Rösta om SweClockers jullogga 2017

Permalänk
Hedersmedlem

Rösta om SweClockers jullogga 2017

Lägg din röst på det bidrag du anser ska få äran att pryda SweClockers i jul. Omröstningen pågår fram till den 10 december klockan 23:59. Observera att man måste använda röstningsknapparna som finns längst ner i det här inlägget. Det räcker inte att enbart skriva ett eget inlägg i tråden.

Finalister

1 (nedan)

2 (nedan)

3 (nedan)

4 (nedan)

5 (nedan)

6 (nedan)

7 (nedan)

8 (nedan)

9 (nedan)

Permalänk

Hahah trodde aldrig att mitt bidrag skulle komma till omröstning! Förbereder mig för en välförtjänt sistaplats! God jul allesammans!

pssst.. Rösta på bidrag 2!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan va svårt. Alla är ju döö-snygga!

Permalänk
Avstängd

Haha, alla bidrag ser exakt likadana ut varje år..

Permalänk
Medlem

Det var fina bidrag, men snö och vinterlandskap känns lite uttjatat, så det fick bli nr 5.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Bra jobbat alla deltagare!
De som jag väljer mellan efter att ha funderat är nog nummer 3 eller 5. Gillar när det passar in mot bakgrunden.

Visa signatur
Permalänk

Skulle vara mycket uppskattat om man kunde få någon slags förklaring till varför bidrag inte blev finalister, eller varför andra blev så att man har någon slags idé av vad man kan förbättra, är i nuläget osäker på om jag blev diskad eller var underlägsen.

Visa signatur

Intel Core I5 4690k, MSI GTX 1060 6GB, Gigabyte GTX 970 (PhysX/rendering/ai), Asus z97 PRO WiFi, 32GB Kingston HyperX 4x8, Corsair Obsidian 750D, Corsair RM750

Permalänk
Medlem

Bläddrade snabbt igenom dem, och gick på spontana magkännslan och det som fort fastnade. Tänkte att det inte är någon ide att syna dem länge utan ta den som fastnade och kändes mest jul för mig snabbt

Väldigt fina allihopa, men en fastnade ja för i alla fall.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Alltid lika svårt att välja men 8an fick min röst.

GL&HF!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Gillade 5an mest men tyckte texten var svårläst på den så det fick bli en annan!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Fasen, inte kvalade man in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Bläddrade snabbt igenom dem, och gick på spontana magkännslan och det som fort fastnade. Tänkte att det inte är någon ide att syna dem länge utan ta den som fastnade och kändes mest jul för mig snabbt

Väldigt fina allihopa, men en fastnade ja för i alla fall.

Precis vad jag också hade tänkt skriva.

Valet var svårt, så magkänslan fick avgöra.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Gillade fyran bäst. Det kändes som att man redan sett mycket av resten tidigare.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd

Ingen föll mig i smaken, de påminner för mycket om förra årets.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

9an var ju riktigt snygg så fick bli den. Kändes stilren på något sätt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Vart är den loggan som faktiskt representerar den svenska julen bäst? Det finns ju ingen med grå himmel och regn!

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på nr 5. Det kändes nyskapande med en röd löpare, pepparkakor, lussekatt och apelsin. Julbords-tema istället för snö som vi har haft i alla andra år. Den var sådär hemmamysig liksom.

Permalänk
Medlem

Blev en röst på #8 då den var den enda som bidrog med något ovanligt. Hängt med många många år och aldrig snubblat över en frusen sjö i logotypen.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Kollar oftast att loggan ska vara enkel att se och ej jobbig och där försvann endel.

Min röst föll på nr 9.

Tycker nr 3 är liknande som alltid vinner och skulle vara kul och se något annat

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Galet fina bidrag detta år men 9:an var finast enligt mig.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Röstade på #5 men gissar på att det blir #3, ser ut som alla andra år.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Nr 1: Lite för "kall" och tråkig för min smak, utstrålar ingen känsla precis
Nr 2: Påminner litegrann en logga från tidigare år, lite för "tecknat" feeling på alla objekt för min smak
Nr 3: Påminner extremt mycket en tidigare års vinnare med endast lite annan positionering i liknande landskap, jag t.o.m. känner igen den snögubben.
Nr 4: Påminner väldigt mycket en tidigare vinnare fast med mindre detaljer, mindre värme och känsla överlag
Nr 5: Den som ger den "varmaste"-känslan av dem alla, får lite jul i mysig varm stuga feeling. Den kanske mest "nytänkande" av alla.
Nr 6: Påminner en tidigare vinnare med nån som varit och stulit dess julpynt!
Nr 7: Passar enligt mig inte alls in med sidan överlag, lite för många färger och lite för barnslig för min smak vad gäller figurerna
Nr 8: Helt okej, lite is är väl okej som omväxlingsskull, dock passar det inte 100% in med övriga sidan kan jag tycka
Nr 9: Påminner även en tidigare logga litegrann, en aaaning för empty för min smak, men godkänt

Nr 5 föll min röst på

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Nummer 5 var ny, unik och fräsch, roligt med annan design än de flesta andra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Stod mellan 3:an och 5:an. Precis som många andra resonerat så är trean väldigt lik många tidigare års - men tyckte den var riktigt bra gjord!
Femman var också bra gjord, och nyskapande därtill. Tyckte också den utstrålade en desto "svenskare" jul än vinterlandskapen gjorde.

5:an fick det bli.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av pianonist:

Haha, alla bidrag ser exakt likadana ut varje år..

90% av sweclockers tävlingarna vinner du genom ctrl+c, hur många av de små "elementen" på loggorna tror du är gjorda av skaparen. Dom är helt enkelt hämtade i öppna bibliotek lite överallt, typ deviantart.
Klippa och klistra for the win

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Den enda som stack ut, i mitt tycke, är nummer fem.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@IKEA Billy Bokhylla: Klart den snyggaste

Visa signatur

ROG MAXIMUS Z790 HERO, 13900K, Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB, Corsair RM1000x, Samsung 990 PRO 1TB, Samsung, 980 PRO 1TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB
MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X, EK-AIO Elite 360 D-RGB and Phanteks Enthoo Evolv X Satin. Windows 11

Permalänk
Medlem

Hoppas på en logga med snö i år!

Permalänk

Nr. 7 är den enda med RGB så given röst.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900x @ 4.3 GHz 1.28125 V | G.Skill trident Z 3200 MHz cl 16 | ASUS DUAL RTX 2600 | Noctua NH U12A | Fractal design R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Hahah trodde aldrig att mitt bidrag skulle komma till omröstning! Förbereder mig för en välförtjänt sistaplats! God jul allesammans!

pssst.. Rösta på bidrag 2!

Dold text

Såg den där supervackra tomtesläden, blev tveklöst en röst på bidrag 2! Mesa like!