett skydds-skal som gör telefonen helt odödlig, för så lite pengar som möjligt?

Tack på förhand...

Är det krav på att surfplattan ska ha telefonfunktion, så är iPad uteslutet då den inte har det stödet. Samsung plattorna med stöd för 4G brukar (alltid?) ha stöd för telefonfunktion, iallafall min Samsung Galaxy Tab A 10.1 har stöd för det. Kostar 2400:- hos 3 kontant

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av jnsson:

Är det krav på att surfplattan ska ha telefonfunktion, så är iPad uteslutet då den inte har det stödet.

Definitivt. Lönsamheten i åkeribranschen är så pass dålig för ensamåkare och mindre transportfirmor att man inte kommer bekosta fordonet med dubbel utrustning, då telefon & surfplatta.

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.