Forumdelen sponsras av

Multiport usb-c hdmi adapter "tappar kontakten"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

Multiport usb-c hdmi adapter "tappar kontakten"?

Jag köpte en usb-c till HDMI adapter "multiport" för att kunna se på film från telefonen på tv:n, men när denna är kopplad så blir skärmen svart, som att den tappar kontakten med jämna mellanrum. Har ändå en ny HDMI-kabel och inget glapp någonstans vad jag kan komma fram till. Är det fler som har varit med om detta? Kan det vara någon inställning?

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Mackingen: Ingen lösning på ditt problem, men det kan ju vara som du uttrycker det på en bokstavlig basis. Den tappar verkligen kontakten. Detta kan beror på att du kör från en mobiltelefon och att exempelvis batteriet inte orkar driva allt. Det kan också förklaras av HDMI-kabel som ger bitfel, särskilt om telefonen kör 4K-bild och extra särskilt vid långa kablar. Men också att själva adaptern inte är bra. En dålig produkt eller ett dåligt exemplar av en annars bra produkt.

Själv är jag skeptisk till den här typen av lösningar därför att du binder ju bokstavligen mobiltelefonen till TV:n. Video går alltid att lösa på något annat sätt där man kan låta mobiltelefonen fortsätta vara just mobil.