Ladda ned en batch med bilder för specifikt motiv

Permalänk
Medlem

Ladda ned en batch med bilder för specifikt motiv

Hej

Jag vet inte om detta tråd skapas i rätt avdelning men jag provar ändå

Jag undrar om ni känner till några smidigt sätt att exempelvis ladda ned en batch med 5000st bilder på en cyklar, högtalare eller pistoler?

Skulle vara smidigt om man enkelt kunde scrapa Google image search med någon färdig modul i tex. Firefox

Storleken bilderna spelar inte så stor roll, jag ska ändå göra en resize ned till 50x50 pixlar.

Jag har tidigare använt CIFAR-10 som består av 50000st bilder av 10st olika objekt enligt exempelvis nedan men skulle vilja prova med nytt set med "egna" bilder.

Permalänk
Medlem

Tänk på att du måste ha rättigheter att använda bilderna om du ska publicera eller på annat sätt faktiskt använda bilderna. En del är nog utgivna med licenser som innebär att du får använda dem med huvuddelen är med stor säkerhet skyddade av upphovsrätt.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ickx:

Tänk på att du måste ha rättigheter att använda bilderna om du ska publicera eller på annat sätt faktiskt använda bilderna. En del är nog utgivna med licenser som innebär att du får använda dem med huvuddelen är med stor säkerhet skyddade av upphovsrätt.

Hej

Jag har inte tänkt att publicera dem på något sätt.

Tänkte använda dem till att skapa ett Convolutional Neural Network som sedan ska användas för att klassificera bilder.

Jag fick nöja mig ett några få egna objekt men det blir lite för lite

Skulle vara bra om man kunda få några hundra bilder av samma kategori.