Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Det är vad den huvudsakligen använts till och bör användas för, utmärkt gamingskärm!

Hur är svärtan på den? Hur är den att göra annat på än att spela. Helt ok även om det är en TN-panel?

Permalänk
Medlem

@jungleboss:
Har du fått hem skärmen?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

@jungleboss:
Har du fått hem skärmen?

Nej. Den blev, som jag kände på mig, försenad. Kommer i mellandagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det blev en beställning av Dell S2417DG för mig också, fick ett presentkort på 3000kr hos Komplett så det var egentligen inget att tveka på Kikade efter andra alternativ, men inga andra skärmar lockade. Hoppas på leverans innan nyår!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Update: Jag avbokade Dell skärmen! Vid närmare eftertanke så tror jag inte att jag hade stått ut med en TN-panel och allt vad det innebär, även om panelen hos Dell ska vara "okej" för en TN.

Tar istället och provar lyckan med en Acer XB271HU, 165hz IPS! Så nu är det bara hoppas att jag drar en vinstlott i lotteriet och får ett bra exemplar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Tack så mycket för all hjälp.
Jag beställde Dell s2417dg från inet och får hoppas att det blir bra.

Permalänk
Medlem

Har fått Dell s2417dg nu. Har inte benchmarkat den så mycket ännu, men spelat lite och så och är nöjd än så länge. Även om det är en TN-panel märks det att det är kvalitet för att vara TN. Har inte uppmärksammat några riktigt påtagliga brister ännu. Skriver mer när jag testat mer.

Permalänk

@jungleboss: Har du hunnit testa mer? Fortfarande bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjagamer:

@jungleboss: Har du hunnit testa mer? Fortfarande bra?

Jag är fortfarande nöjd med mitt exemplar. Svärtan är ungefär på samma nivå som mina lika stora IPS dell-skärmar. Så inget superbt, men helt ok. Inga döda pixlar jag upptäckt ännu.

Tycker denna (och andra liknande skärmar) är lite dyra för en TN-skärm (ca 5000). Men det är nog det man får betala för en 24" 1440p med gsync.

Gillar starkt utseendet på den också. Men vill man ha mer gaming-bling så får man välja ett annat märke.