Säkerhetskopierings program android

Permalänk
Medlem

Säkerhetskopierings program android

Tjaaaa alla!
Nån som kan tipsa om bra enkla snabba tillförlitliga program att säkerhetskopiera mobilen Samsung alla viktiga filer som medelanden, kontakter mm? Jag har försökt göra det via mobilen men vet inte nånting händer o det går inte o det tar halv dag. har också testat smart switch men samma där den står o går vid 17% o händer inget sen i flera timmar och ofta avbryts den bara med nåt medelande. Har en Samsung S6 Edge

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Lättast är om du sparar allt viktigt i molnet. då syncas det automatiskt

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Lättast är om du sparar allt viktigt i molnet. då syncas det automatiskt

ganska dålig på sådant här tyvärr, kan du förklara detta med molnet lite och hur gör jag använder för nåt. jag kan inte sitta o ladda upp massa data via nätet för jag har bara kontantkort och inte mycket surf på det. Därför tänkte jag mer nåt program på PC som jag kan koppla ihop via usb kabel

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Enklast blir väl om du skriver lite info om vad du har för mobil & vilken android version.
Sen finns det ett X antal vägar att gå.
Sitter själv med både lokala & molnsyncade backups på allt i mobilen.
Har en Samsung Galaxy Note 4 med custom rom "Ressurrection Remix" Android 7.1.2.
Beroende på vilken android version man har så finns det olika sätt att ta backup.
Den rakaste vägen för dig kan vara via ADB. Men det är inte den lättaste direkt.

Visa signatur

//lordcom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

ganska dålig på sådant här tyvärr, kan du förklara detta med molnet lite och hur gör jag använder för nåt. jag kan inte sitta o ladda upp massa data via nätet för jag har bara kontantkort och inte mycket surf på det. Därför tänkte jag mer nåt program på PC som jag kan koppla ihop via usb kabel

kontakter kan man tex välja att spara i google istället för i telefonen när man skapar dom. för att flytta dom får man göra en export och ladda upp dom i google contacts.

för bilder finns google photos som en app.

för filer har du google drive.

Använder google som exempel, men finns ju flertalet lösningar som alla löser samma sak, men google är helt gratis.

Har du inget wifi?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Google synkar allt vad gäller appar, bokmärken, inloggningar i webbläsaren, kontakter, Keep medmera.
Däremot Meddeladnen och viss appdata får du pröva tredjepartsappar för.