life is strange/ Before The storm [Varning för spoilers]

Permalänk

life is strange/ Before The storm [Varning för spoilers]

klarade nyss ut detta helt underbara spel. inte ofta ett spel har påverkat mig känslomässigt, inte sen final fantasy VII dagar, men detta spelet lyckades med det helt fantastiskt bra. finns det fler episoder till detta spel eller kommer det att komma en 2:a på spelet?
finns det fler liknande spel, spel som är lite mer nutid och verklighetstrogna med samma koncept som detta spel, där ens handlingar och det man gör påverkar spelets gång? vet redan om the walking dead, underbart spel det med.
vill gärna ha tag i en 2:a till detta spel eller liknande spel som utspelar sig i nutid och som är verklighetstrogna.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

klarade nyss ut detta helt underbara spel. inte ofta ett spel har påverkat mig känslomässigt, inte sen final fantasy VII dagar, men detta spelet lyckades med det helt fantastiskt bra. finns det fler episoder till detta spel eller kommer det att komma en 2:a på spelet?
finns det fler liknande spel, spel som är lite mer nutid och verklighetstrogna med samma koncept som detta spel, där ens handlingar och det man gör påverkar spelets gång? vet redan om the walking dead, underbart spel det med.
vill gärna ha tag i en 2:a till detta spel eller liknande spel som utspelar sig i nutid och som är verklighetstrogna.

Det finns redan en 'säsong två' som heter Before the Storm, vet dock inte ifall alla delar finns tillgängliga än. Jag spelade igenom hela första säsongen och tyckte att första halvan var helt fantastisk men sen spårade det ur rejält och tog en vändning till det sämre.

Det finns en befintlig tråd även om aktiviteten verkar vara oerhört låg: #16827976

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

har spelat igenom alla 3 episoder. before the storm är väl episode 2.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

eller efter en snabb koll så verkar det som att jag har spelat 2:an utav spelet och har missat 1:an.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

eller efter en snabb koll så verkar det som att jag har spelat 2:an utav spelet och har missat 1:an.

Vad jag har förstått (och baserat på titeln) verkar det vara någon form av prequel så det kanske bara är bra att ha spelat det först.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

åfan, ja det har du nog rätt i. laddar iaf hem alla 5 episoderna utav 1:an nu på steam, kan knappt vänta:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Gillade du Before the storm så kommer du älska "första" Life is strange. Before the storm utspelar sig innan och knyter ihop historien. Mer aktivt och känslomässig berg- och dalbana är vad som väntar.

Ett av få spel spel som riktigt följt med mig och fått mig till tårar och sedan helt tom/känslomässigt urladdad efteråt.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar "heavy rain". Fantastiskt spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CrazyBanana:

Gillade du Before the storm så kommer du älska "första" Life is strange. Before the storm utspelar sig innan och knyter ihop historien. Mer aktivt och känslomässig berg- och dalbana är vad som väntar.

Ett av få spel spel som riktigt följt med mig och fått mig till tårar och sedan helt tom/känslomässigt urladdad efteråt.

vet vad du menar, exakt så kändes det för mig efter jag klarade ut spelet, det sista valet man fick göra, jisses, tungt val och slutet utav spelet visade att vissa delar utav deras liv blev bättre och vissa sämre. ångestfylld kände man sig, men jisses vad glad man kände sig för de båda på samma gång.

heavy rain känns igen, finns det till PC?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

känner igen början utav spelet, hela toalett scenen, tror jag har sett vuxna spela det på en react kanal på youtube. jaja, handlar typ bara om 10 min spelande, så inga spoilers.

känns konstigt på nått sätt att se posters på Rachell över hela skolan, speciellt då man vet vad som hände med henne;). jaja, nog prat, tillbaka till spelandet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Spelade igenom det men fick joina en support grupp efter det, mådde dåligt i flera månader... inget jag rekommenderar

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Spelade igenom det men fick joina en support grupp efter det, mådde dåligt i flera månader... inget jag rekommenderar

jösses, stackare... Viktigt att förstå sina känslor och hantera dem rätt. Så jag hoppas det blev bättre för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBanana:

jösses, stackare... Viktigt att förstå sina känslor och hantera dem rätt. Så jag hoppas det blev bättre för dig.

Jadå, fanns många andra i min sitts som kunde erbjuda emotional stöd

Permalänk
Moderator
Forumledare

@mangemani: Stämmer in i kören med lovord. Såhär i efterhand önskar jag nästan att jag hade haft möjligheten att spela i den ordningen du gör nu.

Otroligt starkt spel som borde övertyga den största tvivlaren att spel är en konstform

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Fantastiskt spel!
Älskar det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk

jag måste fråga, hur många utav er gav inte David en chans i before the storm, var totalt bitchig och totalt vägrade att acceptera honom? jag var sån iaf och mådde fan lite dåligt när spelet summerade ihop ens val och man såg chloe visa fingret åt honom och mamman hennes när David friade och hon var så glad och svarade ja, skulle kanske inte ha varit så jävla hård mot dem som jag nu var:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Forumledare

@mangemani: Ooooh, så mycket jag vill berätta men du får köra genom första spelet först

Hur som haver så behandlade jag David väl

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

en och annan sak kommer jag garantera vilja ventilera med er när allt är över:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

hmm, efter att ha spelat ett tag nu, så kanske det inte var en sån dum ide att behandla David som skit, men hmm, det är en del saker som inte går ihop efter man har lirat händelserna före Max tid. jaja, mycket kan ju hända och många svar kan man ju få, har inte ens klarat ut första episoden än.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

jepp, there you have it, första spelet genom min spel historia(och ja, jag har spelat det mesta sedan pongs tid) som har fått 2 tårar att rinna nedför kinderna. visst, aeriths död i FFVII fick ögonen att vattnas lite, men thats it. trodde faktiskt jag var tuffare än så här när det kommer till spel, men detta spelet alltså, starkt spel som tvingar en att göra det där extremt tuffa valet i episode 4, jisses. 1½ episode kvar ocv jag är helt känslomässigt utpumpad.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Shit det känns som att detta måste testas

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk

folket här har rätt, ska du testa spelet, se till att spela prequel först, before the storm, inget måste, men rekommenderas starkt.
man måste vara helt känslomässigt urladdad om man inte ens känner lite sorg över valen och storyn, kanske inte så att ögonen vattnas, men känna sorg iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mangemani:

folket här har rätt, ska du testa spelet, se till att spela prequel först, before the storm, inget måste, men rekommenderas starkt.
man måste vara helt känslomässigt urladdad om man inte ens känner lite sorg över valen och storyn, kanske inte så att ögonen vattnas, men känna sorg iaf.

Ja, det är ett tungt spel minst sagt. Man har verkligen lyckats med att odla fram relationer till karaktärerna! Njut av det sista i spelet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

inga fler super tunga beslut och mer sorg hoppas jag, pallar fan inte med mer tror jag:P, imorgon så får jag svaret på den frågan.
om de har, dessa skapare borde skriva djupa böcker eller något, klockrent spel, på alla fronter.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mangemani:

inga fler super tunga beslut och mer sorg hoppas jag, pallar fan inte med mer tror jag:P, imorgon så får jag svaret på den frågan.
om de har, dessa skapare borde skriva djupa böcker eller något, klockrent spel, på alla fronter.

Muahahaha!
Inga fler kommentarer förrän du spelar klart

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

då var spelet avklarat, jisses, vilken resa.
till er som spelar eller kommer att spela spelet, sluta läs efter detta inlägget, för spoilers kommer att skrivas....om jag bara kan samla mig lite och summera ihop allt......

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mangemani:

då var spelet avklarat, jisses, vilken resa.
till er som spelar eller kommer att spela spelet, sluta läs efter detta inlägget, för spoilers kommer att skrivas....om jag bara kan samla mig lite och summera ihop allt......

Var slutet tungt? Gjorde du kopplingen med Before The storm?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

hemskt spel som tvingade en att göra ett sådant beslut. hade allt varit som efter det man hade klarat ut before the storm, så hade jag inte tvekat, låt tornadon förstöra hela staden, men nu, efter all den infon man fick reda på om alla karaktärerna, att skenet absolut kan bedra, så blev det ett extremt tufft val. jag stängde mina ögon medans tummen for över de 2 knapparna, drog ett djupt andetag och lät chloe leva.

kunde aldrig tro att läraren var den som var mördaren, visst det var något lurt från starten eftersom han fick så mycket uppmärksamhet, man visste att han skulle vara en stor del utav spelet, men inte så här stor. och David, jisses vad jag ångrar allt jag sa och gjorde mot honom nu när jag vet. och nathan och victoria, visst, snobbiga och bitchiga som bara den som byggde upp en hel del hat, men även där så ångrar man att man var så kylig emot. finns troligtvis 1000 till saker jag skulle vilja ha sagt om detta mästerverk, men huvudet mitt är helt slut utav denna berg o dalbana utav känslor, det lär komma mer kommentarer senare.

2 starka scener som jag nog aldrig kommer att få ur minnet är först den när chloe berättade sanningen för rachel i before the storm och rachels liv föll ihop men reste sig ännu starkare och man såg hur glada chloe och rachel var ihop, ögonen vattnades när man såg hur spelet summerade ihop ens handlingar och att de älskade sin vänskap. den andra scenen som det brast för mig vid, då tårar kom, var i episode 4, när chloe ville att hennes sista minne i livet var den som hon under de senaste timmarna spenderade med max och bad henne om hjälp att avsluta hennes liv, när hon tackade max och hon slöt ögonen medans huvudet sjönk åt sidan, jisses, blir nere bara jag skriver om det, enormt stark scen som har etsat sig fast.

en sak är säker, jag kommer inte att spela nått liknande spel igen på ett bra tag, jag hade tänkt att lira the walking dead efter detta, men jag skippar, pallar fan inte med mer starka val.

vilken koppling tänker du på? såg enormt mycket kopplingar mellan de 2 spelen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Forumledare

@mangemani: Tänkte på slutet med telefonen på glasbordet med alla chloes missade samtal.

Då det var så länge sedan jag spelade ut LiS så droppades bomben lite extra för mig då kopplingen gjordes att det var samma rum som max höll på att stryka med.

Det bästa är att det känns som där är en öppning för minst ett spel till. Åren mellan att BtS slutade och LiS börjar är en stor lucka. Hur utvecklades Rachel? Vad hände egentligen? Man får ju reda på i LiS att hon personlighetförändrades men om det var sökandet efter hennes mor, dåligt sällskap, droger som gjorde det är obesvarat.

Där är även en viss öppning efter LiS, fortsätter Max och Chloe att söka efter svar varför Max fick sina "krafter"? Vad blir det för efterspel för de inblandade i morden? Byggs staden upp? Vilka överlevde?

Detta är dock lite snårigare då det då måste finnas ett "rätt" slut på LiS, vilket det nu är.

Tomheten som uppstår när man vet att vi antagligen får vänta väldigt länge på en liknande spelupplevelse är inte kul 😢

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

efter kidnappningen och räddningen från the dark room så tar hon upp en tfn från bordet och på vägen bort till fiket för att använda warrens bild, så lyssnar hon på 1 samtal och det samtalet är från Nathan, Nathan som då ledsamt och panikslaget ber om ursäkt och säger att jefferson är på väg att döda honom. är det det du menar? annars vet jag inte riktigt vad du syftar på om jag ska vara ärlig.

hur chloe transformerades skulle vara intressant att spela, där kan vi isf förvänta oss extremt mycket drama, bråk och sorg, men angående stormen så var det nog det som var själva poängen med valet man fick göra, alltså rädda sin bästa vän eller att alla dör i stormen.

jag behöver nog all den återhämtning som jag kan få efter detta spelet, men det kan nog dröja ett tag ja. säsong 2 utav the walking dead släpptes ju i 2014 och det senaste walkingdead släpptes i maj 2017, verkar ta tid att skapa mästerverk:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer