Råkade radera hela Google filen? Dator startar inte? Akut!

Permalänk
Medlem

Råkade radera hela Google filen? Dator startar inte? Akut!

För det första så vet jag inte om detta är rätt forumdel så rätta mig om jag har fel..
Okej nu på eftermiddagen när jag kom hem skulle jag starta min dator som vanligt dock behövde windows uppdateras men det är väl självklart ibland? Så när jag kommit in på datorn och ska öppna google chrome så kommer det upp ett felmedelande: Det går inte att hitta procdurstartadressen och så vidare. Då tänkte jag men jag bara installerar om google chrome löser det sig nog.. jag var tyvär lite för snabb på knapparna så jag råkade radera hela google mappen. Jag provade gå in på internet explorer och ladda ner därifrån men nej kommer inte ens ut på bings sökmotor. Då provade jag starta om datorn och nu går den inte att starta vad ska jag göra hjälp?... Skulle kunna göra en reset på hela windows för har inte mycket viktiga filer då det är min "speldator" och jag bara har spel som går via steam osv. Tacksam för svar.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

Det du skulle kunna göra är att kolla om du har en återställningspunkt någorlunda nära detta datum. Tryck på windows knappen och sök efter "Systemåterställning / system restore" beroende på om du har svenska eller engelska i windows. Välj den hårddisken som du använder till windows i sig och tryck sedan på "Systemåterställning" och kolla om du har någon punkt du kan gå tillbaks till, det står datum och tid har jag för mig.

Utöver detta så vet jag inte, det vara bara det första jag kom på. Lycka till!

Edit: Såg inte att datorn vägrade starta upp. Dra ur elsladden till datorn och håll in startknappen i drygt en minut, har hört att det kan lösa problem med att starta datorn. Pröva det andra om du kommer in

Permalänk
Medlem

Låter som något allvarligare än att du raderat Google mappen. Händer det något överhuvudtaget när du försöker starta datorn?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

@Tcjinky jag kan ju inte starta min dator? menar du i bios?

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

@Trizones Jag kan gå in i bios men så fort i vanligt läge så bara laddar den och laddar den..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter isåfall som att något har blivit fel med din windowsinstallation, antagligen att någonting har plockats bort som inte skulle tas bort. Har du någon backup eller någonting? Eller en annan dator du kan plugga in disken i och se att det inte är den som givit upp?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

@Trizones jag har ingen annan dator men hur kan jag återställa windows genom att bara komma in i bios

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

@Trizones jag har ingen annan dator men hur kan jag återställa windows genom att bara komma in i bios

Skickades från m.sweclockers.com

Det går inte. Få tag på en annan dator och ha ett 8GB USB-minne till hands. Ladda ned Media Creation Tool från Microsoft och kör det programmet för att skapa ett installationsmedie, så du kan installera om datorn.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Nej du kan inte göra något ifrån bios tyvärr, om du ska installera om Windows måste du få tag på en usb sticka eller cd med Windows 10 på, hur skaffade du ditt förra Windows, köpte du cd skiva eller liknande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Jooffee: Du kan återställa med hjälp av windows installationsmedia som denna sida beskriver https://support.microsoft.com/sv-se/help/12415/windows-10-rec...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Fixade problemet allihop genom att windows såg "själv" att något var fel och föreslog att återställa men tack alla som tagit sin tid att hjälpa mig!!!!

Visa signatur