Forumdelen sponsras av

Android TV, problem med Netflix app.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Aug 2009

Android TV, problem med Netflix app.

Har en 55XD9305 Sony TV.
Har av och till enorma problem med Netflix, andra nätverksappar kan fungera och kollar man nätverks status så är jag ansluten till routern.
Från datorn så kan jag pinga både tv och google dns samt ett annat hopp ifrån min ISP utan problem.
TVn säger att man ska kika på nätverksinställningarna för TVn, när man försöker starta appen. De fungerar som sagt utan problem.
Har kört force stop och rensat datan, till och med tagit bort uppdateringar för appen.
Har startat om router och testat glömma nätverket för att ansluta igen.
Varit i kontakt med sony support flera gånger, men varje gång jag kontaktar dom, vanligen efter 1-2 vecka efter problemet uppstår, så hoppar det magiskt igång igen på TVn.

Har försökt googla mig till något svar på detta, men kan inte hitta något om det.
Någon annan som har problem med just Netflix appen på android TVs? Kanske någon som har en lösning?

Kör förövrigt 5 GHz, 80 MHz kanaler, WPA2 autentisering med AES kryptering. ASUS egna mjukvara.

Endast Netflix som strular och bara på TVn, fungerar fint på dator, platta och telefoner. Casta fungerar dock inte heller vid tillfället. Inte heller andra appar som tex SF Kids.

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001

Har du testat att köra den trådat? Bara för att utesluta wifi

Argaste

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Aug 2009

@TommyToad: Nej, tanken har slagit mig, men eftersom det ibland fungerar ändå, iof brukar det ta någon vecka, så har jag inte kört på det då jag har IPTV.
Kan inte köra en managerbar switch i vardagsrummet och kör iptv.
Men det är ju också det att andra appar fungerar och det är bara just netflix och bara på tvn som strular.

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jul 2001

@Purrfected: Med min Sony tv har jag problem med 5 GHz bandet på Wifi, byter jag till 2.4 GHz fungerar det utan problem.

Kanske värt att testa!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Aug 2009

@PsyCor: Får nog ta o göra det! Får helt enkelt inte tillåta äldre enheter på nätet ^^
Konstiga är att jag aldrig tappar den från enhetslistan i routern. Men klart värt o testa, tack för tipset.

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jul 2001

@Purrfected: Samma för mig, TVn syns i routern men får ingen koppling mot nätet större delen av tiden via 5 GHz men 2.4 GHz så ligger den stadigt. Men jag har flyttat min router precis så kommer köra trådat framöver för att slippa krockarna på det bandet i mitt hus.