renderas videos på ej sedda tabbar?

Permalänk

renderas videos på ej sedda tabbar?

renderas videos som inte syns på skärmen, t ex på en annan tabb,eller om man har ett spel igång ovanpå en browser som spelar en video?

eller spelas innehållet upp,bara att det inte visas?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

renderas videos som inte syns på skärmen, t ex på en annan tabb,eller om man har ett spel igång ovanpå en browser som spelar en video?

eller spelas innehållet upp,bara att det inte visas?

Datorn jobbar med grejerna, så ljud och dekomprimering fortgår men vettitusan om det är "rendrering" per se, jag tycker inte att det är så. Grafikkortet jobbar inte med det så där superhårt. Vad är det du undrar om egentligen?

Permalänk

har ofta youtubevideos igång på datorn men när jag spelar så hamnar dom bakom spelet så dom syns inte men man hör ljudet,så tänkte om videon har någon påverkan på spelets prestanda

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

har ofta youtubevideos igång på datorn men när jag spelar så hamnar dom bakom spelet så dom syns inte men man hör ljudet,så tänkte om videon har någon påverkan på spelets prestanda

Självklart påverkar det prestandan. Om du märker något, det är en annan fråga.