Leverans försenad trots lagd innan kl 17

Permalänk
Medlem

Leverans försenad trots lagd innan kl 17

Lade blott min andra beställning någonsin under gårdagen hos Inet efter bra omdömen såväl här som hos prisjakt. Tyngst vägande var det faktum att Inet lovade att skicka varorna samma dag om ordern inkom innan klockan 17.
Idag kommer ett e-postmeddelande där Inet beklagar att man brustit i sitt löfte. Oförutsedda problem på lagret samt en hög belastning anges som skäl. Ingen kompensation erbjuds. Slutsatsen är att Inet var medvetna om problematiken igår men struntade i att kommunicera detta via hemsidan för att inte förlora ordrar. För egen del kommer jag framöver att hålla mig till mer seriösa och ansvarstagande butiker.

*Rubrik redigerad* /Mod, - David

Permalänk
Medlem

Så du får dina grejer en dag senare och tycker detta är värt att hänga någon för?

Skrivet av sweda:

För egen del kommer jag framöver att hålla mig till mer seriösa och ansvarstagande butiker.

Jag önskar dig all lycka!

Permalänk
Medlem

Okej, då vet vi. Du får ju till och med ett svar, är inte det professionellt nog? En oseriös handlare hade bara struntat i att informera om ärendet och beskyllt leverantören.

Edit: Försök hitta en seriösare butik än Inet. Jag har arbetat inom försäljning och kan garantera att Inet, precis som jag hade varit, är glada att slippa en sådan som du, som kund.

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Inet för några dagar (fredags tror jag) och det fanns en varning om hög belastning vilket skulle medföra 1-2 dagars försening.

Är du säker på att du inte bara läste slarvigt?

Permalänk
Medlem

Hoppas att du driver... .. . Finns ingen butik/e-handel som är ens i närheten av Inets prestationer oavsett om det handlar om kundservice eller leveranser.

Hos ADIDAS däremot blev mina skor försenade 30 dagar (utan att ens posta dem) varav jag inte fick någon som helst information. Utöver det så avbröts betalningen som skett av reserverat belopp. Sen drog dem pengarna helt abrupt 30 dagar senare när dem skickade. Jag hade kontaktat kundservice 2 gånger under den tiden varav inget vettigt svar och ganska nonchalant. Det är dåligt. INET är INTE dåligt.

Permalänk
Medlem

Från deras sida. Se "som regel" nedan.

"
Leveranstid

Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Skräddarsydda datorsystem har normalt en leveranstid på 7-10 arbetsdagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Skulle leveranstiden överskrida uppgiven maximal leveranstid har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar. Vid köp av ej lagerförda eller restnoterade produkter kan uppgift om maximal leveranstid ej lämnas då detta ligger utom vår kontroll. Skulle leveranstiden bli orimligt lång eller given leveranstid ej visat sig vara korrekt har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar.
"

Om dom nu inte lyckades denna gång så är det väl inte något att göra. Det är väl inte livsviktig medicin du beställt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweda:

Lade blott min andra beställning någonsin under gårdagen hos Inet efter bra omdömen såväl här som hos prisjakt. Tyngst vägande var det faktum att Inet lovade att skicka varorna samma dag om ordern inkom innan klockan 17.
Idag kommer ett e-postmeddelande där Inet beklagar att man brustit i sitt löfte. Oförutsedda problem på lagret samt en hög belastning anges som skäl. Ingen kompensation erbjuds. Slutsatsen är att Inet var medvetna om problematiken igår men struntade i att kommunicera detta via hemsidan för att inte förlora ordrar. För egen del kommer jag framöver att hålla mig till mer seriösa och ansvarstagande butiker.

Är du seriös? Tror knappt du hittar någon mer seriös och ansvarstagande butik än Inet. Lycka till att få något medhåll här

Permalänk
Medlem

Det här måste ju vara självaste definitionen på ett västvärldsproblem

Permalänk
Medlem

Nu ska vi väl inte ta i så vi skiter på oss va?

Oförutsedda problem kan alltid uppstå. Jag beställde faktiskt också från Inet igår, och mitt paket gick iväg som det skulle. Hade det å andra sidan gått iväg idag hade det inte varit några problem.

Av samma anledning till att jag har förståelse för att det kan vara trångt i butiker kring högtider och reor har jag förstående för att det kan bli mycket för näthandeln ibland. Jag menar, att det inte går iväg samma dag är ett lyxproblem och borde inte vara så pass avgörande att man behöver köra drama-queen racet på ett forum.

Permalänk
Medlem

Vem vet, kanske 30 pers dog på lagret den kvällen? Hyllorna mosade hela lagerteamet.

Men fuck dat, inet skickade inte min pingvinstång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Så du får dina grejer en dag senare och tycker detta är värt att hänga någon för?

Jag önskar dig all lycka!

Och ibland kan en dags extra leveransdag avgöra varifrån man beställer. I mitt fall håller jag på att sätta ihop en ny dator där Inets ordern är sista pusselbiten. Övriga beställda varor som inte levereras av Inet kommer idag som utlovat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte vad du gråter över, kan nån hjälpa mig förstå?

Permalänk
Medlem

Mja, leverans är väl viktig för vissa. Jag kan förstå det.

Finns ju en anledning till att Amazon Prime Same-Day Delivery slår igenom så jäkla stort i USA. De flesta vill kunna få sina saker så snabbt som möjligt.

Däremot tycker jag inte att Inet har brustit, då det helt är i linje med deras policy som finns beskriven på webbsidan.

Permalänk
Medlem

Kompensation för sweda och värk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Okej, då vet vi. Du får ju till och med ett svar, är inte det professionellt nog? En oseriös handlare hade bara struntat i att informera om ärendet och beskyllt leverantören.

Edit: Försök hitta en seriösare butik än Inet. Jag har arbetat inom försäljning och kan garantera att Inet, precis som jag hade varit, är glada att slippa en sådan som du, som kund.

Mailet är ett standardmail där man ger ovanstående info. Info som man naturligtvis kunnat kommunicera ut igår om man agerat hederligare. Beskylla leverantören för vad? Båda varorna fanns i lager...
Du, jag arbetar med försäljning och med din attiityd kommer man inte långt. Löften är löften och håller man inte dessa får det konsekvenser. Största problemet här är att noll kompensation erbjuds utan istället menar man att vi kunder ska visa förståelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweda:

Och ibland kan en dags extra leveransdag avgöra varifrån man beställer. I mitt fall håller jag på att sätta ihop en ny dator där Inets ordern är sista pusselbiten. Övriga beställda varor som inte levereras av Inet kommer idag som utlovat.

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att du vart på gång sedan 2017-08-28 (när du skapade detta kontot) med att bygga din nya dator så tror jag inte du dör av 1 dag extra lev. tid för ditt bygge. Sätt dig i bilen och åk till närmsta butik och köp varor om 1 dags leveranstid är livsviktigt (på ett 4 månaders projekt).

Jag ber ju för din skull att du vinner på PostNord lotteriet och att dina varor ens kommer fram dagen efter. Annars kommer väl en likadan tråd imorgon om deras bolag

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweda:

Mailet är ett standardmail där man ger ovanstående info. Info som man naturligtvis kunnat kommunicera ut igår om man agerat hederligare. Beskylla leverantören för vad? Båda varorna fanns i lager...
Du, jag arbetar med försäljning och med din attiityd kommer man inte långt. Löften är löften och håller man inte dessa får det konsekvenser. Största problemet här är att noll kompensation erbjuds utan istället menar man att vi kunder ska visa förståelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Tillåt mig asgarva.
HAHAHAHAHAHAHA.

Okej, klar.

Nu kan vi fortsätta.

1. du jobbar med försäljning, nice.
2. peka ut vart deras LÖFTE är, gärna sådant som gör dom bundna till att göra något, t.ex. kontrakt som nu är brutet pga. leveransen blev försenad med 1 dag. (är det även inets fel om den skickades samma dag men posten trollade bort den?)
3. Jag tror inte en sekund på att du jobbar med försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag beställde från Inet för några dagar (fredags tror jag) och det fanns en varning om hög belastning vilket skulle medföra 1-2 dagars försening.

Är du säker på att du inte bara läste slarvigt?

Har läst en del om Inet på andra forum nu också och där ser man att detta upprepat sig vid flertalet tillfällen på senare tid. Flera personer klagar över att 17.00-löftet inte hållts. Därmed är det rimligen som undertecknad menar att Inet medvetet struntar i att kommunicera ut förväntade leveransförseningar i flertalet fall för att inte tappa försäljning. Något som således kallad fulsälj...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweda:

Mailet är ett standardmail där man ger ovanstående info. Info som man naturligtvis kunnat kommunicera ut igår om man agerat hederligare. Beskylla leverantören för vad? Båda varorna fanns i lager...
Du, jag arbetar med försäljning och med din attiityd kommer man inte långt. Löften är löften och håller man inte dessa får det konsekvenser. Största problemet här är att noll kompensation erbjuds utan istället menar man att vi kunder ska visa förståelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det du vill ha kompensation för ?
Än så länge lever Inet upp till sin del av avtalet du slutit med dem.

Permalänk
Medlem

Löjligaste jag läst på länge. Sitta och gråta ut i ett forum för att du får vänta en dag extra? Som andra sagt, lycka till att hitta en bättre leverantör än Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmgren93:

Med tanke på att du vart på gång sedan 2017-08-28 (när du skapade detta kontot) med att bygga din nya dator så tror jag inte du dör av 1 dag extra lev. tid för ditt bygge. Sätt dig i bilen och åk till närmsta butik och köp varor om 1 dags leveranstid är livsviktigt (på ett 4 månaders projekt).

Jag ber ju för din skull att du vinner på PostNord lotteriet och att dina varor ens kommer fram dagen efter. Annars kommer väl en likadan tråd imorgon om deras bolag

Suck, detta är till ett datorbygge åt släktingar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sweda: om det var så tidskritiskt, varför beställde du inte alla varor från samma butik? Att dela upp sin beställning är lite som att be om problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweda:

Mailet är ett standardmail där man ger ovanstående info. Info som man naturligtvis kunnat kommunicera ut igår om man agerat hederligare. Beskylla leverantören för vad? Båda varorna fanns i lager...
Du, jag arbetar med försäljning och med din attiityd kommer man inte långt. Löften är löften och håller man inte dessa får det konsekvenser. Största problemet här är att noll kompensation erbjuds utan istället menar man att vi kunder ska visa förståelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Fattar inte vad det är med svenskar och kompensation. Vafan du kan inte räkna med att bara få saker hela livet. Nej inte ens när fullt naturliga problem på lager uppstår så att din vara kommer en dag efter din önskade leveransdag.

Sitt ner i båten och ta en kopp te eller något lugnande piller innan pumpen brister.

Permalänk
Medlem

Vem vet de kanske skickar med en extra pingvin stång.
Lycka till med att hitta en markant bättre butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3me00:

Vad är det du vill ha kompensation för ?
Än så länge lever Inet upp till sin del av avtalet du slutit med dem.

Han kommer nog tyvärr inte svara på detta, då han säkert vet att han har fel, men vill bara gnälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Tillåt mig asgarva.
HAHAHAHAHAHAHA.

Okej, klar.

Nu kan vi fortsätta.

That was a fake laugh!

Permalänk
Medlem

@sweda:

Kompensation efter 1 dag, skojar du?

Jag brukade jobba på Telia och där har man bara rätt till kompensation efter 5 arbetsdagar eller något sånt. Tror du företag har råd att kompensera varje leverans som är försenad nån dag?

Det här är Sverige, inte USA.

Permalänk
Medlem

Onekligen finns det många fanboys här...
1. Inet lovar att varor som beställs innan 17 skickas samma dag. Detta framgår klart och tydligt på startsidan utan reservation. I mitt fall lades ordern redan 15.00 och ingenstans fanns information om det som man senare skriver i mailet.
2. Då alla andra varor skickats som utlovat igår från andra leverantörer är det Inet som fördröjer bygget med en dag. Oavsett vad vissa av er anser kan ett löfte att skicka innan en viss tid vara avgörande för var man beställer.
3.Kompensation? Företag A bryter ett löfte som drabbar Kund A, agerar man då seriöst så erbjuder man kompensation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom får skicka en extra pingvinstång till TS

Skämt åsido jag är glad om jag får sakerna inom fyra dagar .
men ok jag bor uppåt landet.
Förstår inte den iver att det ska gå fort finns butiker som har express utskick om det är båttomt de kostar men då har man sakerna ofta samma dag vid dörren .

Permalänk
Inet

@sweda:
Hej Sweda!

Det är högst olyckligt att vi inte lyckades få med din försändelse med Postnord igår kväll men att du anklagar oss för "fulsälj" vilket för mig låter som bedrägeri tycker jag är att dra det lite för långt. Vi jobbar hela tiden stenhårt med att hålla vad vi "lovar" och gör det 99.9% av tiden men ibland blir det förutsättningar där det helt enkelt inte går, det är omöjligt att planera för alla olika scenarion som kan inträffa med svårighet att få personal att jobba på helgdagar, sena kvällar, sjukdom, tekniska problem o.s.v.

Det viktigaste av allt tycker vi är att stå rakryggade och informera proaktivt och tydligt om något skulle inträffa som gör att vi bryter våra kundlöften vilket vi även gjort per e-post som du själv skriver. Jag tycker vi är ganska bra på att informera och ta ansvar för när saker går snett, för hur mycket man än önskar så kommer det alltid finnas tillfällen där det inte går som det är planerat för och då gäller det att ha bra rutiner för att informera om det och inte försöka mörka det inträffade, så resonerar vi i vart fall på Inet.

Att vi inte informerar på hemsidan i förväg beror såklart på att vi trodde att vi skulle hinna med allt igår och när vi inser att det inte går är klockan redan sent på kvällen, långt efter "deadline". Hade vi vetat att det inte skulle gå hade vi lagt ut information om det, precis som någon skriver att vi gjorde under mellandagarna.

Vad beträffar kompensation, vad anser du är rimligt för det inträffade? Tar gärna emot feedback på hur vi skulle kunna göra för att du skulle blir nöjd med oss som leverantör av datorprodukter, vill du inte skriva här går det bra att maila till erik@inet.se

Vänligen
Erik Wickman
vd