Spela in filmer så de lagras på hårddisk eller dylikt!

Permalänk

Spela in filmer så de lagras på hårddisk eller dylikt!

Hej!

Jag har Telia avtal (TV paket lagom), d.v.s. jag har en telebox. Jag har även en Teliarouter och en repeater (trådlös TV).

Min fråga är: Jag skulle vilja spela in filmer så att dessa lagras på en extern hårddisk som jag kopplar till Telia routern via USB. Finns det någon möjlighet att man på något sätt kan spela in filmer/program som går på TV:n så att inspelningen sparas som en fil (typ AVI, MP4 eller liknande) på den externa hårddisken som man kopplat in i Teliaroutern?

Finns det andra smartare lösningar om detta inte skulle fungera?

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Om du kan spela in till en HDD kopplad på routern vet jag inte, men beroende på vilken TV du har kan du koppla HDD direkt till TV via usb och spela in på den.
Sen vilket format filmerna sparas i vet jag inte, vet inte heller om man kan välja format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@Soldierofwar1985: beroende på vilken TV du har kan du koppla HDD direkt till TV via usb och spela in på den.
Sen vilket format filmerna sparas i vet jag inte, vet inte heller om man kan välja format.

Det går sedan enbart att spela upp filmerna på samma tv pga att filerna krypteras som kopieringsskydd.
Skaffa nån box som tex används för inspelning av tex spelsessioner, det finns trådar om sånt i den här avdelningen.
Det finns även div programvaror för att spela in det som visas på skärmen, tex OBS, mfl, finns trådar för sånt i den här avd också.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.