Permalänk
Medlem

Ny iPad 2018?

Funderar på gå över till iPad från Android (surfplatta). Är det nya iPads på gång under 2018 eller ska man köpa direkt iPad 9.7?

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis den nya, Ipad Pro 10.5 och jag måste säga att jag är GRYMT imponerad !
Nu ska man inte använda mina ord som referens kanske eftersom jag aldrig ägt en platta förut
Men jag är lite "prylbög" och kände att den vanliga Ipad 10.5 inte var nog
Självklart jämförde jag Ipad med andra plattor i butiken direkt, spelade upp samma klipp osv för att se vilken skärm, ljud osv var bäst enligt mitt tycke.

Visst jag kanske sköt mig själv i foten, Ipad X ska komma ryktas det om men vafan, ja pallar inte vänta

Ipad 9.7 är inte den senaste, 10.5 är den senaste.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

9.7 iPad är min budget.

Det kommer alltså ingen ny ersättare till denna snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

9.7 iPad är min budget.

Det kommer alltså ingen ny ersättare till denna snart?

Kommer nog men är 3-6 månader bort.

https://buyersguide.macrumors.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Det borde komma en ny platta innan sommaren, dock rekommenderar jag att du stannar kvar med din Android då man förlorar så mycket funktionalitet genom att gå över till IOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av realitylab:

Det borde komma en ny platta innan sommaren, dock rekommenderar jag att du stannar kvar med din Android då man förlorar så mycket funktionalitet genom att gå över till IOS.

Nice 4 månaders bump bara för det inlägget.
Vet inte vad man skulle förlora för funktionalitet heller.

Du har varit medlem sen 2015 och du har skrivit 7 inlägg, alla idag, väldigt nyfiken på varför du bestämde "idag ska jag skriva lite inlägg"

Permalänk
Medlem
Skrivet av realitylab:

Det borde komma en ny platta innan sommaren, dock rekommenderar jag att du stannar kvar med din Android då man förlorar så mycket funktionalitet genom att gå över till IOS.

Gillar iOS på surfplattor men Android för mobil. Dessutom har jag en Apple TV så det fick bli iOS. Båda har för och nackdelar så finns inget som är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Gillar iOS på surfplattor men Android för mobil. Dessutom har jag en Apple TV så det fick bli iOS. Båda har för och nackdelar så finns inget som är bäst.

Apple TV och Android är bra kompatibla med varandra. Jag streamar allt till Apple TV istället till Chromecast från min Galaxy S9.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av realitylab:

Det borde komma en ny platta innan sommaren, dock rekommenderar jag att du stannar kvar med din Android då man förlorar så mycket funktionalitet genom att gå över till IOS.

Det har precis kommit en ny iPad... Bara för någon vecka sedan.

https://www.apple.com/se/ipad-9.7/

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av realitylab:

Det borde komma en ny platta innan sommaren, dock rekommenderar jag att du stannar kvar med din Android då man förlorar så mycket funktionalitet genom att gå över till IOS.

Utnyttjar man inte den funktionaliteten så är det tämligen ointressant.