Vad gör Apple rätt och de andra fel

Permalänk
Medlem

Har inga problem med mina Sony lurar , ser även batteriet i mobilen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har inga problem med mina Sony lurar , ser även batteriet i mobilen.

Har Sony mx2 och blir alltid lika förvånad varför det inte är lika enkelt med Sony som med Airpods att bara ansluta så funkar det när man byter. Inte i helvete tycker jag man ska behöva koppla ifrån första enheten först om den är i närheten. Tycker Apple har en poäng där med sitt enkla:. ansluta sedan klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Har själv inte haft några problem alls med mina MDR1000x. Kopplat ihop dessa med tex tv, dator, flera telefoner av olika märken etc. Äger två par och inga har haft problem.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

@yrfhar: Har själv inte haft några problem alls med mina MDR1000x. Kopplat ihop dessa med tex tv, dator, flera telefoner av olika märken etc. Äger två par och inga har haft problem.

Haha, då är väl nya versionen jag har sämre än den gamla på den fronten. Bra bt-ljud i alla fall med LDAC som piskade skjortan ljudmässigt mot de Bose, också i fyra tusen klassen, jag lånade under en reparation av Sony lurarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Bluetooth har alltid strulat som själva fan för mig i alla sammanhang (oberoende av typ av enhet och protokollversion), men om det är som du säger att Apples pryttlar funkar fint så kan jag bara dra slutsatsen att antingen har Apple gjort ett riktigt bra jobb med sin implementation, eller så är alla andras implementationer bara helt jävla värdelösa.

Har dålig koll på Bluetooth-kretsar, men med tanke på hur uselt de brukar funka misstänker jag att de flesta tillverkas av Wangs cykeldäck & Bluetooth?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@yrfhar: O ja, Ldac gör en förbannat stor skillnad. Rena njutningen när man sitter på en högljudd buss och spelar en soft jazz med perfekt clarity och underbart ljud

Kan också vara så att jag har haft tur. Har mina lurar som godkända enheter i telefonen och de parkopplar på någon sekund, varenda gång. Använder mina när jag reser till och från jobbet 5 dagar i veckan.
Är det så att du glömmer lurarna i telefonen när du byter enhet eller är det när du växlar mellan olika enheter med samma lur?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

@Pan.Pan: Man blir bortskämd av ljudet och använder mina Sonys till alla enheter. Mobil 1 och 2, datorn och TV. Kör Airpodsen till plattan då de är bekväma när man ligger eller Laptopen på verandan eller till mobilen när jag är ute och promenerar och det är för varm för slutna lurar. Med Airpos behover man inte lera upp sin mobil och frånkoppla vilket jag måste göra med Sony lurarna (och Marshall mm innan dem) om jag byter källa.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Dom tar betalt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har inte testat airpods men håller med om att bt är undermåligt, jag har samma somy lurar som ts och speciellt i windows är det strul som fan.
Men öven bt högtalare fungerar ofta skit förutom min jbl charge 3, den kan flera enheter hoppla till samtidigt och den glömmer aldrig en enhet vad jag märkt.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Ibland undrar jag om folk läser ens inlägg. Det är ju Apples pyttelilla hårdvarusortiment som funkar fin
Har dock bara Airpod och Apple TV så ingen expert på deras grejer.

Kör med en betalapp i min Android-mobil som skannar frekvenser och ställer in. Det enda man själv behöver göra är att ställa in impedansen (45) sedan låter Airpods ruskigt bra. Så får ta tillbaka mitt påstående om att de låter bra och byta ut till mycket bra.

Tror du missförstod honom, Microsoft (och övriga företag) kan lägga lite resurser på att testa AirPod:s i sina system då de vet att en stor skara kommer använda dessa. Däremot blir det problematiskt och inte hållbart att testa alla övriga märken & modeller då det finns 1000-tals. Så givetvis testar man de men störst användarbas.
Så på det stora hela kommer såklart appleprodukter fungera bättre då det har ett begränsat urval.

Det samma kan såklart sägas om Apples datorer, plattor & mobiler också.
De behöver bara testa sina operativsystem mot en begränsad mängd hårdvara då de själva styr detta.
Såklart är det en stor fördel då det är svårare att som t.ex. OS som windows, linux och android att stödja i stort sett vilken hårdvara som helst i ett oändligt antal olika konfigurationer. Dessutom är det ju oftast inte OS-tillverkaren som tillverkar drivrutinerna för hårdvaran då ingen OS-tillverkare kan göra drivrutiner för alla hårdvaruenheter som finns.

Tyvärr är det ju ofta så att den som tillverkar OS:et ofta får skit som ligger utanför deras kontroll.
Om ett företag gör en drivrutin som gör att deras hårdvara crashar och låser datorn så är det oftast den som tillverkar OS:et som får skit för det.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

@WarWolf.667: Tror mer det är hur FW i hörlurarna fungerar. Apple = släpp tidigare när ny vill ha kontakt. Vissa andra märken = behåll om det finns kontakt med tidigare tills kontakten bryts av användaren.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Dom tar betalt.

Om det vore så enkelt, varför är ingen annan sugen på att ta betalt då?!