Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2017

Köpråd 1080p

Hej! Tänkte kolla om det är värt att investera i ett nytt databygge i syfte att enbart lira spel i 1080p eller om man eventuellt ska söka sig till beggade riggar. Det som kommer att spelas är enbart CSGO, WoW och Overwatch, har inga krav på att spela på ultra settings. Är nybliven student och har ingen större lust att lägga hela fyllekassan på en relativt simpel dator.

Tänker att en budget 1080p maskin ser ut ungefär såhär:

1080p budget

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Nov 2017

@Spelportal: Jag är också student. Jag köpte moderkort, i5 2500k, 2*4 gb ram och ett hd6950 2gb i ett paket för 1500 spänn på tradera. Nätagg och chassi köpte jag från komplett då de hade någon superweekend, och kylning hittade jag på en lokal köp- och säljtråd på FB. Finns ju väldigt mycket på marknaden här på Sweclocksers också.

Jag har inte testat det själv, men läste på forumet nånstans att man som student kan få en gratis licens av windows 10. Det är ju värt att kolla upp.

Jag kan spela Overwatch och Destiny 2 i 1080p på typ medium inställningar, vilket är helt okej. Blir ju några tusen över att ha kvar i fyllekassan, eller köra in i aktieportföljen vilket jag också kan rekommendera!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Jo tror att samtliga universitet är giltiga för Microsoft Dreamspark. Men Microsoft har kanske bytt namn på det igen, vet ej, känns som de gör det lite nu och då.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

håller med h17isaen, kan du få tag på nått kit med tex en 2500k, ramminne och moderkort för under 2000kr så har du en bra grund till det du vill ha det till. ett grafikkort för en 500-1000kr begagnat som klarar de spelen du vill ska inte vara omöjligt det iheller tex nvidia 960 / 970 eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2017