Battlefield 1 på ps4 vs pc. Hur stor den sig emot en gaming dator

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 på ps4 vs pc. Hur stor den sig emot en gaming dator

Jag har en dator med i5 8600k, 16gb ram och ett gtx 1060 och med det kör jag battlefield 1 på ultra 60fps+. Min brorsa testade lite och fastande direkt. Problemet är att hans dator är i klenaste laget för Bf1 men har ett ps4 slim. Hur står den sig emot min dator gällande fps och grafik? Känner man något lagg när det går som tyngst?

Permalänk
Medlem

Det är väl mer än dubbelt så många som spelar BF1 på PS4 än på PC har jag för mig, så det borde gå helt ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av albeld:

Jag har en dator med i5 8600k, 16gb ram och ett gtx 1060 och med det kör jag battlefield 1 på ultra 60fps+. Min brorsa testade lite och fastande direkt. Problemet är att hans dator är i klenaste laget för Bf1 men har ett ps4 slim. Hur står den sig emot min dator gällande fps och grafik? Känner man något lagg när det går som tyngst?

Har Battlefield 1 på både PC/PS4/Xbox One och PS4 har störst mängd spelare.
Sen blir det xbox och PC.
https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population

Jag föredrar Battlefield på console.
Men det är på grund av att jag är trött på alla nötter som man hamnar i som fuskar med mera.
Grafiken är Sämre men inte dålig .
Det kan lagga på console men är ingen nog ingen större fara.
Kan få lite lagg på Xbox one om jag inte stänger av vissa inställningar.
Men på PS4 så har jag inte märkt något lagg än men jag har ju Pro varianten.

PS4 slim är ju de som de flesta rekommenderar om man inte kör med 4K etc.

Permalänk
Medlem

BF1 är dött på PC mer eller mindre tills en ny DLC kommer ut i mars eller när det var.
Det är på konsol man ska spela tydligen för där alla spelare finns.

Permalänk
Medlem

Har lirat BF1 på PS4:an sedan det släpptes fram till ca en månad sedan då jag istället skaffade en PC att spela på. Prestandan på PS4 är det dock ingen större fel på. Man kan ju såklart inte förvänta sig konstanta 60 FPS, utan det pendlar nog mellan 40-50 normalt med en del frame drops när mycket händer samtidigt, men tycker ändå det ser relativt bra ut visuellt. Som sagt så är det ju också betydligt fler spelare på PS4:an, så lättare att hitta fulla servrar för de flesta game modes som finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG