Hantera Torrents på server? (ej lokal åtkomst)

Permalänk
Avstängd

Hantera Torrents på server? (ej lokal åtkomst)

Hej!

Flyttar till hus snart, där jag enbart kan köra ADSL i dagsläget. Har just nu en server med Xpenology på som jag använder för Plex. Har fått OK av en kompis att ha den stående hos han fram till att jag själv får fiber.

Finns det någon bra lösning för att kunna styra nedladdning av torrens även fast jag inte sitter på samma lokala nätverk? Tanken var först att köpa en Raspberry Pi 3 med Ubuntu som jag styr via Teamviewer. Har jag den kopplad på samma nätverk som servern så finns ju möjligheten att styra nedladdning.

Men frågan är.. finns någon smidigare lösning?

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

#17192245

Kanske inte så hjälpsamt, men dubbelposta brukar inte vara så populärt.

Köp en paj och lägg in transmission och vpn. Så vpnar du till det nätverket och står torrentsen genom webläsaren.

Kommer gå askalas!

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Jag köpte en synology ds218play NAS och via medföljande programvara kan man ladda ner till NASEN (eller servern om du sätter upp den som en server) vart som helst ifrån. Att tanka till en plex-server kan jag tyvärr inte så mycket om.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeGreeZ:

#17192245

Kanske inte så hjälpsamt, men dubbelposta brukar inte vara så populärt.

Köp en paj och lägg in transmission och vpn. Så vpnar du till det nätverket och står torrentsen genom webläsaren.

Kommer gå askalas!

Installerar man enbart Transmission på Raspberryn då? Tror du att en Raspberry Pi 2 orkar med detta? Har en liggandes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledstripes:

Installerar man enbart Transmission på Raspberryn då? Tror du att en Raspberry Pi 2 orkar med detta? Har en liggandes.

Jag tror no att den ska orka med. Men det blir inga jättehastigheter då det bara är en 100mb/s ethernet anslutning på pajen. Samt att usb och ethernet delar samma krets så det är inte något hastighetsmonster.

Det är inte så att du kan sätta upp en virtuell maskin på någon server som hanterar transmission?

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeGreeZ:

Jag tror no att den ska orka med. Men det blir inga jättehastigheter då det bara är en 100mb/s ethernet anslutning på pajen. Samt att usb och ethernet delar samma krets så det är inte något hastighetsmonster.

Det är inte så att du kan sätta upp en virtuell maskin på någon server som hanterar transmission?

Tror mina kunskaper sätter stopp där, tyvärr.

Permalänk

Du behöver inte ens köra teamviewer, sätt upp en ubuntu server på en PI eller en VM/dator.
Installera Deluge och sätt upp webinterfacet, sen låser du ner det på din IP + anv & lösenord så kommer du åt torrent programmet via webbläsaren från dig.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Du behöver inte ens köra teamviewer, sätt upp en ubuntu server på en PI eller en VM/dator.
Installera Deluge och sätt upp webinterfacet, sen låser du ner det på din IP + anv & lösenord så kommer du åt torrent programmet via webbläsaren från dig.

Fungerar det även om jag inte har Statiskt IP?

Permalänk
Skrivet av Ledstripes:

Fungerar det även om jag inte har Statiskt IP?

Fungerar gör det ju men då måste du uppdatera med den nya IP'n varje gång du får en ny.
Är väl kanske lite olika men jag har haft samma IP hela året och får oftast en ny vid omstart av router.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Transmission, sickrage och couchpotato. Allt kan vara öppet mot internet och är enkelt att använda.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Du behöver inte ens köra teamviewer, sätt upp en ubuntu server på en PI eller en VM/dator.
Installera Deluge och sätt upp webinterfacet, sen låser du ner det på din IP + anv & lösenord så kommer du åt torrent programmet via webbläsaren från dig.

https://www.howtogeek.com/142044/how-to-turn-a-raspberry-pi-i...

Kan jag köra helt enligt den guiden?

Permalänk
Medlem

Finns torrent klient i xpenology? Bara att se till att du kommer åt gränssnittet

Skickades från m.sweclockers.com