Eric Schmidt avgår som styrelseordförande för Alphabet

Permalänk
Melding Plague

Eric Schmidt avgår som styrelseordförande för Alphabet

Googles moderbolag Alphabet meddelar nu att företagets styrelseordförande Eric Schmidt avgår i början av 2018. Schmidt kommer dock fortsätta agera rådgivare åt styrelsen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Han har nog deg så det räcker så styrelseordförande behöver han ju kanske inte vara längre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Han har nog deg så det räcker så styrelseordförande behöver han ju kanske inte vara längre.

Skulle han enbart ha jobbat för pengarnas skull så kunde han ha slutat för länge sedan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Skulle han enbart ha jobbat för pengarnas skull så kunde han ha slutat för länge sedan!

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med ovanstående; har man jobbat på samma företag i 17 år så är det nog ambitionen om att utveckla företaget som är högsta prioritet.

Hoppas de tar in nytt blod som rör om lite i grytan. Någon som får fart på saker och ting

Permalänk
Medlem

Jag trodde Google ägde Alphabet inte tvärt om. Där ser man.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag trodde Google ägde Alphabet inte tvärt om. Där ser man.

Skickades från m.sweclockers.com

Google skapade "alphabet" (som försten har webbsidan abc.xyz ...) för att kunna särskilja traditionella sök delen mot deras andra investeringar och kunna sälja av delar ifall de kände för det (som tex Boston Dynamics som var under "google X") hyfsad överblick på hur det ser ut rent strukturmässigt

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag "äntligen!" men sen kom jag på att han ska ju ersättas av nån... blir väl politiskt tillsatt tyvärr.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Google skapade "alphabet" (som försten har webbsidan abc.xyz ...) för att kunna särskilja traditionella sök delen mot deras andra investeringar och kunna sälja av delar ifall de kände för det (som tex Boston Dynamics som var under "google X") hyfsad överblick på hur det ser ut rent strukturmässigt https://pbs.twimg.com/media/CMI7FgYWUAAJYJ0.jpg

Saknas inte Vanguard som överägare där. Samma bolag som äger största andelen i tesla och apple.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av danedi:

Saknas inte Vanguard som överägare där. Samma bolag som äger största andelen i tesla och apple.

Nej, de är investerare och äger många aktier i bolaget. Men de gör dem inte på något sätt till del av bolagets interna struktur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Nej, de är investerare och äger många aktier i bolaget. Men de gör dem inte på något sätt till del av bolagets interna struktur.

Skickades från m.sweclockers.com

Har man nog många A-aktier så räknas man som delägare och styrelseledamot som juridisk persson (vilket vanguard är). Så vitt jag vet så nyttjar inte vanguard sin position i de flesta av deras holdings men de var ypperligt aktiva (i sin förra form som 401k fond) att köpa NeXT och återanställa jobs trots att apple gick med vinst under Gil Amelio.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av danedi:

Har man nog många A-aktier så räknas man som delägare och styrelseledamot som juridisk persson (vilket vanguard är). Så vitt jag vet så nyttjar inte vanguard sin position i de flesta av deras holdings men de var ypperligt aktiva (i sin förra form som 401k fond) att köpa NeXT och återanställa jobs trots att apple gick med vinst under Gil Amelio.

Det är sant men fortfarande helt irrelevant. De är fortfarande inte en del av bolagets interna struktur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A