Permalänk
Medlem

Doctor Who Tardis PC case

Took me 2 months, but I'm finally done. My girlfriend is a huge Doctor Who fan, so i built her a Tardis PC case.

Temps look fine, cable management is.....well, as bestas i could make it (god damn non-modular PSUs).

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

im in love <3

Permalänk
Avstängd

Wow. 5/5.

Permalänk

100000000000000000/5 lätt!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk

Assnyggt men galet stort:)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Inaktiv

Moar pictures please!

And please add some from the process/building too!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Riktigt coolt!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Really nice build!

Something really cool would be if this blue thing on the roof was a reservoir!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Assnyggt men galet stort:)

Guessing its bigger on the inside...

Permalänk
Skrivet av willienelpson:

Guessing its bigger on the inside...

Haha jupp😁

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Inaktiv

Jag är lite kluven på det här faktiskt. Älskar Doctor Who och blev lyrisk över bara tanken att någon har byggt ett TARDIS chassi. Däremot så är insidan underbearbetat. Jag tänker mig flera saker som kunde ha gjorts, men tänker inte göra en lista då projektet är väldigt unikt och roligt att se som det är.

Nu fattas det bara att den faktiskt ÄR större på insidan. Det kanske får sparas till version 2.0

Permalänk
Medlem

Växte upp med doctor who och Lost in space på 80talet när dem gick på Sky channel(kabel tv på den tiden)så det blir en given 10/10.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon255588:

Jag är lite kluven på det här faktiskt. Älskar Doctor Who och blev lyrisk över bara tanken att någon har byggt ett TARDIS chassi. Däremot så är insidan underbearbetat. Jag tänker mig flera saker som kunde ha gjorts, men tänker inte göra en lista då projektet är väldigt unikt och roligt att se som det är.

Nu fattas det bara att den faktiskt ÄR större på insidan. Det kanske får sparas till version 2.0

I could have done more on the inside, that's true, but my budged on the project was limited so i did best i could with what i had. I had some ideas that were scrapped because of that. This was my first carpentry project so it was more to see if i can actually make it rather than go all out. I'll make another one in the future, with some propper tools and bigger attention to detail.

Permalänk
Medlem

Nice

Were nice, perhaps waccum some b4 pictures next time

Permalänk
Medlem
Skrivet av Degboll:

Were nice, perhaps waccum some b4 pictures next time

https://imgur.com/a/SKgfx