Råd på vilken enkortsdator man ska välja tänkte använda kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har fått Emby server att funka och även Kodi (OpenELEC) tillsammans.

Jag har ett problem med OpenELEC det är att visa tv-serier så ligger alla season tillsammans fast dom har olika mapparna som season 1,2,3 men alla dom ligger i season 1 och detta problem har jag bara på en tv-serier och dom andra tv-serier så blir det att dom ligger i season 1,2,3 utan några problem.

Och jag har gjort lika dant på alla tv-serier.

Utvecklingen av OpenELEC är rätt obefintlig sedan alla utvecklarna hoppade av för att köra eget; LibreELEC:

https://libreelec.tv/

OpenELEC har väl stannat på Kodi 17.3 (senaste uppdatering i juni) medan LibreELEC är Kodi 17.6 (senaste uppdatering idag) och det finns hyggligt stabila Kodi 18 nightly's.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MatteN:

Utvecklingen av OpenELEC är rätt obefintlig sedan alla utvecklarna hoppade av för att köra eget; LibreELEC:

https://libreelec.tv/

OpenELEC har väl stannat på Kodi 17.3 (senaste uppdatering i juni) medan LibreELEC är Kodi 17.6 (senaste uppdatering idag) och det finns hyggligt stabila Kodi 18 nightly's.

Ah får väl byta då.

Låter mera som kompis bråk som slutar men med att dom dela på sig och gjorde sitt eget.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

För att på Kodi sker avkodningen på klientdatorn, därför måste du betala en saftig slant på en dator som bara ska sitta vid TVn och samla damm. Istället lägger man pengarna på servern och virtualiserar en plex server som sköter avkodning/transcoding så att du kan använda samma pengar 95% resterande tid på dygnet när man inte tittar på film/whatever.
... Det är därför man kör Plex.
Kodi/XBMC är förlegat.

En ordinär Android TV kör Kodi och klarar streamat 4k x265, det du påstår stämmer inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Låter mera som kompis bråk som slutar men med att dom dela på sig och gjorde sitt eget.

Alla utom en (han som tyckte att han skulle bestämma allt) stack, det var nog lite mer än ett "kompisbråk".
Vill du ha alla buggfixar och slippa alla säkerhetshål så byt.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

En ordinär Android TV kör Kodi och klarar streamat 4k x265, det du påstår stämmer inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu skrev ju TS faktiskt att det handlade om en gammal Samsung plasma-TV så det du påstår stämmer inte...