Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Exakt hur använder jag detta kombinerat med Plex Server för att jag ska få Plex Server att hitta alla serier etc?

För filebot kika på https://www.youtube.com/watch?v=FxtmzkJ1JRo
alt.
https://www.youtube.com/watch?v=SECkLBW9lBM

För TheRenamer kika på
https://www.youtube.com/watch?v=0h2Yr5pmWvY
alt.
https://www.youtube.com/watch?v=7koGVHoMors

Om inte TheRenamer hittar vilken serie det är väljer du Manual scraping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Exakt hur använder jag detta kombinerat med Plex Server för att jag ska få Plex Server att hitta alla serier etc?

Det är inte så att de har mergat med någon annan film/serie eller laddat ner metadata? Har t.ex. några X-games avsnitt som har fått Metadatan från x-factor. En vän hade massa cheers-avsnitt som hamnade huller om buller, fel serier, säsonger och flera ihopmergade avsnitt.

Annars kan du hå in och lägga in den specifika mappen. Kommer de inte in då så ligger det nånstans redan som beskrivet ovan.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Per konto är det man får betala, engångsavgift om (för mig)ca 50 spänn
Port 32400 ska vara öppen.

Så om jag har ett konto men använder det på min iPad, iPhone, Playstation samt dator så är det bara 50kr jag behöver betala för att få tillgång till alla?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R6 black | Intel i5-4670K @ 4,2| MSI z87-G43 gaming | Noctua DH-15 | MSI GTX 1080ti 11GB | 16GB DDR3 | Fractal 650W | Windows 10 Pro | Samsung EVO 850 256GB | Samsung HDD 7200rpm 1000gb | Razer Deathadder 2013 | Razer Blackwidow Chroma | Logitech 930

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat fippla lite med kombon AppleTv 4K och material i 4K med hevc?
Känns som att det är en sjuk djungel att få till alla parametrar så att direct play funkar...

Lyckas man inte, så blir det transcode. Och såvida jag inte kör ”make my CPU hurt” som transcode setting så ser den transcodade 4Kn sämre ut än en 1080 i grund...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det någon som testat fippla lite med kombon AppleTv 4K och material i 4K med hevc?
Känns som att det är en sjuk djungel att få till alla parametrar så att direct play funkar...

Lyckas man inte, så blir det transcode. Och såvida jag inte kör ”make my CPU hurt” som transcode setting så ser den transcodade 4Kn sämre ut än en 1080 i grund...

Inget svar på din fråga tyvärr. Har du en LG tv kan du köra Xplay https://xplay.itkey.ru/ , där fungerar 4K HDR rakt av. Finns dock bara på LG tror jag :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av axelboje:

Så om jag har ett konto men använder det på min iPad, iPhone, Playstation samt dator så är det bara 50kr jag behöver betala för att få tillgång till alla?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte "tillgång till alla" utan "inga begränsningar för ditt plexkonto"
En engångskostnad, sedan kan du använda ditt konto fullt ut på alla enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inte "tillgång till alla" utan "inga begränsningar för ditt plexkonto"
En engångskostnad, sedan kan du använda ditt konto fullt ut på alla enheter.

Okej, och det gäller då andra som vill komma åt min server med? Dvs, de betalar 50kr sen kan de se allt material på alla sina enheter?

Visa signatur

Fractal Design R6 black | Intel i5-4670K @ 4,2| MSI z87-G43 gaming | Noctua DH-15 | MSI GTX 1080ti 11GB | 16GB DDR3 | Fractal 650W | Windows 10 Pro | Samsung EVO 850 256GB | Samsung HDD 7200rpm 1000gb | Razer Deathadder 2013 | Razer Blackwidow Chroma | Logitech 930

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av axelboje:

Okej, och det gäller då andra som vill komma åt min server med? Dvs, de betalar 50kr sen kan de se allt material på alla sina enheter?

Ja, allt material du väljer att dela med dig:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inte "tillgång till alla" utan "inga begränsningar för ditt plexkonto"
En engångskostnad, sedan kan du använda ditt konto fullt ut på alla enheter.

Hmm, är du säker? Har betalat 50 på min padda (apple) men måste betala igen på min mobil (android) på samma konto.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av frong:

Hmm, är du säker? Har betalat 50 på min padda (apple) men måste betala igen på min mobil (android) på samma konto.

Fungerar bra för mig, logga ut och in igen på paddan?
Jag kör Android på mina mobila enheter, min TV kör Tizen och min arbetslur IOS 11..

Är det så att det inte funkar tvärtom? från Apple till Android? Vore helsjukt om det inte gick.

Permalänk
Medlem

Min fråga om Plex är:
om det på något sätt går att få bort denna lilla textrutan som ni kan se längst ner på bilden till vänster. Irriterande men går att stå ut med i nödfall. Webbläsaren är MS Edge. Ovärderliga tillägg i Firefox och Chrome gör att Plex strular i dessa webbläsare.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]