HDD kabinett för 5,25 montering ?

Permalänk
Medlem

HDD kabinett för 5,25 montering ?

Hej. För ca 8 år sen hade jag en dator genom jobbet. På den så hade jag en hårddisk som satt monterad i ett vanligt kabinett och på själva datorn på en av 5,25 platserna så kunde man bara trycka i kabinettet så anslöts den till datorn. Till kabinettet så gick det ju självklart att koppla in diverse kablar såsom usb och liknande.

Jag letar efter en liknande historia då jag ändå måste byta ut den bärbara hårddisken jag har för tillfället, den låter jävla konstigt så det är nog bara en tidsfråga innan det blir ras. Jag har dock inte hittat vad jag letar efter.

Nån som känner till nåt som passar in på min beskrivning ?

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Typ nåt sånt här? https://www.ebay.com/itm/5-25-Tray-Less-SATA-Mobile-Rack-for-...

Har råkat se dem när jag sökt efter externt USB hus till en 5.25" Blu-Ray läsare.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Tänker du en adapter så du kan ersätta optiskläsare med 2.5" enhet? eller en hot-swap kabin?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

@Bläjd:
Det var inte så att datorn var en HP?
Såg kabinettet ut så här HP Personal Media Drive?
De hade den lösningen på en del modeller.

Kabinettet kan man köpa, men dockstationen, måste man förmodligen plocka från ett gammalt HP chassi.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Bläjd:
Det var inte så att datorn var en HP?
Såg kabinettet ut så här HP Personal Media Drive?
De hade den lösningen på en del modeller.

Kabinettet kan man köpa, men dockstationen, måste man förmodligen plocka från ett gammalt HP chassi.

Exakt en sådan är det

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

@Gnarf @Vzano @lambdan

Belzader har hittat en exakt sådan. Denna är den 5,25 monterade historian i datorn

https://microdream.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/...

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II