Acer Predator X27 med 4K i 144 Hz, G-Sync och HDR butikslistas i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Acer Predator X27 med 4K i 144 Hz, G-Sync och HDR butikslistas i Sverige

Efter att ha skjutit på lanseringen av sin bildskärm i den absoluta värstingklassen öppnar nu Acer upp för förbokningar av Predator X27, med planerad tillgänglighet i början av andra kvartalet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Bildexpert 📺

Väntar med spänt F5-finger på reaktionerna!

Permalänk
Inaktiv

ehum... 25 papp?

sweclockers råkade inte trycka dit en nolla för mycket?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en nu tack 😳

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Den skulle varit 32 tum Och billigare såklart.
Surt sade räven...

Edit: Vad får man för FPS i Battlefield 1 med två 1080 Ti i 4K?

Permalänk
Medlem

Skygglappar. Perfekt skärm för politiker.

Permalänk
Medlem

Jag tar tre! Du betalar

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Priset... 25 lakan för en skärmjävel? Allvarligt?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Den skulle varit 32 tum Och billigare såklart.
Surt sade räven...

Edit: Vad får man för FPS i Battlefield 1 med två 1080 Ti i 4K?

Singel 1080ti ger 70fps i 4k Ultra enligt Swec tester. BF1 skalar ju riktigt bra också, så kan räkna med nära dubbla fps med SLI.

Permalänk
Medlem

25papp? herre jä**ar, aja ingen skärm för mig ändå jag skaffade nyss en 27" g-sync skärm till jul.
Har heller ingen dator som orkar driva spel i hög fps i 4k...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Priset... 25 lakan för en skärmjävel? Allvarligt?

Eller hur, känns rejält provocerande. Idiotpris.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk

Vansinnigt ful!

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Inväntar nog en rea

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Bildexpert 📺

Med tanke på specifikationerna är priset väldigt lågt.

Permalänk
Medlem

Holy hell! Det var jäklar i det inte dåligt! Jäkligt fet skärm men ännu fetare prislapp! Själv tycker jag att det känns dyrt att skaffa en 24" G-sync skärm för 3500-4000kr...

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Inaktiv

Det är nog en svindlande minoritet med hårdvara för att ens närma sig skärmens fulla potential, men förbannat kul att se att vi fortsätter att tänja på gränserna för vad som är möjligt.

Sedan var det ju det där med prislappen

@laxpudding
Det där med kvantprickar, är inte det någon form av OLED som har döpts om till företagets egna märke?

Permalänk
Medlem

Galet... Acer X27 Predator

Galet...

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Med tanke på specifikationerna är priset väldigt lågt.

Så inget tryckfel alltså? Jösses... Och här har man gått och trott att "dyra" skärmar i normala storlekar toppar någonstans runt 7-8000Kr.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

4K i 144hz, lär vara 1080Ti i SLI minimum för att komma upp i det, och då lär du dessutom få sänka en hel del inställningar för att hålla det stabilt.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Otroligt dyr skärm, förhoppningsvis hoppar andra företag på detta nu så att fler skärmar av denna typ kan komma ut och pressa ner priserna på de redan alldeles för dyra skärmar.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fattar inte hur alla kan klaga så på priset. Detta är ju så bleeding edge det kan bli, inte konstigt att den kostar som den gör, har ni kollat på specsen eller? Det enda som fattas är ju att panelen skulle vara OLED.

Jag tycker den är billig. Hade räknat med betydligt högre pris faktiskt.

Permalänk
Medlem

Kvantprickar - samsungpanel?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon56869:

ehum... 25 papp?

sweclockers råkade inte trycka dit en nolla för mycket?

Skrivet av Imaculent:

Den skulle varit 32 tum Och billigare såklart.

Skrivet av Ozzed:

Priset... 25 lakan för en skärmjävel? Allvarligt?

Det är naturligtvis mycket pengar, men jag tycker klagomålen är lite väl onyanserade. Ser ni specifikationerna?

Tänk också på att de flesta som köper en skärm av detta slag antagligen kommer para den med en så fet dator att 25 000:- utgör en relativt liten (om än inte försumbar) del av totalpriset.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Med tanke på specifikationerna är priset väldigt lågt.

Vad anser du om skalningen hos Windows nu för tiden? Har alltid undvikit storlek/upplösning kombinationer som inte går att köra 100% eller 200% (eller jo det går, men på 27" är 100% "för litet" och 200% "för stort" för 2160p paneler imo).

Gillar bättre Apples approach där dom väljer upplösningar som är bättre lämpade, som 5k på 27" tex.

Sen hur funkar det med HDR på PC? Har märkt på HPC:n att jag kan få ut det, men blir ju ett mörker när det kommer till mappning då allting är anpassat för sRGB. Kan man få det så den aktiverar det automagiskt så fort HDR-content startas (spel eller tex netflix/youtube)

Permalänk
Medlem

Oerhört fina specs må jag säga. 25000 kr är dock inget jag lägger ut på en skärm.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Den ska jag ha!

Visa signatur
Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Unknown:

Det där med kvantprickar, är inte det någon form av OLED som har döpts om till företagets egna märke?

Kvantprickar är kvantprickar. Ett kvantmekaniskt fenomen på där ljus i en högre energi/kortare våglängd, likt blått ljus, tvingas om till en lägre nivå/kortare våglängd. Likt grönt eller rött ljus. På så sätt kan en högre energieffektivitet uppnås och färgmässigt även en större färgrymd täckas in när spektrumfördelningen blir mindre uppblandad.

Kvantprick av Kadmiumsulfid (från Wikipedia)

Permalänk
Medlem

VILL HA! Men varför har de dragit på någon mössa så det ser ut som någon gammal terminalskärm anno 80-tal? :L

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Discokungen

Här är skärmtypen alla velat ha sedan 144Hz kom in på marknaden. Sen är den dyr för att det är den första i sitt slag på marknaden, inte så konstigt.

ÄNTLIGEN säger jag! Hoppas det kommer lite större storlekar men jävlar vilken skärm.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

4K i 27 tum är ju fint, högre dpi och uppdateringsfrekvens är välkommet men jag hade hellre sett denna skärm i 32 tums formatet då det utnyttjar 4K väldigt bra för ens spel upplevelse.

Väntar fortfarande på att LG's 32 tummare med 144hz ska hamna i svenska butiker men förhoppningsvis så kan man få se en 4K variant lansera med ett rimligt pris och alla nya standarder för skärmar inom ett par år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS