Köpa Ripple (Kryptovaluta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av riohlsson:

Är ny på binance.
Hur funkar det om man skulle vilja sälja? Ripple eller annan valuta. Säljer man får man tex bitcoin. Ska man då köpa ethereum (för att slippa bitcoins höga transaktionavgift) och skicka iväg till exempelvis coinbase för att sedan sälja rubbet och få in på kontot? Dåligt med binance tycker jag att man inte kan se hur värdeförändringen är på det man handlat, eller har jag missat något? Saknar liksom totalt inköpsvärde samt värdeförändring i procent.. ellllller så ha man missat något:)

Jag är inte så flitig på Binance men jag har för mig att de inte sysslar med fiatvalutor vilket betyder att du, precis som du säger, måste flytta över valfri kryptovaluta till en exchange eller mellanhand som hanterar det. Exempelvis Coinbase eller Kraken eller andra aktörer.

Det du pratar om är en portfolio där man kan spåra vinster/förluster över tid. Det är inget som exchanges vanligtvis bryr sig om då de seriösa aldrig sparar större mängder värde på exchanges utan flyttar ut pengarna till wallets. Finns flera gratisportfolios om du googlar lite. Livecoinwatch är ett exempel, ny på marknaden, halvtrevligt utseende men bedrövlig användarvänlighet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Inaktiv

Undvik Coinbase, läser hela tiden om folk som blir av med stora belopp. Dom har aldrig svarat på mina tickets heller, så inte direkt som att jag kommer sätta in några pengar där...

Kraken har jag bara positiva erfarenheter av. De har fixat sitt sega datorsystem nu också.

Permalänk
Medlem

Jag handlar själv ripple på bitfinex.com utan problem. Snabb och pålitlig sida.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Men sen kan man ju också se all form av lotteri/spel som pyramid/ponzi-scheman också, även Bingo-Lotto, Postkodslotteriet och andra spel är ju rena pyramidspel också.

Ja man kan se vad som helst som precis vad som helst om man väljer att stunta i ordens definition. BingoLotto är ungefär lika mycket en kryptovaluta som ett pyramidspel.

Skrivet av Greed:

Jag har hursom gått in med en summa på strax över $100 på DavorCoin tidigare idag, ska bli intressant att se vad som händer de kommande veckorna.

Nedgång med 95% är resultatet för denna uppenbara scam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pre-dator:

Ja man kan se vad som helst som precis vad som helst om man väljer att stunta i ordens definition. BingoLotto är ungefär lika mycket en kryptovaluta som ett pyramidspel.
Nedgång med 95% är resultatet för denna uppenbara scam.

Jag hann som tur var att få tillbaka mina $100 innan dem gjorde exit scam på DavorCoin nu genom att flippa deras egna mynt. Såg en video på YouTube där en hann att skyffla in över $36000 dagarna innan de gjorde exit scam, måste kännas surt.

Och nu är Bitcoin på kraftig nedgång också, hade inte investerat högre summor i kryptovalutor alls om jag hade varit rädd om mina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Undvik Coinbase, läser hela tiden om folk som blir av med stora belopp. Dom har aldrig svarat på mina tickets heller, så inte direkt som att jag kommer sätta in några pengar där...

Kraken har jag bara positiva erfarenheter av. De har fixat sitt sega datorsystem nu också.

Lol what? Vart får du "läser hela tiden" ifrån gällande problemet på Coinbase? För mig är det precis tvärt emot. Coinbase fungerar alldeles utmärkt och är snabbast av alla. Flertal bekanta som använder Coinbase UTAN något som helst problem... Däremot vill jag inte ens gå in på Kraken, herre vilken röra det varit där senaste halvåret.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hajvan:

Jag kör Ripple ALL IN, bankerna kommer ändå att vinna till slut. varför kämpa emot

Hur har det gått? ska man köpa in sig på Ripple eller vad säger du?

Permalänk
Medlem

@anon40704:
Svårt o sia om framtiden men om man planerar att köpa sig in så ska man göra det nu och inte vänta.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk

Köpa ripple för nybörjare

Alla nybörjare bör läsa på om kryptovalutan innan man ska köpa ripple... Innan du köper tipsar jag att läsa den här guiden för att lära sig om ripple och köpa den på rätt sätt: Köpa Ripple (XRP) i Sverige

Nu har kryptovalutor blivit populärt igen

Vi hoppas att det håller i sej!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clocker84:

Alla nybörjare bör läsa på om kryptovalutan innan man ska köpa ripple... Innan du köper tipsar jag att läsa den här guiden för att lära sig om ripple och köpa den på rätt sätt: Köpa Ripple (XRP) i Sverige

Nu har kryptovalutor blivit populärt igen

Vi hoppas att det håller i sej!!

Har själv investerat i Ripple. Får hoppas på en ökning i pris snart!
Men vill bara klargöra att om man köper XRP igenom eToro och AvATrade så får man inte XRP coins, utan man köper ett CFD kontrakt då. Vilket jag inte skulle rekommendera. Cex.io säljer dock coins som du kan skicka till din krypto plånbok. Just a heads up!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk

Uppdatering

@Lome:

Det var för 1 år sedan. Idag erbjuder eToro riktiga kryptovalutor såsom XRP. Du kan överföra dem till och från deras plånbok

Permalänk
Medlem

Köpa kryptovaluta

Avatrade erbjuder åtminstone bara CFDs vilket inte är riktiga kryptovalutor. Det rekommenderas inte för gemene man, endast för traders.

Jag ser att eToro nu erbjuder kryptovalutor och CFDs parallelt. Men detta måste vara förvirrande för besökare och ingenting som CryptoRunner informerar om i deras artikel: https://cryptorunner.com/sv/kopa-kryptovaluta/

Här är alla kryptovalutor som finns där: https://www.etoro.com/sv/discover/markets/cryptocurrencies

Är alla dessa RIKTIGA kryptovalutor? Eller är det CFDs?

Skrivet av clocker84:

@Lome:

Det var för 1 år sedan. Idag erbjuder eToro riktiga kryptovalutor såsom XRP. Du kan överföra dem till och från deras plånbok

Permalänk

Erbjuder alla kryptovalutorna

Från deras hemsida https://www.etoro.com/sv/trading/crypto-faq/ :

"För kunder till eToro (Europe) Ltd.:

Alla (KORTA) SÄLJ-kryptovalutatransaktioner är CFD:er.
Långa KÖP-transaktioner med kryptovalutor är underliggande kryptovalutatransaktioner (faktisk tillgång).
På eller omkring den 12 augusti 2019 kommer KÖP-transaktioner med kryptovalutor som utnyttjar X2-hävstång (exklusive CopyTrading- och CopyPortfolio-transaktioner) också att vara underliggande kryptovalutatransaktioner. Sådana transaktioner kommer att omfattas av reglerna för ”marginalhandel” som beskrivs nedan. Detta erbjudande gäller inte kunder som är bosatta i Kina.
Kryptovalutatransaktioner med hävstångseffekt högre än X2 (om sådana finns) är CFD-transaktioner."

Med andra ord, så länge du inte blankar eller använder högre hävstång än X2 är det riktig kryptovaluta.

@Swensson:

Permalänk
Skrivet av anon40704:

Hur har det gått? ska man köpa in sig på Ripple eller vad säger du?

Köper du Ripple stöder du det som krypto i början var tänkt att motverka.