Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Tröttnade på att ha en halvfungerande router (Asus ac88u) så jag bytte upp mig lite grann.
Ubiquiti hela vägen. Accesspunkt: Unifi AC HD, USG (Router), Unifi 8 150W switch, Cloud Key (controller). Allt är precis igångstartat och konfigurerat på den sista bilden. Dock så ska grejerna flyttas och monteras på vägg eller väggskåp. Ska även byta lite cat-kablar.r

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Tröttnade på att ha en halvfungerande router (Asus ac88u) så jag bytte upp mig lite grann.
Ubiquiti hela vägen. Accesspunkt: Unifi AC HD, USG (Router), Unifi 8 150W switch, Cloud Key (controller). Allt är precis igångstartat och konfigurerat på den sista bilden. Dock så ska grejerna flyttas och monteras på vägg eller väggskåp. Ska även byta lite cat-kablar.r
https://i.imgur.com/M0Hm7rv.jpg https://i.imgur.com/ZBLhikD.jpg https://i.imgur.com/GatlRqG.jpg

hur varm blir switchen?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

@Mr_Lazy: ligger runt 60c intern temp. Lägger man handen på den är ca 35-40c.
Edit: Såg att den ska klara att ligga runt 70c. Enligt "folk" så brukar den ligga däromkring (stadigt).
Det jag velade mellan var högre temp och ingen fläkt, eller lägre temp och fläkt.

Tror jag valde rätt då den kommer att sitta i vardagsrummet.

/Martin

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Ducky ONE Gray & White PBT, för 799kr på Maxgaming. Det fick givetvis bli två stycken. En för mig och en åt min vän.

Misstänker att det var något märkligt med prissättningen, då det endast kostade 799kr för en, eller kanske en halv dag. Tack till @birge för tipset (#17529221).

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Inte för stor totalt set men något hög, jag använder sällan fullskärm på program utan vill ha ha mycket yta så fönster inte måste överlappa hela tiden, tyvärr finns det ju inga ultrabreda monitorer utan de är ju i själva verket ultralåga, dvs man sänker upplösningen på höjden i stället för att göra dem bredare.

Det är inget större problem med storleken utan det är mest en omställning i tänkandet med hur man ska placera fönstren, den kunde haft lite fler finesser också typ att man kunde flytta PiP fönstret via fjärrstyrning från datorerna och gärna flera PiP fönster så man lätt kunnat ha ännu flera enheter igång samtidigt.
50" versionen hade nog däremot varit för hög för att vara bekväm på skrivbordet men den har ju en mer tilltalande bredd.
Det är totalt sett en trevlig skärm.

Sänker upplösningen på höjden? Min förra skärm var en 27" med 2560x1440 och min nyare är 3440x1440, på vilket sätt har upplösningen sänkts på höjden?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Lite grejer till bilen.

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Sänker upplösningen på höjden? Min förra skärm var en 27" med 2560x1440 och min nyare är 3440x1440, på vilket sätt har upplösningen sänkts på höjden?

!440 är ju nått som kom efter 1600 på höjden så där kapade man på höjden, det finn ju ingen skärm där man bara breddat den och bibehållit den "högsta höjd som var högst" för generationen, för att kalla det ultrabrett så bör det bara breddas annars bör man låta bli att kalla det ultrabrett

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ny förstärkare till stereon. mycket nöjd än så länge.

Permalänk
Medlem

Kunde bara inte stå ut 1+ år till utan nytt GPU, och även om det inte är prisvärt, snabbast eller så, är det för mig perfekta kortet. Och det är inte någon snålad "Vega Mini" version, utan en av de bästa. Hade nöjt mig med 56an dock, men med 300krs skillnad på denna vs 56an med samma typ av kylare/design, var det lätt val för snabbare VRAM och Core.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oatp1b1:

ny förstärkare till stereon. mycket nöjd än så länge.

https://i.imgur.com/2bWW3cp.jpg

Vilken vacker maskin. Har saknar analoga VU mätare på dagens HiFi. Går det att ställa om färgen? Ren nyfikenhet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Föredetting
Skrivet av oatp1b1:

ny förstärkare till stereon. mycket nöjd än så länge.

https://i.imgur.com/2bWW3cp.jpg

Fick du rätt på en beggad till ett bra pris?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@anon246659: Nope, endast MC-blå som gäller. Finns ju en del analoga VU-mätare på maskiner som går att köpa idag, men de kostar generellt sett en del. T.ex. Luxman och Accuphase utöver MC. Men det är väldigt trevligt att se dem hoppa fram och tillbaka.

@Meantek: Ett helt okej pris skulle jag säga. Min är en limited edition som ligger högre i pris (endast 50 tillverkade) och var i nyskick. Låg ute en på Blocket i sämre skick till lägre pris som jag hade kunnat knipa också, men valde att lägga till lite extra. Jag behöver förhoppningsvis aldrig köpa en förstärkare igen iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

är det för mig perfekta kortet

På vilket sätt då? Seriös fråga från en okunnig filur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

!440 är ju nått som kom efter 1600 på höjden så där kapade man på höjden, det finn ju ingen skärm där man bara breddat den och bibehållit den "högsta höjd som var högst" för generationen, för att kalla det ultrabrett så bör det bara breddas annars bör man låta bli att kalla det ultrabrett

1600 pixlar på höjden var aldrig någon stor grej. Jag var ansvarig för en stor spelare i ÅF-ledet i datorbranschen mellan 2000 och 2012 och jag tror att jag kan räkna antalet skärmar vi sålde med den upplösningen på mina fingrar och vi sålde tusentals skärmar årligen. När CRT dog ut och TFT tog över så var det inte mycket snack om 1600 pixlar i höjd. En nischpryl helt enkelt. Så "ultrabrett" känns helt OK.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av pandana:

På vilket sätt då? Seriös fråga från en okunnig filur.

För jag planerar köra 2 skärmar med olika frekvens, samt med VR. Detta fungerar inte på Nvidias kort, utan problem (fungerar bara pålitligt med samma frekvens). Detta kort har extra uttag för just VR, så man slipper pilla med kablar och koppla ur/in skärmen. Så just den modellen passar perfekt.

Kortet har en mycket bra kylare som håller bra nivå av både temp och ljud och VRM. Sapphire har också aldrig gjort mig besviken på sina top-kort (vet om att 480 tex var dåliga dock), då jag har flera 290X som fortfarande ca 4,5 år senare, än går utan problem, och har haft flertalet olika kort innan. De är EVGA i AMD världen imho.

Kortet kommer täcka de behov jag har utan problem, och jag är nöjd med hur stabila AMDs drivare varit de senaste åren på mitt befintliga. De har verkligen gjort bra jobb, och att inte behöva bråka med drivare anser jag rätt viktigt.

Och jag räknar med att inte ha pengar över till att köpa några datordelar nästa år, öht, så jag vill ha något som kan ta mig till 2020, och de gamla 290X kanske håller, men de börjar bli lite efter, även med OCning, för tex VR.

Jag dessutom anser att Nvidias prissättning har gått totalt ur styr, och vill då hellre lägg lite extra till en konkurrent (använder min plånbok att säga emot), även om det ger mig några FPS lägre, i hopp om att konkurrenten får lite pengar att göra något bättre med, så inte nästan Nvidia generation bli 20000kr.

Men jag vet att det inte är prisvärt sett till FPS, eller snabbaste kortet på marknaden, därav min kommentar. Hade det inte varit för mining boomen hade jag köpt ett kort för länge sedan, men att betala högt pris, för stock kylare, och dessutom svårt att ens hitta, ansåg jag inte värt då.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort ett lite sidospår som tyvärr är alldeles för vanligt i forumet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Fick bli en Optoma och kingpin duk efter ett par år utan projektor

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Lite nya special editions.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

Fick bli en Optoma och kingpin duk efter ett par år utan projektor
http://forumbilder.se/H823K/snapchat-105641886.jpg

Återkom med recension!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Återkom med recension!

Skickades från m.sweclockers.com

hitta den billigt på facebook i en grupp så tänkte jag slår till saknat projektor sen jag sålde min förra

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Armbandsur från Seiko, automat med gångreserv på 50h

Referens: SBDC051
42,6mm bred
13,8mm hög
Urtavlan är svart "charcoal"
Vattentät 200m
Safirglas

Stark självlysande lume har den oxå. Inget jag skulle rekommendera för ljusskygga ninjor

bildlänk /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Presenter till sonens födelsedag. En Overwatch t-shirt och en Star Wars drönare.
SSD'n var så billig och beställdes mest för att slippa 50:- frakt på tröjan, haha. Kan vara bra att ha i reserv.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Vill du ladda upp bilden på nytt?

Permalänk
Medlem

@Durham: Vette tusan varför bilden inte syns, tror det har att göra med att jag har lagrat den på mitt google-konto. Jag måste börja spara på något annat ställe som inte krånglar ^^ . Men bilden syns för mig, men inte för dig?

Igår syntes inte bilden, oavsett vilken webbläsare jag använde. Men nu helt plötsligt så syns den när jag använder Chrome på jobbet.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

@Durham: Vette tusan varför bilden inte syns, tror det har att göra med att jag har lagrat den på mitt google-konto. Jag måste börja spara på något annat ställe som inte krånglar ^^ . Men bilden syns för mig, men inte för dig?

Igår syntes inte bilden, oavsett vilken webbläsare jag använde. Men nu helt plötsligt så syns den när jag använder Chrome på jobbet.

Syns bara om du är inloggad med ditt google konto. Ladda upp bilden på typ Imgur eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

@M89: Så nu, borde den synas

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Dricker knappt alkohol och vet inte vad jag ska ha den till, men var tvungen att köpa för jag älskar star wars

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Dricker knappt alkohol och vet inte vad jag ska ha den till, men var tvungen att köpa för jag älskar star wars
http://forumbilder.se/H82DD/img-2423.jpg

Isopropanol! Alkohol för diverse rengöringssyften

Snygg flaska!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Dricker knappt alkohol och vet inte vad jag ska ha den till, men var tvungen att köpa för jag älskar star wars
http://forumbilder.se/H82DD/img-2423.jpg

Du kan ha mjölk i den, och om du är riktigt seriös så kan du ju måla delar av den svart, då ser det ut som du har en storm trooper hjälm i kylskåpet

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |