Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@GarfieldPower: Satin white valde jag.

Permalänk
Medlem

Med bara 7 arbetsdagar kvar till semester så fick man förbereda lite.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Med bara 7 arbetsdagar kvar till semester så fick man förbereda lite.

https://i.imgur.com/6kDP6oa.jpg

Jaså, har du bara tre dagar semester i år?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jaså, har du bara tre dagar semester i år?

Nej, men 8 veckor.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Spenderade en vecka på Irland tidigare i somras och fick (tydligen) smak för deras Irish Red Ale, och eftersom semestern bara är några dagar bort passade jag på att hämta ut ett litet paket från Systembolaget.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Gick med ungarna och frun på "Montertruck Show"
... Jag tyckte nog det var roligast, tätt följt med min yngste grabb

https://i.imgur.com/iMHtHx7.jpg

Nej!!!!! inte Saaben!

Permalänk
Medlem

Fick bli en switch när komplett hade sin 13% rea

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Inget jätteplanerat inköp eller ett helt välkommet men väntat. Min frys dog för två veckor sedan, en långsam död där allt blev varmare och varmare... Då jag redan lagat min kyl två gånger och prylarna var runt 14 år gamla var det bara att investera i ny kyl och frys.

Då upptäcker man det intressanta att har du en köksinredning anpassad för 180cm hög kyl/fryskombo så har du i princip en tillverkare och två modeller att välja på. Det verkar bara vara Husqvarna/Electrolux som gör skåp med denna höjd. Allt annat är 185cm högt. Bara att köpa läget, tänker inte bygga om mitt kök så det blev en frys Husqvarna QR750X och en kyl QT750X och tillsammans med montering bortforsling av gammal skit och lite annat en nota på 22 papp.

Idag kom leveransen och det var snabba ryck, killarna slet ut mina gamla AEG (också Electrolux) och fick de nya på plats på 20 minuter, blev faktiskt imponerad över deras effektivitet.

Även om det var en inte helt önskat inköp så måste jag säga att de nya prylarna är jäkligt mycket bättre än de gamla. Tysta, drar mindre ström, snyggare och enklare att hantera (bara en sådan sak som att öppna dörren två gånger i snabb följd utan att slita frysen från väggen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Fick tag på en AC för några dagar sedan, bästa investeringen i år hands down.
Verkar vara tufft att hitta någon i lager just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Fick tag på en AC för några dagar sedan, bästa investeringen i år hands down.
Verkar vara tufft att hitta någon i lager just nu
https://i.imgur.com/YBzEjec.jpg

Vi får in nästa leverans av fläktar i november...

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Inget jätteplanerat inköp eller ett helt välkommet men väntat. Min frys dog för två veckor sedan, en långsam död där allt blev varmare och varmare... Då jag redan lagat min kyl två gånger och prylarna var runt 14 år gamla var det bara att investera i ny kyl och frys.

Då upptäcker man det intressanta att har du en köksinredning anpassad för 180cm hög kyl/fryskombo så har du i princip en tillverkare och två modeller att välja på. Det verkar bara vara Husqvarna/Electrolux som gör skåp med denna höjd. Allt annat är 185cm högt. Bara att köpa läget, tänker inte bygga om mitt kök så det blev en frys Husqvarna QR750X och en kyl QT750X och tillsammans med montering bortforsling av gammal skit och lite annat en nota på 22 papp.

Idag kom leveransen och det var snabba ryck, killarna slet ut mina gamla AEG (också Electrolux) och fick de nya på plats på 20 minuter, blev faktiskt imponerad över deras effektivitet.

Även om det var en inte helt önskat inköp så måste jag säga att de nya prylarna är jäkligt mycket bättre än de gamla. Tysta, drar mindre ström, snyggare och enklare att hantera (bara en sådan sak som att öppna dörren två gånger i snabb följd utan att slita frysen från väggen.

https://i.imgur.com/lgKJfmx.jpg

Kan relatera. Jag köpte två Electrolux-husqvarna dessa också i 180cm. Min nya och gamla frys har en ismaskin och jag köpte nytt eftersom de gamla hade gått sönder. Kul nu då när, den nya ismaskinen är inte krångelfri denna heller. Service har varit här 5ggr totalt, 3ggr för de gamla skåpen och nu 2ggr för de nya. Och de är ännu inte helt fungerande.

Själva frys och kylfunktionen funkar bra dock. Mina skåp gick på 27 lax. Körde hem och installerade allt själv. Det är inte svårt bara klumpigt. Man bör vara två då det är lätt att få skador annars på grejerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vi får in nästa leverans av fläktar i november...

haha ja jag tror dig på den. Minns senaste sommaren som var väldigt varm. Gick inte ens att köpa en vanliga fläkt i hela Sverige mer eller mindre

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Bra köp. vi köpte liknande modell till våran bostadsrätt vi hade för några år sedan. Vi var supernöjda med dom. fungerade riktigt bra, höll kylan bra och jämnt. De är riktigt snygga också.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fy fan, där har du MÅNGA TIMMAR fantastiskt underhållning !
Alla är ju helt as-bra spel!

Indeed!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Mer Mario!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Det blev en sådan här idag. Är egentligen van vid bättre maskiner på jobbet, så det återstår att se om denna håller måttet. Priset var betydligt trevligare än de på jobbet i alla fall...

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

240Gb msata ssd till släptopen när aliexpress hade rea. Ändå mindre än halva priset trots Postmords straffavgift (385kr totalt) jämfört med motsvarande ssd från känt märke.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Garagebygge i all denna värme, men det blir nog bra tillslut

Permalänk
Skrivet av Fenix:

240Gb msata ssd till släptopen när aliexpress hade rea. Ändå mindre än halva priset trots Postmords straffavgift (385kr totalt) jämfört med motsvarande ssd från känt märke.

https://cdn.discordapp.com/attachments/192539218642206720/469897590033350689/IMG_20180720_180238.jpg

Hur är prestandan på disken?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Gibson Les Paul Studio

Min första Les Paul. Inte riktigt rätt färg men... Det får bli något för framtiden!

Då kanske man även vågar öppna lädret lite mer och satsa på en standard.

Dock sjukt nöjd. Har alltid velat ha en, och det kändes lämpligt med en sådan då mina andra gitarrer alla har aktiva mickar.

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

God of war och The last of us är underbart spel! Bäst spel nånsin! Bra köp!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Udda fynd på en lokal antikhandel.

En folio fylld med 20st underbara bilder av Ralph McQuarrie.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av schectoo:

https://i.imgur.com/B56TXBs.jpg

https://i.imgur.com/vJlibCK.jpg

Min första Les Paul. Inte riktigt rätt färg men... Det får bli något för framtiden!

Då kanske man även vågar öppna lädret lite mer och satsa på en standard.

Dock sjukt nöjd. Har alltid velat ha en, och det kändes lämpligt med en sådan då mina andra gitarrer alla har aktiva mickar.

Nice! Hur är halsen, och hur är banden? Har sett vissa som älskar sin LP Studio medan andra klagar på div. problem. Jäkligt snygg trots att det är "fel färg"!

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

@SID 6.7: Jäkligt coolt fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur är prestandan på disken?

Förvånansvärt bra faktiskt.. även de andra kinadiskarna som jag skaffat presterar över min förväntan.
Den är dock begränsad av sata2-hastigheter på X230. Något att peka finger på är väl att ingen av kinadiskarna uppvisar nån statistik över slitage, men för under halva priset så kan det vara värt en eventuell chansning

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlosBananos:

Nice! Hur är halsen, och hur är banden? Har sett vissa som älskar sin LP Studio medan andra klagar på div. problem. Jäkligt snygg trots att det är "fel färg"!

Jag gillar verkligen halsen! Har testat lite olika LP's tidigare och de har alla haft väldigt tjocka halsar, det har dock inte denna. Halsen påminner om min LTD EC-401 vars hals benämns med "thin-c". Banden på denna verkar vara någon mediumvariant och känns helt ok

Vad är det för problem folk klagar på? Något/några typiska fel eller har folk oturen att få måndagsexemplar?

Permalänk

en tillökning på slagfältet, bondgården i mitten utav fältet. sen även en hel del till figurer som är klara och som även syns på bilden

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

en tillökning på slagfältet, bondgården i mitten utav fältet. sen även en hel del till figurer som är klara och som även syns på bilden https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37650616_10157691996445299_7772107505273929728_o.jpg?_nc_cat=0&oh=192c5dc3629e3269529739b0216cc1b3&oe=5BE62C7D

Coolt! Vilket slagfält är detta?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Coolt! Vilket slagfält är detta?

waterloo:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mangemani:

en tillökning på slagfältet, bondgården i mitten utav fältet. sen även en hel del till figurer som är klara och som även syns på bilden https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37650616_10157691996445299_7772107505273929728_o.jpg?_nc_cat=0&oh=192c5dc3629e3269529739b0216cc1b3&oe=5BE62C7D

Som ett stort fan av strategiska brädspel så pirrade det till lite extra när jag såg bilden. Är det en del av ett spel eller bara ett hobbybygge?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||