USA slopar lag om nätneutralitet

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat tråkigt många inlägg och för att minska antalet har jag även lagt ner tid på att redigera flera. Ämnet för tråden är inte svårtolkat, eller hur? Bra, då kanske vi kan slippa kommentarer om ja ni vet alla de där andra ämnena som inte har ett dyft med trådens ämne att göra.

/KimTjik

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Nej det fanns ingen lag innan Obama, men folk skrek också att världen skulle gå under om Trump blev president. Det här om net neutrality lär vara lika överhypat.

Hur jävla kul är det med ISP's som throttlar din nättrafik?
Torrentar du? Enjoy strypt hastighet.
Kör du en VPN? Då throttlar vi din trafik.

Använder du "excessive amounts of data"(öppet för tolkning) ? Då throttlar vi din trafik.

Internet i USA suger, före och efter net neutrality.
Det Obama försökte göra var att se till att USA fick bättre Internet, lul.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Hur jävla kul är det med ISP's som throttlar din nättrafik?
Torrentar du? Enjoy strypt hastighet.
Kör du en VPN? Då throttlar vi din trafik.

Använder du "excessive amounts of data"(öppet för tolkning) ? Då throttlar vi din trafik.

Internet i USA suger, före och efter net neutrality.
Det Obama försökte göra var att se till att USA fick bättre Internet, lul.

Bättre internet? Njae. Snarare sätt begränsningar på vad företagen fick och inte fick göra. Något som tydligen är ett stort no no i Amerikansk politik. För företagen kommer uppenbarligen alltid först..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |