AMD: "Vi arbetar redan på att åtgärda problemen med äldre speltitlar"

Permalänk
Melding Plague

AMD: "Vi arbetar redan på att åtgärda problemen med äldre speltitlar"

AMD meddelade i slutet av december att äldre spel som inte fungerade med senaste Radeon Software fortsatt skulle lida av problem. Nu tillbakavisar bolagets mjukvaruchef påståendena.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Härligt, bra jobbat

Permalänk
Medlem

"Detta innebär att företaget backar från det tidigare uttalandet, vilket hävdade att äldre spel sannolikt skulle kräva en nedgradering av drivrutinerna. Mjukvaruchefen Terry Makedon menar istället att AMD inte har några intentioner att lägga ned stödet för äldre speltitlar."

För att kunna backa från något så skall man gärna ha sagt det från början. Det var ju inte AMD officiellt som sa utan något perifert stolpskott.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Detta innebär att företaget backar från det tidigare uttalandet, vilket hävdade att äldre spel sannolikt skulle kräva en nedgradering av drivrutinerna. Mjukvaruchefen Terry Makedon menar istället att AMD inte har några intentioner att lägga ned stödet för äldre speltitlar."

För att kunna backa från något så skall man gärna ha sagt det från början. Det var ju inte AMD officiellt som sa utan något perifert stolpskott.

Sant. Nån lär ju dock ha fått ett litet samtal med chefen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Sant. Nån lär ju dock ha fått ett litet samtal med chefen.

Skickades från m.sweclockers.com

Och den samlade pressen har förhoppningsvis lärt sig att det är god journalistisk sed att höra med någon som har auktoritet att göra officiella uttalanden innan man låter skräckhistorier gå på pränt. Praktikantens agerande är såklart väldigt uselt, men det är också digitala tidningarnas som verkat mer intresserade av clickbait än substans.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

"Detta innebär att företaget backar från det tidigare uttalandet, vilket hävdade att äldre spel sannolikt skulle kräva en nedgradering av drivrutinerna. Mjukvaruchefen Terry Makedon menar istället att AMD inte har några intentioner att lägga ned stödet för äldre speltitlar."

För att kunna backa från något så skall man gärna ha sagt det från början. Det var ju inte AMD officiellt som sa utan något perifert stolpskott.

Det är ju det som är problemet om man som anställd inte kollar med rätt kanaler att ditt uttalande faktiskt stämmer och inte kör på frihand. Detta har varit ett problem innan så jag förstår fortfarande inte hur dom inte lyckats bättra sig på detta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Skulle de inte lösa detta så skulle all negativ reklam ta död på företaget. Vem skulle köpa ett grafikkort där man vet att ett spel jag köpte tidigare slutar fungera.
Bakåtkompatibilitet är ett måste iallafall i PC världen. Konsolvärlden tycks klara sig bra ändå och dessutom få folk att köpa samma spel två gånger bara för att de uppgraderat konsolen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på det tidigare uttalandet?

"This title is from 2007, so we are unlikely to devote any valuable engineering resources to this issue, which is most likely caused by outdated API modules."

Han säger ju endast att det inte är prioriterat att se till så att ett 10 år gammalt spel fungerar och eventuellt vad felet kan bero på.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju det som är problemet om man som anställd inte kollar med rätt kanaler att ditt uttalande faktiskt stämmer och inte kör på frihand. Detta har varit ett problem innan så jag förstår fortfarande inte hur dom inte lyckats bättra sig på detta.

Japp, kommer uttalandet från en anställd på AMD får man ändå se det som ett officiellt uttalande. Gör du ett uttalande i egenskap av anställd på ett företag så representerar du det företaget. Sen spelar det ingen roll om det är Nisse på lagret eller mjukvaruchefen som säger det. Det är därför de flesta företag gör alla officiella uttalanden via en PR-avdelning som läser igenom uttalandet först och kontrollerar att allt stämmer och det inte kan missförstås o.s.v. Den anställde bröt troligen mot någon policy genom att göra ett eget uttalande.

En olycklig PR-miss av AMD som säkert kostat en liten del i försäljning.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av brainlessbob:

Vad var det för fel på det tidigare uttalandet?

"This title is from 2007, so we are unlikely to devote any valuable engineering resources to this issue, which is most likely caused by outdated API modules."

Han säger ju endast att det inte är prioriterat att se till så att ett 10 år gammalt spel fungerar och eventuellt vad felet kan bero på.

Felet var dels att han är ett perifert stolpskott som inte har mandat att uttala sig som om det kom från AMD officiellt, och dels att den samlade pressen fick masspsykos och tolkade hans uttalande som om det kom från AMD.

Om uttalandet hade kommit från AMD officiellt så hade felet varit att det är okänsligt att säga så när tydligen miljontals spelare vill kunna spela spelen. Men det behöver vi inte gräva ner oss i för uttalandet kom från ett perifert stolpskott som helt saknar mandat att uttala sig officiellt i AMD-frågor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Detta är stolpskottet. ray_m

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Problemet med att stödja gammal dritt är att det blir mer blotade drivrutiner. det var väl därför någon på AMD sa som den först sa. Men sedan fick någon högre upp nyss om detta och insåg vilken dålig PR detta blev och de ändrade det.

Jag tror konsoler har framtiden framför sig, där kan man för varje år skippa allt gammalt och börja om, vilket leder till mycket bättre optimeringar. det är bara se på konsolerna och se hur bra spelen rullar på fast riktigt dålig hårdvara och man ser hur galet det är att köra spel i windows.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Och den samlade pressen har förhoppningsvis lärt sig att det är god journalistisk sed att höra med någon som har auktoritet att göra officiella uttalanden innan man låter skräckhistorier gå på pränt. Praktikantens agerande är såklart väldigt uselt, men det är också digitala tidningarnas som verkat mer intresserade av clickbait än substans.

Detta är beskedet som användare fick från AMD på bolagets officiella forum. Det stod oemotsagt i nästan två veckor. Hur menar du att användare och media ska tolka AMD när de säger saker?

Nu har AMD tillbakavisat uttalandet och då rapporterar vi det.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Problemet med att stödja gammal dritt är att det blir mer blotade drivrutiner. det var väl därför någon på AMD sa som den först sa.
Men sedan fick någon högre upp nyss om detta och insåg vilken dålig PR detta blev och de ändrade det.

Jag tror konsoler har framtiden framför sig, där kan man för varje år skippa allt gammalt och börja om, vilket leder till mycket bättre optimeringar.

Och, som sagt, pressen verkade mer intresserad av clickbait än sanningen:

""Well unfortunately we are all humans and someone made a human mistake. I am unable to read and verify everything that any AMD employee posts about our software. Any media can contact me for a formal statement at any time though - none did! "

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Felet var dels att han är ett perifert stolpskott som inte har mandat att uttala sig som om det kom från AMD officiellt, och dels att den samlade pressen fick masspsykos och tolkade hans uttalande som om det kom från AMD.

Du menar alltså att AMD-anställda som kommenterar ärenden under officiella support-konton på deras officiella sida ska tolkas som ej trovärdigt? Du kan vända på denna steken hur du vill men detta problemet är AMD:s och inte media.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och, som sagt, pressen verkade mer intresserad av clickbait än sanningen:

""Well unfortunately we are all humans and someone made a human mistake. I am unable to read and verify everything that any AMD employee posts about our software. Any media can contact me for a formal statement at any time though - none did! "

Skrivet av FredrikMH:

Du menar alltså att AMD-anställda som kommenterar ärenden under officiella support-konton på deras officiella sida ska tolkas som ej trovärdigt? Du kan vända på denna steken hur du vill men detta problemet är AMD:s och inte media.

När det är något sådant här sensationellt, sprängstoff och mycket negativt dessutom tycker jag pressen borde kolla med pressansvarig, vilket alltså ingen hade gjort.

Sen är det såklart så att AMD uppenbarligen har problem med att folk slänger ur sig saker de absolut inte har koll på och därför inte borde uttala sig om, så det måste de jobba på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

När det är något sådant här sensationellt, sprängstoff och mycket negativt dessutom tycker jag pressen borde kolla med pressansvarig, vilket alltså ingen hade gjort.

Jag skulle vilja påstå att det är mediastormen som satt fart på AMD och fått deras pressavdelning att göra som de gör bäst "sprida bra PR". Jag skulle våga gissa att utan detta hade problemet åtgärdats långt senare, kanske först när det blev en "shitstorm". Men såklart svårt att säga

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Alla har väl rätt till sin egen åsikt och kan spekulera i saker och ting.

De verkliga stolpskotten här är väl egentligen journalisterna som inte sett till att tala med dem som faktiskt har något att säga till om i sammanhanget utan enbart "representant för AMD". Vad har man olika representanter för i så fall?

Det blir ju nästan lika vettigt som att man skulle förhöra nuvarande biståndsministern (MP) om vad utbildningsministern (MP) ämnar göra åt rådande situation i skolorna och sedan hänvisa till uttalande av "representant för MP".

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Slutet gott, allting gott eller vad brukar man säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Alla har väl rätt till sin egen åsikt och kan spekulera i saker och ting.

De verkliga stolpskotten här är väl egentligen journalisterna som inte sett till att tala med dem som faktiskt har något att säga till om i sammanhanget utan enbart "representant för AMD". Vad har man olika representanter för i så fall?

Det blir ju nästan lika vettigt som att man skulle förhöra nuvarande biståndsministern (MP) om vad utbildningsministern (MP) ämnar göra åt rådande situation i skolorna och sedan hänvisa till uttalande av "representant för MP".

En fundering där... Nu pratar man om "ah meh det var ju från AMD support"... Vad hade hänt om samma "supportnisse" sagt att "nä hörrni vi tar och lägger ner AMD". Hade media då basunerat ut att AMD kommer att läggas ner? Nej självklar inte! Man hade kollat med pressansvarig person, som då hade dementerat. Frågan är bara vad som rättfärdigar att inte följa den rutinen den här gången?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Det blir ju nästan lika vettigt som att man skulle förhöra nuvarande biståndsministern (MP) om vad utbildningsministern (MP) ämnar göra åt rådande situation i skolorna och sedan hänvisa till uttalande av "representant för MP".

Dålig liknelse. Det som hände var att Biståndsministern sa vad som var att vänta av något som Utbildningsministern gör. Eftersom de båda är från samma parti/regering antar man att så är fallet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Fånigt att man ska behöva säkerställa kompatibilitet med upp till 10 år gamla spel när man utvecklar drivrutiner.

Man får väl köra äldre drivrutiner helt enkelt...

Ja, vissa få titlar kräver uppdatering, då får man välja, I-landsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

En fundering där... Nu pratar man om "ah meh det var ju från AMD support"... Vad hade hänt om samma "supportnisse" sagt att "nä hörrni vi tar och lägger ner AMD". Hade media då basunerat ut att AMD kommer att läggas ner? Nej självklar inte! Man hade kollat med pressansvarig person, som då hade dementerat. Frågan är bara vad som rättfärdigar att inte följa den rutinen den här gången?

Precis!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

En fundering där... Nu pratar man om "ah meh det var ju från AMD support"... Vad hade hänt om samma "supportnisse" sagt att "nä hörrni vi tar och lägger ner AMD". Hade media då basunerat ut att AMD kommer att läggas ner? Nej självklar inte! Man hade kollat med pressansvarig person, som då hade dementerat. Frågan är bara vad som rättfärdigar att inte följa den rutinen den här gången?

Tänk om de hade tänkt att droppa stödet för DX9 då? Att det inte var sån big deal. Det kanske var för att internet reagerade som de gjorde som de faktiskt kommer fixa det. Lätt att säga att det bara var ett "icke officiellt uttalande", när det väl blivit en grej av det.

Du var själv snabb med att konstatera och döma vilka GPU-API:n som används; "Så småningom lär de nog fixa det på grund av allt liv som det blir om det, och sedan kommer folk fortsätta att inte spela spelen de tidigare gapat om är en katastrof att de inte längre fungerar."

Snacka ignorans och brist på källkritik.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Dålig liknelse. Det som hände var att Biståndsministern sa vad som var att vänta av något som Utbildningsministern gör. Eftersom de båda är från samma parti/regering antar man att så är fallet.

Det är exakt det som är min poäng med inlägget "man antar" i det här fallet att det stämmer överens även om det egentligen inte måste vara så. Om detta är rätt sätt att gå tillväga, kan vi ersätta alla talespersoner med en supportavdelning istället.
Man antar ju att skribenten/journalisten har frågat den som bör svara på frågan i sammanhanget.

Stommen i argumentet är att det fortfarande är fel att basera en slutsats på uttalande av någon som är tillförordnad ansvaret för annat område.
Man kan inte förhindra att Biståndsministern uttalar sig i ämnet, om den nu väljer att göra det när den får frågan.
Man borde dock inte lägga någon större vikt vid uttalandets korrekthet tills dess att uttalandet blivit officiellt bekräftat av den som hålls ytterst ansvarig då de huvudsakliga ansvarsområdena inte är relaterade.

Det ingår i grunden för källkritik och faktagranskning. Allt annat är enbart dålig journalistik.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Tänk om de hade tänkt att droppa stödet för DX9 då? Att det inte var sån big deal. Det kanske var för att internet reagerade som de gjorde som de faktiskt kommer fixa det. Lätt att säga att det bara var ett "icke officiellt uttalande", när det väl blivit en grej av det.

Du var själv snabb med att konstatera och döma vilka GPU-API:n som används; "Så småningom lär de nog fixa det på grund av allt liv som det blir om det, och sedan kommer folk fortsätta att inte spela spelen de tidigare gapat om är en katastrof att de inte längre fungerar."

Snacka ignorans och brist på källkritik.

Fast då läste du inte resten an inlägget med mina edits va? Du tar alltså bara det första som jag skrev i affekt, och nu ska jag försvara mig mot det fast jag editerat inlägget TVå gånger sedan dess? Nej tack. Det avstår jag nog. Det är bättre att du istället läser hela inlägget.

Sedan, visst, jag kan ha varit snabb att döma, det må så vara. Men jag har inget ansvar i det hänseendet. Jag är inte en nättidning med massor av läsare som lätt kan misstolka det som står där för fakta, så det är en distinkt, milsvid skillnad.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Detta innebär att företaget backar från det tidigare uttalandet, vilket hävdade att äldre spel sannolikt skulle kräva en nedgradering av drivrutinerna. Mjukvaruchefen Terry Makedon menar istället att AMD inte har några intentioner att lägga ned stödet för äldre speltitlar."

För att kunna backa från något så skall man gärna ha sagt det från början. Det var ju inte AMD officiellt som sa utan något perifert stolpskott.

Givetvis är det så att AMD backar från ett uttalande de inte gjort. I annat fall skulle det betyda att Sweclockers försöker rida på ett Reddit-våg av obekräftade uppgifter och upprörda känslor, samt läser inlägg från techsupportsnubbar som officiella uttalanden för hela företaget. Och så är det alltså inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

En fundering där... Nu pratar man om "ah meh det var ju från AMD support"... Vad hade hänt om samma "supportnisse" sagt att "nä hörrni vi tar och lägger ner AMD". Hade media då basunerat ut att AMD kommer att läggas ner? Nej självklar inte! Man hade kollat med pressansvarig person, som då hade dementerat. Frågan är bara vad som rättfärdigar att inte följa den rutinen den här gången?

Jag kan garantera dig att Sweclockers hade skrivit något i stil med "Rykte: AMD hotas av nedläggning." De senaste åren har vissa nyheter varit helt stolliga.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast då läste du inte resten an inlägget med mina edits va? Du tar alltså bara det första som jag skrev i affekt, och nu ska jag försvara mig mot det fast jag editerat inlägget TVå gånger sedan dess? Nej tack. Det avstår jag nog. Det är bättre att du istället läser hela inlägget.

Sedan, visst, jag kan ha varit snabb att döma, det må så vara. Men jag har inget ansvar i det hänseendet. Jag är inte en nättidning med massor av läsare som lätt kan misstolka det som står där för fakta, så det är en distinkt, milsvid skillnad.

Jag har läst igenom dina "edits". Det finns inget där om din ignorans att många med AMD-kort spelar äldre spel. Endast tomma påståenden om att "folk" och "internet" bara reagerar för att hacka på AMD. Samt att om Nvidia gjort så "så hade man minsann inte brytt sig". Påståenden helt utan referens.

Du trodde att AMD skulle släppa en fixen för att internet är i uppror, inte för att de ville. Men AMD släpper fixen för att det är en miss/bugg av dem. Det är liiite olika anledningar. Blir rätt tröttsamt när du redigerar ditt inlägg nyheten "Det blir en fix!" ungefär som "Vad var det jag sa!". När du hade egentligen hade HELT fel i varför de släpper fixen.

Föresten, sluta editera dina inlägg med nyheter. Du är ju ingen nättidning.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!